Pagina 24 van 34
fietsnieuws 2006
Geplaatst: 08 mar 2006 18:37
door jee-es
Misschien moet iemand Ronny Scholz aan zijn shirtje trekken en vragen hoe het rijdt! Het is tenminste op zijn fiets geplaatst...Wel opmerkelijk dat die kabels nog zo dik zijn, misschien zit er in de achterderrailleur nog een backup om ook op een conventionele manier te kunnen schakelen?
fietsnieuws 2006
Geplaatst: 08 mar 2006 18:54
door ilfalco2004
Bij mavic stoorde het ene het ander systeem ook niet (ieder systeem is/was gecodeerd), dus dat zal wel geen probleem worden. Ik zou niet met kabels willen omdat verlies van energie kan opleveren en kabels zijn niet mooi.
De hendels zijn idd niet mooi maar neem aan dat dit niet de grepen worden die in de winkel komen te liggen.
fietsnieuws 2006
Geplaatst: 08 mar 2006 18:57
door ronengels
Dit lijkt me tamelijk zinloos. Wat verdien je nu eigenlijk met electrisch schakelen? Mijn Campa groep schakelt nu ook al licht en accuraat, en ongetwijfeld geldt voor Shimano hetzelfde. Er is enig gewichtsvoordeel denkbaar doordat de draadjes naar de derailleur lichter zijn dan de kabels, en het schakel mechanisme op het stuur kan waarschijnlijk iets lichter worden uitgevoerd. Maar dit wordt gecompenseerd door de batterijtjes, en de motortjes die moeten schakelen.Het is misschien noodzakelijk om in de toekomst een "automatisch" schakelend systeem te maken, zoals al bestaat in een versnellingsnaaf versie. Maar wie zit daar nu op te wachten op z'n racefiets?Ik snap echt niet wat hier het nut van is.
fietsnieuws 2006
Geplaatst: 08 mar 2006 19:02
door ilfalco2004
Ik kan alleen maar zeggen dat de Mektronic groep beter schakeld dan Campa en shimano. Verder voordeel is dat je bij mavic op 3 plaatsen kunt schakelen. Als de shimano electro groep op het zelfde nivo zit zal het zeker nut hebben.
fietsnieuws 2006
Geplaatst: 08 mar 2006 19:03
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 08 Maart 2006
Dit lijkt me tamelijk zinloos. Wat verdien je nu eigenlijk met electrisch schakelen? Mijn Campa groep schakelt nu ook al licht en accuraat, en ongetwijfeld geldt voor Shimano hetzelfde. Er is enig gewichtsvoordeel denkbaar doordat de draadjes naar de derailleur lichter zijn dan de kabels, en het schakel mechanisme op het stuur kan waarschijnlijk iets lichter worden uitgevoerd. Maar dit wordt gecompenseerd door de batterijtjes, en de motortjes die moeten schakelen.Het is misschien noodzakelijk om in de toekomst een "automatisch" schakelend systeem te maken, zoals al bestaat in een versnellingsnaaf versie. Maar wie zit daar nu op te wachten op z'n racefiets?Ik snap echt niet wat hier het nut van is.
Ik denk dat dit allerminst om gewichtswinst gaat. Gewicht is immers niet de voornaamste zorg meer van veel producenten... Een Fransman op RouesArtisanales gaf de leuke commentaar dat ze bij Gerolsteiner nu tenminste geen nutteloze gewichten meer tegen het frame moeten plakken om de fiets op 6,8kg te brengen!
Alle andere commentaar over de groep op basis van wat foto's lijken me voorbarige conclusies. Ik zit er ook niet op te wachten, maar wait and see hé.
fietsnieuws 2006
Geplaatst: 08 mar 2006 19:11
door amclassic-fan
Ik ben blij met dat draadje. Draadloze communicatie voor een derailleur moet wel perfect werken. Ook als ik een bende hoogspannings kabels boven m'n hoofd heb hangen wil ik nog gewoon kunnen schakelen. En geen derailleur die niet schakelt of nog erger dat de ketting in 1x naar een extreem verzet wordt gegooid. Een draadje weegt nu ook niet echt veel. De derailleurs zien er in dit prototype veel zwaarder uit.
fietsnieuws 2006
Geplaatst: 08 mar 2006 19:46
door ilfalco2004
Ik ben voor vooruitgang, hoelang doen we al mechanisch schakelen, werd tijd voor iets (op) nieuws. Ik hoop ook dat de UCI nog eens terug komt op het vasthouden van klassiekeframe. Met carbon kan zoveel meer en mooier.
fietsnieuws 2006
Geplaatst: 08 mar 2006 20:18
door pinarellofan
Quote: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 08 Maart 2006
Ik ben voor vooruitgang, hoelang doen we al mechanisch schakelen, werd tijd voor iets (op) nieuws. Ik hoop ook dat de UCI nog eens terug komt op het vasthouden van klassiekeframe. Met carbon kan zoveel meer en mooier.
Ik vind klassieke frame's mooier. Ik vind een frame als bijvoorbeeld de total eclipse van carbonsports er eigenlijk niet mooi uitzien.
fietsnieuws 2006
Geplaatst: 08 mar 2006 20:49
door casran
Alle foto's van de nieuwe elektronische versnellingsgroep, alsook de nieuwe/gewijzigde Shimano-pedalen zijn net op RouesArtisanales geplaatst:
http://www.rouesartisanales.com/article-2084326.html
fietsnieuws 2006
Geplaatst: 08 mar 2006 22:37
door vinylly
Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 08 Maart 2006
Mensen, bedenk wel: DIT ZIJN PROTOTYPES!! Als er al een eindproduct komt zal dat er zeker anders uit zien!
Als dit het prototype is mogen ze hard werken aan het uiterlijk ervan. Maar goed, het zal vast wel verbeterd worden.
fietsnieuws 2006
Geplaatst: 08 mar 2006 23:10
door casran
Voor prototypes ziet dit er heel mooi uit trouwens!
Dixit de Belg Roy Sentjens op
www.roysentjens.be: "Vorige week heb ik het nieuwe schakelsysteem van Shimano getest. Het is een elektronisch systeem, en ik moest samen met enkele Japanners gaan fietsen om te kijken hoe het werkt en wat er eventueel zou kunnen veranderd worden. Ik vond het zeer goed werkte, zeer snel en zeer correct, het zag er zelfs mooi uit. Wat me ook nog heel erg meeviel, is dat het slechts 100gram zwaarder is dan de normale dura ace. Ook zijn er geen kabels meer die voor het stuur lopen, het ziet er heel mooi uit."