Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Teams en materiaal voor 2014

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 13 jan 2014 18:46

Je bedoelt Felt? Team Argos reed met Felt.
idd Je hebt gelijk (al blijft de stap vooruit wel duidelijk)

JordyFr
Forum-lid

JordyFr 13 jan 2014 19:02

Afbeelding

Afbeelding

trek 2014

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 13 jan 2014 22:07

sharkman113 schreef:
Zal gewoon een centenkwestie zijn. Denk dat het bij Belkin echt een pak meer Euro's had gekost terwijl ze bij Argos een wegvallende fiets sponsor vervangen en ook nog een een hele rijke toeleverancier (shimano) uit de brand helpen.,
Ligt dat voor de hand? Belkin zat toen toch wel met een besmeurd karakter, en om nou te zeggen dat er een grote toekomst lag? De renners van Rabo/Blanco hadden al lang aansprekende overwinningen moeten halen gelet op het talent. Eigenlijk is dat pas onder sponsorship van Belkin een beetje begonnen.
Argos heeft volgens Cavendish de beste sprinttrein, er worden mooie koersen (sprintend, dat wel) gewonnen. Als ik mijn geld zou moeten uitgeven denk ik eerder aan Argos-Shimano dan aan Belkin.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 13 jan 2014 23:01

Dan toch ook maar even een plaatje van de Giant. Fietsmagazine had hem al op FB geplaatst, maar hier op de site nog niet gezien...

Afbeelding

Afbeelding

Overigens snap ik deze opmerking van sharkmann113 niet helemaal...
sharkman113 schreef:...ook nog een een hele rijke toeleverancier (shimano) uit de brand helpen.,
Shimano hoeft toch helemaal niet uit de brand geholpen te worden. Geen idee wat Shimano betaald of betaald krijgt voor het gebruikte Shimano materiaal... Maar het lijkt me dat Shimano niet perse Giant hoeft te sponsoren... Dat het zo mooi uitkomt is wel mooi voor beide partijen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Suntoro op 13 jan 2014 23:09, 2 keer totaal gewijzigd.

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 13 jan 2014 23:08

Wel mooi. Shimano als sponsor maar nog oude model crank. Zal wel door de SRM komen maar toch.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 13 jan 2014 23:10

Ik vind de Giants ook wel wel mooi, al blijf ik die skinwall tubes lelijk vinden....
haaldoor schreef:Wel mooi. Shimano als sponsor maar nog oude model crank. Zal wel door de SRM komen maar toch.
In dat opzicht zouden het ook overgespoten oude fietsjes van Belkin kunnen zijn... :lol: Weinig aan veranderd, op de kleur na. Lijkt wel bij meer merken zo te zijn dat er qua ontwerpen weinig is veranderd t.o.v. vorig jaar.

kees0251
Forum-lid

kees0251 13 jan 2014 23:36

Het valt ook niet mee om ieder jaar opnieuw het wiel uit te vinden.....
Cheap light strong, choose two

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 13 jan 2014 23:43

Inderdaad en hoe is het spreekwoord van die stuurlui ook alweer?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 13 jan 2014 23:50

kees0251 schreef:Het valt ook niet mee om ieder jaar opnieuw het wiel uit te vinden.....
Met wielen is het inderdaad nog erger, die zijn nog steeds rond... :lol: . Daarin bestaan sowieso al een hoop goede verschillende produkten, waar iedereen zijn eigen mening over heeft als je de wieltopics doorneemt.

Maar het is natuurlijk ook onzin om elk jaar een nieuwe fiets te ontwikkelen... Kleine veranderingen zullen wel helpen, maar weer een compleet ander concept elk jaar vind de consument ook niet altijd leuk (al zal een team het weinig boeien wat de consument denkt, een fietsfabrikant waarschijnlijk wel... ;) )

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 14 jan 2014 08:21

Shimano hoeft toch helemaal niet uit de brand geholpen te worden. Geen idee wat Shimano betaald of betaald krijgt voor het gebruikte Shimano materiaal... Maar het lijkt me dat Shimano niet perse Giant hoeft te sponsoren... Dat het zo mooi uitkomt is wel mooi voor beide partijen natuurlijk.
Shimano hoeft Giant normaal idd niet te sponsoren maar Giant zou in eerste instantie helemaal niet met Argos in zee gaan en is enkel ingestapt omdat de nieuwe hoofdsponsor net voor de winter is afgehaakt en Shimano best goede spullen maakt maar wel ergens op dienen te worden geschroefd (en een volledige ploeg sponsoren ook voor Shimano waarschijnlijk iets te gortig is en gezien de overige belangen van het merk in het peloton ook niet echt wenselijk zal worden geacht).
Dit zou overigens best deels overgespoten 2013 materaal kunnen zijn aangezien je in de ramsch wel 2013 Blanco materiaal tegenkomt (en pre produktie Propels) maar het in Belkin groen gespoten materiaal niet rondzwerft (zal ook niet heel veel zijn).
Frames zien er overigens top uit al vraag ik me wel af af ze voor 2014 de propel remmen hebben verbeterd want heel best was dat systeem op de 2013 exemplaren nog niet (extreem schokkerig remmen, zeker op carbon).

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 14 jan 2014 09:29

Het zou mij ook niet verbazen als de "oude" Giant Belkin fietsen zijn overgespoten, mits de frame maten overeenkomen.
Het is zeker mogelijk dat dit in Nederland is gedaan. Er zijn zeker goede adressen hiervoor in Nederland. kortom; het blijft koffiedik kijken :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 14 jan 2014 09:31

Behalve het feit dat alle Belkin frames bij CC53-11 te koop staan. Mooie aanbiedingen trouwens. Vermoed ook niet dat de ploeg met Giant als hoofdsponsor op afgeragde tweedehandsje zou hoeven rijden. Helemaal wetend dat je wellicht dan met ISP afgezaagd op de verkeerde lengte zit....

Plaats reactie