Is inderdaad een briljant rondje . Maar komend vanuit Friesland is het wellicht handiger om in Bergen te starten? Dan zou je de vergelijkbare " NH-Coastal Ride "-route kunnen pakken. Dat is de 2e XC-route in het openingsbericht van dit topic. Let er trouwens wel op dat het eerste deel van beide routes door het Noordhollands Duinreservaat (NHD) loopt, alwaar fietsen op onverharde wandelpaden tot 10u30 toegestaan is. En dat je daar een toegangskaartje voor nodig hebt (zie tarieven). Vroeg starten is dus wel een 'dingetje'.
Noordhollandsche Backroads
Laatst gewijzigd door buzz op 19 feb 2024 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, vanmorgen hebben vier mtb'ers de Labyrinth-route (82 km, 94% offroad) in het NHD gereden. Om 7u00 gestart in Egmond-Binnen en ruim voor sluitingstijd (10u30) terug bij af.
Had ik eigenlijk niet verwacht dat het zo goed zou lukken. Lijkt me immers niet eenvoudig om bij zo'n doolhof-route 82 km lang achter een 'simpele' GPS aan te rijden met dik 25 km/u en een straffe rijtijd van 3u15'00"! En 'en passant' slechts twee minimale navigatiefoutjes te maken. Zie betreffende https://www.strava.com/activities/8700697681.
Had ik eigenlijk niet verwacht dat het zo goed zou lukken. Lijkt me immers niet eenvoudig om bij zo'n doolhof-route 82 km lang achter een 'simpele' GPS aan te rijden met dik 25 km/u en een straffe rijtijd van 3u15'00"! En 'en passant' slechts twee minimale navigatiefoutjes te maken. Zie betreffende https://www.strava.com/activities/8700697681.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Ik zag op facebook dat Beukers op 3 juni een gravel toertocht organiseert. Tot 200 mijl, dus 320km. Benieuwd hoeveel gravel daarin zit, maar wel een uitdaging als je van gravel houdt
De zogenoemde "BKRS Rebound Gravel"-tocht van Beukers gaat evenwel niet alleen over gravel, maar ook over gras- en zandstroken. Zoals je wel vaker ziet bij z.g. graveltochten. Maar goed, aangezien de langste afstand (321 km) al om 6u00 start, zou de Labyrinth-route er natuurlijk prima in kunnen passen. Dan schiet het offroad-percentage al lekker omhoog.
Ter info... Elders op het forum heb ik al eens geschreven dat GPX-routes importeren in Komoot sterk af te raden is. Ook als je bij het importeren aangeeft de originele route te willen volgen, gaat het namelijk fout bij trajecten, waarvan Komoot kennelijk 'denkt' dat een ander traject handiger is, of dat er gewoonweg niet gefietst mag worden, terwijl dat in de praktijk juist wel toegestaan is. In dergelijke gevallen worden de originele trajecten door Komoot om zeep geholpen, terwijl de nieuwe Komoot-varianten soms niet eens toegestaan zijn of simpelweg niet bestaan.
Waarom Komoot de (te importeren) originele GPX-routes niet ongemoeid kan/wil laten, is voor mij nog altijd een raadsel.
Zo is het ook bij bovengenoemde Labyrinth-route afgelopen zondag niet (helemaal) goed gegaan. Betreffende mtb'ers hadden de route eveneens in Komoot geïmporteerd, waardoor diverse trajecten door Komoot impliciet aangepast zijn. Met als gevolg dat er een paar vreemde heen-en-weertjes en alternatieve (verharde) fietspaden in de door Komoot aangepaste Labyrinth-route zaten. En waarvan ik eerst nog dacht dat ze zondag een paar navigatiefoutjes gemaakt hadden, was dat dus de oorzaak.
Wat dat betreft, is Komoot dan ook bepaald niet de ideale routeplanner! Rechtstreeks importeren in je fietscomputer is handiger.
Waarom Komoot de (te importeren) originele GPX-routes niet ongemoeid kan/wil laten, is voor mij nog altijd een raadsel.
Zo is het ook bij bovengenoemde Labyrinth-route afgelopen zondag niet (helemaal) goed gegaan. Betreffende mtb'ers hadden de route eveneens in Komoot geïmporteerd, waardoor diverse trajecten door Komoot impliciet aangepast zijn. Met als gevolg dat er een paar vreemde heen-en-weertjes en alternatieve (verharde) fietspaden in de door Komoot aangepaste Labyrinth-route zaten. En waarvan ik eerst nog dacht dat ze zondag een paar navigatiefoutjes gemaakt hadden, was dat dus de oorzaak.
Wat dat betreft, is Komoot dan ook bepaald niet de ideale routeplanner! Rechtstreeks importeren in je fietscomputer is handiger.
Ik klik mijn routes altijd in elkaar met Judise waarna ik ze synchroniseer met Komoot. Van bovenstaande heb ik nooit last. Heeft het niet te maken met het gebruik van opgenomen gps routes? Mijn ervaring is dat die nog wel eens flinke afwijkingen hebben. Als die dan automatisch op het dichtsbijzijnde pad worden gelegd kan het makkelijk mis gaan.
Ok, dan is dat het niet. Zoals gezegd heb ik er nooit last van, maar zal eens opletten. Misschien liggen de paden bij mij wat verder uit elkaar of zo.
Qua info waar je wel niet mag fietsen en zo zitten er idd wel eens gekken dingen in. Maar volgens mij ligt dat aan de OSM info.
Qua info waar je wel niet mag fietsen en zo zitten er idd wel eens gekken dingen in. Maar volgens mij ligt dat aan de OSM info.
Topic duikt wel erg naar beneden.
Gisteren (weer) de Noordhollandsche Dirty Kanza gereden, nog wel even de Oeverkoogweg meegenomen.
Dit jaar maar op de gravelbike waar ik hem vorig jaar nog prima kon fietsen met 30mm racefietsbanden lag het er nu allemaal wat natter bij.
Gisteren (weer) de Noordhollandsche Dirty Kanza gereden, nog wel even de Oeverkoogweg meegenomen.
Dit jaar maar op de gravelbike waar ik hem vorig jaar nog prima kon fietsen met 30mm racefietsbanden lag het er nu allemaal wat natter bij.
Oeverkoogweg is wel leuk om mee te pikken. Beetje jammer alleen dat het weggetje uitkomt op het ietwat 'opstandige' hekwerk van Chaletpark de Wierde.
Ik had inderdaad gezien dat je de Dirty Kanza-route nogmaals hebt afgevinkt, ondanks de nogal sombere weersomstandigheden. En dat je 'm keurig had afgerond op 333,33 km. Is eigenlijk ook een mooiere afstand.
Zojuist heb ik aan de originele DK-route dan ook nog een paar lusjes toegevoegd, inclusief 7 offroad-secties. Toevallig resulterend in de Noordhollandsche Backroads 333 (333,3 km, 25% offroad).
Ik had inderdaad gezien dat je de Dirty Kanza-route nogmaals hebt afgevinkt, ondanks de nogal sombere weersomstandigheden. En dat je 'm keurig had afgerond op 333,33 km. Is eigenlijk ook een mooiere afstand.
Zojuist heb ik aan de originele DK-route dan ook nog een paar lusjes toegevoegd, inclusief 7 offroad-secties. Toevallig resulterend in de Noordhollandsche Backroads 333 (333,3 km, 25% offroad).