Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 04 jul 2013 12:07

tonydelasnek schreef:Had meer van Greipel verwacht vandaag. Zat goed gepositioneerd, maar kwam duidelijk tekort. Een Greipel in goeden doen laat zich in zo'n sprint niet kloppen door Sagan en Boasson Hagen.
Normaal zouden Greipel en Kittel in het gat moeten zitten wat achter Cav viel, want nu won hij echt met 2 vingers in zijn neus. Hopelijk vandaag wat spannender, al denk ik dat het dan wel eerder van Kittel moet komen dan van Greipel, want die maakt het hele seizoen op mij al niet zo'n indruk als de afgelopen jaren.

Vond de reactie van de jongste Van Poppel ook wel weer mooi, 19 jaar, etappe langer dan de gevreesde 200 km, 14de plek en ontevreden omdat hij het wiel van zijn broer was kwijt geraakt en daardoor niet vanuit beste positie kon sprinten. Nadat we al een aantal keer de nieuwe Zoetemelk gepresenteerd hebben gekregen hebben we nu letterlijk ook een nieuwe Van Poppel. Nu maar hopen dat de media hem niet ook kapot maken ;)

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 04 jul 2013 13:39

sjoerdth schreef:Vond de reactie van de jongste Van Poppel ook wel weer mooi, 19 jaar, etappe langer dan de gevreesde 200 km, 14de plek en ontevreden omdat hij het wiel van zijn broer was kwijt geraakt en daardoor niet vanuit beste positie kon sprinten. Nadat we al een aantal keer de nieuwe Zoetemelk gepresenteerd hebben gekregen hebben we nu letterlijk ook een nieuwe Van Poppel. Nu maar hopen dat de media hem niet ook kapot maken ;)
Dan moet je hem dus niet meteen betitelen als de 'nieuwe' van Poppel. Natuurlijk zijn de vergelijkingen makkelijk gemaakt.
Ik hoop inderdaad dat hij wat leuks gaat laten zien, maar laten we hem eerst maar eens lekker een jaar of 3-4 aanmodderen, voordat we hem tot onze nieuwe groene truiwinnaar uitroepen.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 04 jul 2013 14:05

tieky schreef:
sjoerdth schreef:Vond de reactie van de jongste Van Poppel ook wel weer mooi, 19 jaar, etappe langer dan de gevreesde 200 km, 14de plek en ontevreden omdat hij het wiel van zijn broer was kwijt geraakt en daardoor niet vanuit beste positie kon sprinten. Nadat we al een aantal keer de nieuwe Zoetemelk gepresenteerd hebben gekregen hebben we nu letterlijk ook een nieuwe Van Poppel. Nu maar hopen dat de media hem niet ook kapot maken ;)
Dan moet je hem dus niet meteen betitelen als de 'nieuwe' van Poppel. Natuurlijk zijn de vergelijkingen makkelijk gemaakt.
Ik hoop inderdaad dat hij wat leuks gaat laten zien, maar laten we hem eerst maar eens lekker een jaar of 3-4 aanmodderen, voordat we hem tot onze nieuwe groene truiwinnaar uitroepen.
Ik zeg het juist ook enigszins schertsend, vandaar ook dat ik "letterlijk een nieuwe Van Poppel" zeg :)

Maar een sprinter die mooie koersen kan winnen wachten we gek genoeg al langer op dan 1 die een berg over kan, dus hoop doet leven. Hopelijk wordt zijn babbel met de jaren net zo vlot als zijn benen, want nu komt er nog niet zo heel veel uit.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jul 2013 14:38

Ik heb liever een weinig spraakzame sprinter die podium fiets dan een wielerploeg die de social media bestookt met positief nieuws terwijl er niks te melden is :)
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13541
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 jul 2013 14:46

Hij is 19 jaar als je ziet wat hij al kan. knap hoor! had nog een behoorlijke touche in de laatste bocht dacht ik te zien.


Opzich komt er uit ander 19 jarige meestal ook niet heel veel, die worden toch een beetje overvallen door dit soort circussen.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 04 jul 2013 14:48

Met een vlotte babbel bedoel ik ook geen lege marketing praat. Vind het ook altijd mooi bij Belkin (of iig toen ze blanco waren) dat je dan het ene na het andere twitter bericht krijgt dat er iemand van de ploeg wegspringt, heel nodig moet plassen, of een koekje eet en als er dan iets negatiefs gebeurt blijft het opeens stil :)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jul 2013 15:24

Zoals al eerder aangegeven: ik heb belkin verwijderd. Irriteert mateloos. Andere ploegen zijn veel terughoudender en dus boeiender.
Less is bore

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 04 jul 2013 16:11

Zegt Ducrot nou 4 bidons per uur per renner? Dat lijkt me toch wat veel, of niet?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jul 2013 16:22

Onzin natuurlijk, als je er 2 per uur leeg drinkt heb je al goed je best gedaan. Maar goed Ducrot kraamt meestal onzin uit...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kobuss
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 nov 2010 19:24
Locatie: De Lier

kobuss 04 jul 2013 16:38

Haha nu weer met zijn verhaal over de val van Mollema in de eerst etappe..
Hij zei dat hij heel bewust langs die lantarenpaal fietste. Mollema zelf vertelde dat hij heel die paal niet had gezien...

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 04 jul 2013 16:51

Moet bij Ducrot altijd denken aan zijn geklaag over vluchtheuvels, drempels en het te vroege begin van etappe-uitzendingen. Eurosport is me het aangenaamst.

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 04 jul 2013 19:14

Zelfs met reclame tussendoor kijk ik nog liever eurosport dan de NOS.
Ik mis Danny nelissen nog wel een beetje, maar boogerd doet het ook goed.

Plaats reactie