Het Patrick Lefevere topic
Moeten we het nu al hebben van Frank Evenblij die vijf jaar geleden iets citeert wat Thomas Dekker 15 jaar geleden eens tegen Mart Smeets heeft gezegd?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
Maar wat zegt het gegeven dat Thomas Dekker vijftien jaar geleden dat woord eens tegen Mart Smeets zei in vredesnaam te maken met de hele (in mijn ogen al even onzinnige) discussie over het gebruik van het woord "meid" in 2021 in een fietsforum?
-
- Forum-lid
-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 01 okt 2021 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 01 okt 2021 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Een vrouw die dat over zichzelf zegt in plaats van een man over een ander. Als je die nuance ook al niet zietafrit13 schreef: ↑25 sep 2021 11:49 Recenter:
Leontien van Moorsel: ‘Ik ben een blij ei en een lekker wijf’
https://www.ad.nl/gezond/leontien-van-m ... ~a7c2e75f/
- Enzzo
- Forum-lid HC
In de Zaanstreek is het woord “wijf” een koosnaam. Vooral onder de oudere zaankanters.
Etymologisch was het altijd een neutraal woord. Ooit werd het gebruikt als aanduiding voor ongehuwde vrouwen (gesluierde vrouwen in die tijd)
En zo kun je wel even doorgaan. Maar context bepaald natuurlijk de beoogde betekenis. Volgens mij werd er in deze context niets verkeerds mee bedoeld.
Etymologisch was het altijd een neutraal woord. Ooit werd het gebruikt als aanduiding voor ongehuwde vrouwen (gesluierde vrouwen in die tijd)
En zo kun je wel even doorgaan. Maar context bepaald natuurlijk de beoogde betekenis. Volgens mij werd er in deze context niets verkeerds mee bedoeld.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Misschien nog een nieuw topic openen met als titel "de meest irritante kleuters op dit forum".
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend