shimano's E-TUBE Project
Ik kon 2 weken geleden niet meer verbinden met m'n dfly (wu101)
Was nadat m'n batterij echt leeg was. (had gravelbike 2 maanden niet aangeraakt)
Wat ik ook probeerde ik kon niet meer connecten via ant en bluetooth (ledjes knipperden wel juist alsof ik kon connecten)
Pc eraan gehangen en ik kreeg deze melding :
Leuk idee maar de dfly zit bij bottombracket....
Dan maar wachten tot ik die moet vervangen.
Alleen afgelopen 2 weken gaat batterij wel heel snel leeg van di2, al 3 keer moeten opladen omdat ledje rood knippert. (na 250km fietsen oid)
Vandaag dus bottombracket eruit getikt want dit is wel erg irritant.
dfly eruit gehaald en zoals screenshot aangaf aangesloten :
Tijdje wachten en dan de melding :
Dat wordt dus opsturen van de dfly.
Bij een pressfit bottombracket monteren is in dit geval niet de meest handige plek.
Twijfel nog even of ik vervangende dfly weer daar ga monteren of misschien toch maar andere plek (op frame) bedenken.
Was nadat m'n batterij echt leeg was. (had gravelbike 2 maanden niet aangeraakt)
Wat ik ook probeerde ik kon niet meer connecten via ant en bluetooth (ledjes knipperden wel juist alsof ik kon connecten)
Pc eraan gehangen en ik kreeg deze melding :
Leuk idee maar de dfly zit bij bottombracket....
Dan maar wachten tot ik die moet vervangen.
Alleen afgelopen 2 weken gaat batterij wel heel snel leeg van di2, al 3 keer moeten opladen omdat ledje rood knippert. (na 250km fietsen oid)
Vandaag dus bottombracket eruit getikt want dit is wel erg irritant.
dfly eruit gehaald en zoals screenshot aangaf aangesloten :
Tijdje wachten en dan de melding :
Dat wordt dus opsturen van de dfly.
Bij een pressfit bottombracket monteren is in dit geval niet de meest handige plek.
Twijfel nog even of ik vervangende dfly weer daar ga monteren of misschien toch maar andere plek (op frame) bedenken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09
Kan je hem niet in je stuur kwijt?
Of net achter je balhoofd, in de bovenbuis. Daar heb ik m ook zitten.
Vandaag mijn eerste echte di2 failure. (in 7 jaar ofzo dat ik ermee rijd)
Vertrok vanaf m'n werk en volgens mij kon ik nog 1 keer schakelen. (al weet ik dit niet meer helemaal zeker)
Gelukkig op werk-woon route en niet op dagje dat ik ergens in Limburg zit ofzo.
Op de 38-15 naar huis dus.
Lader eraan gehangen maar lampje ging niet branden.
Laptop er aan die begon te zeuren dat hij de vereiste componenten niet kon detecteren.
Scheelt dat ik bezig ben met andere fiets opbouwen dus even wat zaken getest/overgezet ed.
Beetje vaag soms junction-a niet gevonden, maar batterij kon ook niet gevonden worden.
Na uurtje klooien zadelpen er maar uitgetrokken en batterij omgewisseld, meteen alles weer tot leven.
Oude batterij weer aangesloten en nogsteeds bleef alles werken, dus oplader er weer aan en oude batterij opladen.
Uurtje later los gehaald maar systeem weer volledig dood.
Nieuwe batterij dus maar aangesloten.
Batterij is zo'n 3,5 jaar oud trouwens.
Vertrok vanaf m'n werk en volgens mij kon ik nog 1 keer schakelen. (al weet ik dit niet meer helemaal zeker)
Gelukkig op werk-woon route en niet op dagje dat ik ergens in Limburg zit ofzo.
Op de 38-15 naar huis dus.
Lader eraan gehangen maar lampje ging niet branden.
Laptop er aan die begon te zeuren dat hij de vereiste componenten niet kon detecteren.
Scheelt dat ik bezig ben met andere fiets opbouwen dus even wat zaken getest/overgezet ed.
Beetje vaag soms junction-a niet gevonden, maar batterij kon ook niet gevonden worden.
Na uurtje klooien zadelpen er maar uitgetrokken en batterij omgewisseld, meteen alles weer tot leven.
Oude batterij weer aangesloten en nogsteeds bleef alles werken, dus oplader er weer aan en oude batterij opladen.
Uurtje later los gehaald maar systeem weer volledig dood.
Nieuwe batterij dus maar aangesloten.
Batterij is zo'n 3,5 jaar oud trouwens.
Dat heb ik ook al eens gehad. Batterij was toen 2.5 jaar oud en is vervangen onder garantie. Duurde allemaal wel lang, had dus al een nieuwe gekocht. Nu dus een reserve in de kast.
Kondigde zich wel al even aan, batterij ging nog maar een ritje of 10 mee. Ging van 80% capaciteit op 1 nacht naar 0% (de eerste 20% waren wel normaal)
Blijkbaar is er wel een nieuw type batterij, de nieuwe is grijs waar de oude zwart was.
Kondigde zich wel al even aan, batterij ging nog maar een ritje of 10 mee. Ging van 80% capaciteit op 1 nacht naar 0% (de eerste 20% waren wel normaal)
Blijkbaar is er wel een nieuw type batterij, de nieuwe is grijs waar de oude zwart was.
Ja klopt nieuwe batterij is andere kleur.
Heb de oude batterij nu bij andere fiets gemonteerd (domane waar ik wat makkelijker bij kan) even kijken of die het daar blijft doen.
Garantie zit er niet meer in denk ik na 3,5 jaar. (2,5 jaar was kwestie van geluk neem ik aan?)
En anders maar een nieuwe bestellen.
Heb de oude batterij nu bij andere fiets gemonteerd (domane waar ik wat makkelijker bij kan) even kijken of die het daar blijft doen.
Garantie zit er niet meer in denk ik na 3,5 jaar. (2,5 jaar was kwestie van geluk neem ik aan?)
En anders maar een nieuwe bestellen.
Het is dat er een productiedatum op staat, anders had ik hem nog wel kunnen aanmelden als een batterij van een van m'n andere fietsen.
(Al zegt een productiedatum ook niet alles...)
Soms weet ik echt niet meer welk onderdeel ik in welke fiets heb zitten zegmaar. (Of waar ik het precies heb gekocht.)
Zoals nu nieuwe batterij die ik in oude fiets heb gezet en oude batterij die in nieuwe fiets zit.
(Al zegt een productiedatum ook niet alles...)
Soms weet ik echt niet meer welk onderdeel ik in welke fiets heb zitten zegmaar. (Of waar ik het precies heb gekocht.)
Zoals nu nieuwe batterij die ik in oude fiets heb gezet en oude batterij die in nieuwe fiets zit.