Garmin Edge 500
Al een jaar heb ik een garmin 500 met een cadanssensor / snelheidsensor, maar tot op heden heb ik de cadanssensor nog niet aan de praat gekregen. Ik heb alle stappen van de handleiding gevolgd en het test lampje registreert ook duidelijk zowel iedere omwentelling van de crank als iedere keer dat het spaakmagneetje langs de sensor komt. Maar op mijn garmin zie ik geen huidige cadans etc. Ook verschijnt er geen sensor ID in het scherm. Er is dus iets mis in de overdracht van de sensor naar de garmin. Iemand enig idee?
- razenderoeland
- Forum-lid
Heb je bij de instellingen aangegeven dat je een cadans/snelheidssensor op je fiets hebt zitten?
Hoe sterk is de eenzame fietser...
-
- Forum-lid
Is de totale tijd in de sportzones zichtbaar in garmin connect/training center? Dit was bij polar pro trainer 5 het geval en dat vond ik erg handig.
Als je de geschikte apparatuur koppelt (lees SRM, Powertap etc.) dan kun je vermogen en verschillende daaraan gerelateerde waardes op de Edge 500 aflezen. Hij berekent echter zelf geen vermogen (zoals bijvoorbeeld de Sigma Rox 10), mocht je daarnaar op zoek zijn.
- razenderoeland
- Forum-lid
Als je dan ook inderdaad de snelheids/cadanssensor op je achterbuis hebt gemonteerd zou het moeten werken. Kan het zo zijn dat je meerdere fietsen hebt? In dat geval moet je ook de juiste fiets selecteren.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik kwam er vanavond achter dat ik de gegevensvelden niet meer gewijzigd krijg, ze doen niets of springen terug naar de huidige indeling. Erg irritant, iemand een idee wat dit kan zijn en vooral hoe ik dit oplos?
Do not CROSS the road!
Vandaag weer een vaag probleem. Op een rondje van 70km ben ik 20km kwijt, doordat hij aldoor automatisch op pauze sprong. Na een km of vijftig kwam ik erachter wat de oorzaak was, de magneet van de snelheidssensor in het achterwiel was verschoven. Zou de GPS-ontvangst bij ons in Drenthe zo slecht zijn, dat hij het zonder de snelheidssensor niet goed doet?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets