Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2016

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 31 okt 2016 20:58

Sieper schreef:Idd, pas nou op Rico, als je nu weer valt (het hoeft niet je eigen schuld te zijn heh, dat weet je wel :-) dan ben je nog verder van huis).

Ah geen enkel probleem hoor.. snelheid is gewoon relatief laag. Fiets gewoon goed beheersbaar. Ik doe niks wat niet goed voelt en zeker niets wat onzeker voelt..

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 01 nov 2016 00:27

Heb ik vorig jaar ook gedaan.
Ik moest een week na m'n val terug naar het ziekenhuis en ben gewoon op de ouwe fiets van m'n dochter naar het ziekenhuis gereden (13 km). Stadsfiets gaat prima met mitella....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

ilikebike
Forum-lid

ilikebike 01 nov 2016 10:27

amclassic-fan schreef:
ilikebike schreef:
amclassic-fan schreef:Wat voor achterlicht heb je dan?
Heb 2 achterlichten. een knipperend en de ander brand continu. Ik ben echt goed zichtbaar. Ook voor een knipperend en continu een brandende lamp.
Als dat er zo één is:
Afbeelding

Dan is er nog veel te winnen.
Heb inderdaad zo'n knipperend geval in comb. met een continu brandende achter lamp. Oke ik ga me verder verdiepen om nog beter zichtbaar te zijn

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 01 nov 2016 15:45

Met die lampjes, mits de batterijen goed zijn, is niets mis. Geven meer dan genoeg licht om gezien te worden.

gene
Forum-lid

gene 01 nov 2016 17:05

Ik heb achteraan een knipperend lampje van 1 W. Mss wat storend voor achteropkomend verkeer maar ik voel me er veiliger mee.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 01 nov 2016 17:21

Ik heb ook zo'n thuisbrengertje (maar die zijn eigenlijk voor zomeravonden). Gisteren reed ik door het pikkedonker, ik heb nu een lezyne strip drive in de meest krachtige variant (de pro) besteld. Hoe beter zichtbaar je bent hoe beter het me is. dan maar een keer 50 euro.
Afbeelding

runcyclerun
Forum-lid

runcyclerun 01 nov 2016 18:09

Sieper schreef:Ik heb ook zo'n thuisbrengertje (maar die zijn eigenlijk voor zomeravonden). Gisteren reed ik door het pikkedonker, ik heb nu een lezyne strip drive in de meest krachtige variant (de pro) besteld. Hoe beter zichtbaar je bent hoe beter het me is. dan maar een keer 50 euro.
Heb ik ook :-) Heerlijk ding, achterop zit een rubberen gleufje waarmee je de strip ook kunt vastzetten op het frame. Ideaal en heul veel licht! In de UK had ik de strip op mijn trekkingfiets in het stikdonker. Heel zichtbaar! Voorop heb ik trouwens de 900 van Lezyne.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 02 nov 2016 23:31

officieel mag fietsverlichting volgens mij niet knipperen :roll:

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 03 nov 2016 00:06

runcyclerun schreef:
Sieper schreef:Ik heb ook zo'n thuisbrengertje (maar die zijn eigenlijk voor zomeravonden). Gisteren reed ik door het pikkedonker, ik heb nu een lezyne strip drive in de meest krachtige variant (de pro) besteld. Hoe beter zichtbaar je bent hoe beter het me is. dan maar een keer 50 euro.
Heb ik ook :-) Heerlijk ding, achterop zit een rubberen gleufje waarmee je de strip ook kunt vastzetten op het frame. Ideaal en heul veel licht! In de UK had ik de strip op mijn trekkingfiets in het stikdonker. Heel zichtbaar! Voorop heb ik trouwens de 900 van Lezyne.
Ik ben ook lezyne fan, mooi gemaakt, compact, degelijk, voorop heb ik de 1500xxl, wat een licht joh, heerlijk!
Afbeelding

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 03 nov 2016 08:33

monsieurpinot schreef:officieel mag fietsverlichting volgens mij niet knipperen :roll:
Klopt, net zo dat verlichting aan je fiets moet zitten.
Maar ik ben wel eens aangehouden tijdens een "lichtcontrole" en toen werd mij verteld dat het door de meeste dienders gedoogd werd omdat ze liever hebben dat een fietser zichtbaar is.

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 03 nov 2016 19:30

Theo V schreef:
monsieurpinot schreef:officieel mag fietsverlichting volgens mij niet knipperen :roll:
Klopt, net zo dat verlichting aan je fiets moet zitten.
Maar ik ben wel eens aangehouden tijdens een "lichtcontrole" en toen werd mij verteld dat het door de meeste dienders gedoogd werd omdat ze liever hebben dat een fietser zichtbaar is.
Hetzelfde met de regel dat je maar 1 achterlicht en 1 voorlamp mag hebben.

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 03 nov 2016 20:18

Nou... ik heb de lezyne femto, voor en achter. Denk dat je die bedoelt.

En idd, voorlamp is een thuisbrenger, maar zelfs dat is al een groot compliment voor dat lampje. Je kan hoogstens een paar meter voor je uit kijken. Ik zou het meer een anti-bekeuring lampje willen noemen. Je bent wel redelijk goed te zien, maar dan ook alleen in het donker.

Het achterlampje echter.... is volgens mij meer dan genoeg zichtbaar. Al dan niet knipperend. Ik denk dat je die gewoon kan nemen als achterlicht. Voogens mij heb je geen krachtiger achterlicht nodig.

Moet er wel even bijzeggen dat ik dit getest heb, in de schemering, het pikkedonker, en in een donker bos, maar wel altijd bij droog weer. Kan me voorstellen dat als het hard regent, dit achterlichtje toch wat power tekort komt.

Plaats reactie