Ter info... Elders op het forum heb ik al eens geschreven dat GPX-routes importeren in Komoot sterk af te raden is. Ook als je bij het importeren aangeeft de
originele route te willen volgen, gaat het namelijk fout bij trajecten, waarvan Komoot kennelijk 'denkt' dat een ander traject handiger is, of dat er gewoonweg niet gefietst mag worden, terwijl dat in de praktijk juist wel toegestaan is. In dergelijke gevallen worden de originele trajecten door Komoot om zeep geholpen, terwijl de nieuwe Komoot-varianten soms niet eens toegestaan zijn of simpelweg niet bestaan.
Waarom Komoot de (te importeren) originele GPX-routes niet ongemoeid kan/wil laten, is voor mij nog altijd een raadsel.
Zo is het ook bij bovengenoemde Labyrinth-route afgelopen zondag niet (helemaal) goed gegaan. Betreffende mtb'ers hadden de route eveneens in Komoot geïmporteerd, waardoor diverse trajecten door Komoot impliciet aangepast zijn. Met als gevolg dat er een paar vreemde heen-en-weertjes en alternatieve (verharde) fietspaden in de door Komoot aangepaste Labyrinth-route zaten. En waarvan ik eerst nog dacht dat ze zondag een paar navigatiefoutjes gemaakt hadden, was dat dus de oorzaak.
Wat dat betreft, is Komoot dan ook bepaald
niet de ideale routeplanner! Rechtstreeks importeren in je fietscomputer is handiger.