Pagina 24 van 24

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 04 jan 2021 07:02
door RKN
En men kan dieper zitten op een maatje kleiner

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 04 jan 2021 07:34
door Deleted_User
Codalunga schreef: 04 jan 2021 06:48 Ja en de zadelpen heeft ook flinke setback. Waarom zou dit toch zo zijn?
Maar het zadel staat dan weer ver naar voren.

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 04 jan 2021 07:59
door Codalunga
Is er niet nog een vermeend voordeel van de langere stuurpen, namelijk in (de buik van het)peloton scherper kunnen (bij)sturen? Mijn ervaring is dat een soortgelijk insteek kleiner frame, langere stuurpen vooral de staande klim en sprint uit het zadel wat vreemd aanvoelt omdat ik dan wat meer naar voren leun en daarmee de druk op het voorwiel vergroot. Ik kan daar verder geen conclusies uittrekken anders dan ...gevoel.

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 04 jan 2021 08:21
door Philippos
Kleiner frame: lichter, diepere zit. Om de kleinere maat de compenseren wordt er een lange stuurpen op gezet.

Met een langere stuurpen, stuur je juist langzamer. En qua overige rijgedrag, dat maakt allemaal niet uit voor die jongens en dames. Als je werkdag bestaat uit op dat ding fietsen, dan pas je je vanzelf aan en leer je er mee omgaan.

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 04 jan 2021 11:25
door havana
Sinds de maatframes zijn afgeschaft zijn de lange stuurpennen van 12, 13, 14 en soms zelfs 15! cm gemeengoed geworden in het profpeloton.

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 04 jan 2021 12:16
door Aspide83
Geen Giant in het peleton dit jaar?

Re: Materiaaltransfers voor 2021

Geplaatst: 01 mei 2021 11:03
door Swedish Chef
Bahrain stapt per 1 mei (vandaag) over van Nalini naar Alé als kledingsponsor.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/bahra ... ngsponsor/
In het artikel wordt niet zo veel gezegd over Nalini, ben benieuwd naar wat er achter zit.
Het gebeurt toch niet heel vaak dat er midden in het seizoen wordt gewisseld.