Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

SRAM ETAP

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 mei 2016 18:27

wasbeer2006 schreef:
csteenbe schreef:Wat je voornamelijk wint is het vooraan schakelen dat is elektronisch gewoon subliem. Achter schakelen heeft zijn voordelen maar die vind ik niet zo wezenlijk groot. Het grootste voordeel is je drukt op een knopje en het schakelt bij mechanisch moet je toch iets meer alert zijn zeker als de inspanning hoog is wil je dat wel eens effe net niet zijn.
:-)
Dat komt vooral omdat je hier vlak rijdT en daardoor gecontroleerd schakelt. Ik heb met de XTR di2 gereden en als je dan vanuit een afdaling meteen haaks omhoog moet, dan merk je pas wat het achter doet, want met mechanisch gaat dat meestel niet en met di2 meestal wel, deze situaties komen op de racer amper voor maar het kan dus wel.[/quote]

Ja, lijkt me echt een enorm voordeel.... ;)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 23 mei 2016 18:43

amclassic-fan schreef:Het is maar net wat je moet willen:
Meer accu's
Vaker opladen
Trager schakelen

Tegen 1 zichtbare draad voorkomen, die lusjes bij de derailleurs kan toch niemand zich aan storen? Die vallen minder op dan de externe accu's die je er voor terug krijgt.
Meer accu's lijkt me idd vervelend. Misschien dat ze daar in de toekomst wat mee kunnen met draadloos opladen. En dan uiteindelijk ook de remmen draadloos.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16882
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 mei 2016 19:33

Of alle accu's met een kabeltje verbinden zodat je ze in één keer kunt opladen...
Campagnolo Ultra Dork

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 23 mei 2016 20:04

amclassic-fan schreef:Het is maar net wat je moet willen:
Meer accu's
Vaker opladen
Trager schakelen

Tegen 1 zichtbare draad voorkomen, die lusjes bij de derailleurs kan toch niemand zich aan storen? Die vallen minder op dan de externe accu's die je er voor terug krijgt.
+ 1
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16481
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 mei 2016 17:53

Vandaag het eerste ritje gereden met Etap. 95 km en 450 hm.
Schakelen rechtstaan op de pedalen, schakelen met beide shifters (voor het voorblad) en direct daarna de rechtse shifter om achteraan naar een kleiner kransje te gaan, alles geprobeerd en het schakelen op geen enkel foutje kunnen betrappen.
En dan had ik nog niet de Sram Red cassette gemonteerd, nu nog een Ultegra cassette.
Diegenen die zeggen dat het traag schakelt hebben er nog niet mee gereden.

Ik kan Frankie enkel bijtreden, geweldig :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 25 mei 2016 19:48

Dus een smetteloze prestatie :-D. Bedankt voor de update, ben ook benieuwd naar je mening als je er wat langer mee gereden hebt (niet dat ik verwacht dat dat veel anders zal zijn hoor) maar naar mijn gevoel ken je altijd pas na een tijd de finesses.
Afbeelding

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 01 jun 2016 07:00

SRAM Red eTap HydroHC wireless/hydraulic group announced:
http://www.cyclingnews.com/news/sram-re ... announced/

Frankievenge
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 okt 2014 12:19
Locatie: Albergen

Frankievenge 03 jun 2016 16:50

Ik heb er inmiddels behoorlijk aantal km's me gereden..... En ben nog steeds über enthousiast!!!
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 03 jun 2016 19:37

Hou op hoor, ik wil geen 1400 euro uitgeven!
Afbeelding

Gebruikersavatar
paul1
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:50

Gebruikersavatar paul1 12 jun 2016 22:41

Hoe brengt men de setup (basisinsteling) tot stand tussen shifters en derailleurs bij SRAM Red E-tap ?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 12 jun 2016 22:47

Youtube staan een aantal instructie filmpjes
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16481
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 jun 2016 19:50

Knopje op de AD indrukken.
Knopje op de VD indrukken
Knopje op de R shifter indrukken
Knopje op de L shifter indrukken

En klaar :)

Zoals Livio Livius schrijft, tik "Sram Etap" in in Google en op de eerste pagina staan enkele heel duidelijke instructiefilmpjes.
Een kind kan de was doen :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie