Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
- daniel1975
- Forum-lid HC
In de winter kun je 's morgens beetje vroeg idd die 'misthoorn' horen. Vorig jaar ook keer gehad bij de Spookverlaat vlakbij Alphen ad R.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
En in NL heb je verder nog de kleine zilverreiger, purperreiger, roerdomp, kwak en woudaap. Roerdomp vrij algemeen, maar extreem lastig te spotten, de laatste twee zijn zeldzaamheden.
Less is bore
- plantagenet
- Forum-lid
Als iemand hier trots gemeld had dat hij een woudaap was tegengekomen tijdens zijn rit had ik hem compleet voor gek verklaard maar dat blijkt dus een suffe, bruine vogel te zijn.daniel1975 schreef:En in NL heb je verder nog de kleine zilverreiger, purperreiger, roerdomp, kwak en woudaap. Roerdomp vrij algemeen, maar extreem lastig te spotten, de laatste twee zijn zeldzaamheden.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
-
- Forum-lid
Het is de Grote Zilverreiger. Zit inderdaad veel hier in NH. Naast Jisperveld, Zie ik hem ook veel in de Wijdewormer, Beemster, Schermer en Zeevang.
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
Zo zeg, zo ver weg kijk ik meestal niet op de fiets, ik word teveel afgeleid door het verkeer. Op foto drie zie ik niks of zijn het die vliegende vogels?daniel1975 schreef:4 zoekplaatjes voor TTT
Een meter of 80? Vorige week bleef een reiger een centimeter of 80 naast me vliegen, nog net niet in mijn bril. Dat was pas indrukwekkend.Fietsen? altijd schreef: Een reiger bleef gisteren gewoon een meter of 80 naast mij vliegen. Erg mooi gezicht!
Veni. Vidi. Fietsie.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Op de 3e foto zie je redelijk ver naar achter aan de rechter slootkant een witte verschijning. 100% zeker een Grote Zilver, maar die groothoeklensjes van een iphone zijn niet echt geschikt voor vogelfotografie op afstand
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb dat altijd met zwanen; dat jankend-zoemende geluid van de lucht die door de slagpennen heen gaat.
Less is bore