Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jul 2011 13:20

Iemand?
timo2.0 schreef:Ik zag een Rabo-Spanjaard op een wit/blauw/oranje Giant. Weet iemand wie daarop koerst en heeft iemand een link naar foto's van die fiets?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jul 2011 13:32

Hmmm....wordt dit het groepje wat de hele dag vooruit gaat rijden? Dan is er voor ons 'ollanders weinig lol te beleven. Alleen Addy Engels was zo attent om mee te springen.
Less is bore

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 09 jul 2011 15:30

timo2.0 schreef:Iemand?
timo2.0 schreef:Ik zag een Rabo-Spanjaard op een wit/blauw/oranje Giant. Weet iemand wie daarop koerst en heeft iemand een link naar foto's van die fiets?

deze?

http://weightweenies.starbike.com/forum ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 jul 2011 16:42

Amai, wat een gave laatste 20km. Vino die er in ene een snok aan geeft van heb ik jou daar. Van Garderen daarvoor die ook al hard doortrekt en nu nog wat voor Vino ligt. Chapeau voor Hushovd die prima met BMC mee gaat in het peloton.

Echt een spectaculaire finale. Vino virtueel geel.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jul 2011 17:12

mda1 schreef:
timo2.0 schreef:Iemand?
timo2.0 schreef:Ik zag een Rabo-Spanjaard op een wit/blauw/oranje Giant. Weet iemand wie daarop koerst en heeft iemand een link naar foto's van die fiets?

deze?

http://weightweenies.starbike.com/forum ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks, dat is 'm!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jul 2011 17:29

Mooie finale, slechte regie. Wat er met Vino is gebeurd (motortje opgeblazen :) ) hebben we niet gezien.
Jammer van RG; die val heeft blijkbaar meer schade gedaan dan iedereen dacht.
Less is bore

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 09 jul 2011 17:42

daniel1975 schreef:Mooie finale, slechte regie. Wat er met Vino is gebeurd (motortje opgeblazen :) ) hebben we niet gezien.
Jammer van RG; die val heeft blijkbaar meer schade gedaan dan iedereen dacht.
Ja, echt jammer. Moest RG op de eerste col van 2de cat ook al lossen of had ie uiteindelijk materiaalpech? Want als hij moet lossen terwijl een Hushovd nog voorin mee kan, dan heeft ie morgen nog een flink eind te gaan... :?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 09 jul 2011 17:43

daniel1975 schreef:Jammer van RG; die val heeft blijkbaar meer schade gedaan dan iedereen dacht.
Ik ben hier niet verbaasd over, RG liet tijdens het NK in Oortmarsum ook al geen sterke indruk achter. Hij had toen last van zijn hoogte stage, en nu? Ik hoop dat hij zichzelf bijeen raapt en met de grote jongens mee gaat doen in de Alpen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
frank1
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 mei 2006 12:02

Gebruikersavatar frank1 09 jul 2011 17:46

Ik ben toch ook een beetje sceptisch over RG geworden, ben bang dat ie morgen weer tijd gaat verliezen. Zou dat echt allemaal door de val komen?

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 09 jul 2011 17:58

Erg jammer van Gesink, maar vraag me ook steeds meer af hoe hij ooit een Tour zou moeten winnen. Hij moet nu 1,5 minuut goedmaken, maar die 20 seconden had ik hem eigenlijk ook niet zien pakken. Daarvoor mist hij wat mij betreft explosiviteit. Er zal altijd een andere favoriet met hem mee kunnen springen in z'n wiel als hij weg wil rijden. Terwijl je juist moet wegspringen en dan je voorsprong moet vasthouden. Iemand gewoon uit je wiel rijden is door de kleine verschillen nagenoeg onmogelijk. Wat dat betreft zie ik meer in een Kruijswijk of Mollema als toekomstige kanshebber op het geel in Parijs. Gesink zou dan een mooie knecht zijn, want het blijft een toprenner die met zijn klasse makkelijk top 10 kan rijden, maar meer zit er helaas niet in vrees ik.

Maar eens zien hoe hij morgen de dag doorkomt, maar met deze vorm gaat hij het weer loodzwaar krijgen.

Overigens maken Evans en BMC weer een onwijs sterke indruk. Op dit moment voor mij met afstand de grootste favoriet voor de eindzege.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 09 jul 2011 18:10

vincent75 schreef:
daniel1975 schreef:Jammer van RG; die val heeft blijkbaar meer schade gedaan dan iedereen dacht.
Ik ben hier niet verbaasd over, RG liet tijdens het NK in Oortmarsum ook al geen sterke indruk achter. Hij had toen last van zijn hoogte stage, en nu? Ik hoop dat hij zichzelf bijeen raapt en met de grote jongens mee gaat doen in de Alpen.
Die jongens rijden continu met vermogensmeters. Je denkt toch niet dat de ploegleiding met Robert als absolute kopman naar DE Tour gaat, als hij niet fatsoenlijke Wattjes laat zien op zijn vermogensmeter in de voorbereiding...? Lees: Wattjes/kg die Hushovd nooit zal zien op zijn display. Er is dus helaas meer aan de hand.

trekshack
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 dec 2009 21:45
Locatie: Roeselare

trekshack 09 jul 2011 18:18

frank1 schreef:Ik ben toch ook een beetje sceptisch over RG geworden, ben bang dat ie morgen weer tijd gaat verliezen. Zou dat echt allemaal door de val komen?
JA, dat komt allemaal door de val!! Zowel het lichaam en het kopke hebben het moeillijk gehad vandaag..
Als je ziet wat er met Wiggo en Horner is gebeurd na zo'n val (vooraan) in het peleton tegen hoge snelheden.. Niet meer als normaal dat Gesink daardoor problemen ondervindt op de fiets.

Maar als je de rit dan eigenlijk analyseert kun je eigenlijk vaststellen dat BMC een hele dag berewerk heeft verzet voor niets, rien...
Er veranderd nagenoeg niets in het klassement, (Millar duikelt naar beneden en gesink die zakt).
Laatst gewijzigd door trekshack op 09 jul 2011 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force

Gesloten