Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 05 jul 2023 21:18

Ik vind dat Herman de interviews wel goed doet (inderdaad zijn introductie is wat zelfingenomen)
Maar ik vind ook dat Maarten van Gramberen de interviews met renners veel beter doet.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 jul 2023 21:29

Grote probleem van al die figuren is dat het geen kritische wielerjournalisten zijn maar wielerfans die hun idolen vragen stellen.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 05 jul 2023 21:34

Daar ben ik het niet mee eens.
In principe heb je natuurlijk gelijk maar dit zijn entertainment programma’s waar het grote publiek naar kijkt. En die willen graag dit soort interviews zien.

SiO2
Forum-lid

SiO2 05 jul 2023 21:51

Inderdaad, die avondprogramna's zijn toch helemaal niet bedoeld als journalistiek. Zo kijk ik er in ieder geval niet naar.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 05 jul 2023 22:18

ophetkantje schreef: 05 jul 2023 12:51 Gistern VlV weer gekeken. Tankink heeft ech heelmaal niets toegevoegd an de uitzending van gisteren, vind het een syphatieke kerel, maar leek gisteren volledig afwezig. Had zich ook slecht of niet voorbereid wist niet eens dat ze de Jaizkibel nu van de andere kant op zijn gereden. ….
Vanavond was hij een stuk scherper. Een beetje weer de Tankink zoals we hem kennen 😅
Maar verder was het een wat saaie aflevering. Die Average Rob kwam ook niet helemaal uit de verf terwijl dat op StuBru toch echt wel een fenomeen is die erg populair is bij die jonge Belgische renners!
(inclusief MvdP)

SiO2
Forum-lid

SiO2 05 jul 2023 22:23

Enzzo schreef: 05 jul 2023 22:18
ophetkantje schreef: 05 jul 2023 12:51 Gistern VlV weer gekeken. Tankink heeft ech heelmaal niets toegevoegd an de uitzending van gisteren, vind het een syphatieke kerel, maar leek gisteren volledig afwezig. Had zich ook slecht of niet voorbereid wist niet eens dat ze de Jaizkibel nu van de andere kant op zijn gereden. ….
Vanavond was hij een stuk scherper. Een beetje weer de Tankink zoals we hem kennen 😅
Maar verder was het een wat saaie aflevering. Die Average Rob kwam ook niet helemaal uit de verf terwijl dat op StuBru toch echt wel een fenomeen is die erg populair is bij die jonge Belgische renners!
(inclusief MvdP)
Inderdaad wat saai. Ik ben geswitcht naar de Avondetappe, mag Boogie en Sven Nys beide graag horen analyseren!

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 05 jul 2023 23:02

pino schreef: 05 jul 2023 16:17Zaaf !
Juist, Abdel Kadar (kader?) Zaaf. Die, na teveel wijn gedronken te hebben (een bistrot overvallen), terug , dronken, op zijn fiets stapte en tegen de richting vertrok en zo het peloton terug tegenkwam.

jbams
Forum-lid

jbams 06 jul 2023 06:36

Vast al genoemd, maar Latern Rouge maakt een podcast (en op YouTube met beeld, maar dat beeld is 2 jongens met een laptop). Die is inhoudelijk heel veel beter en gaat veel dieper dan de avondetappe en vive le velo. Die jongens zijn zo goed dat Jumbo ze heeft ingehuurd om analyses te maken.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 06 jul 2023 07:25

Praatprogramma's rond sport zijn gewoon praatprogramma's. soms zitten er mensen aan tafel die wel degelijk wat in te brengen hebben, maar dan nog is het niet veel meer dan een mening. Al hoor ik graag de mening van Boogie, Kittel en zeker ook Roxanne.

Het Oh Dionne, wat zit je weer prachtig en kijk eens op wat voor een tochtige parkeerplaats ik nu weer ben terechtgekomen is gewoon format. ik kijk er met een glimlach naar en denk dat heel veel mensen dat doen. Dat er hier en daar ook wat andere kanten van het wielrennen worden getoond zoals het millieu aspect of de keerzijde van de medaille zoals gisteravond vind ik ook wel prima.

Maar Smeets mis ik echt helemaal niet. Mag ik dat zeggen? ja dat mag ik zeggen. Geweest is geweest. Misschien leuk om hem ooit eens erbij aan tafel te zetten, maar dan bestaat wel het risico dat hij maar blijft praten omdat hij toch alleen zichzelf maar hoort.

Vive le velo daar kom ik dit jaar nog niet zo in. Geen idee wat dat is, voorgaande jaren keek ik dat echt graag maar aan de andere kant... er zijn pas 5 afleveringen onderweg en wellicht moeten zij ook nog een beetje in het ritme komen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 06 jul 2023 07:32

havana schreef: 05 jul 2023 21:29 Grote probleem van al die figuren is dat het geen kritische wielerjournalisten zijn maar wielerfans die hun idolen vragen stellen.
Precies, het antwoord zit vaak al in de vraag in.

In vive le velo wordt bovendien over veel gepraat, maar weinig over koers. Gelukkig hoef je niet in real time te kijken en kan je doorspoelen. Op een kwartiertje ben je er dan door in een programma van een uur over koers.
Avondetappe is meestal beter, hangt natuurlijk ook af van de gasten. Liefst (ex) wielrenners of uit de werksfeer van het wielrennen. Geen mediafiguren of bekende mensen met beperkte interessen in het wielrennen.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 06 jul 2023 12:46

Ik vind Sven Nijs ook altijd wel prettig. Ik heb altijd het idee dat ie liever in NL zit als bij de Belgen.
Fijne vent lijkt me dat rustig, duidelijk, begrijpend

Gisteren sowieso wel mooi met die andere jongen van EF en de onzekerheden die ze hebben en wat voor impact dat heeft.
Dat vind ik dan toch heel open en mooi van die mannen.

Wat ik van die belgische programma,s altijd vind, als het goed gaat is het best leuk, maar als het niet goed gaat krijg je weer dat calimero effect en daar wordt ik onderhand wel moe van. VA dit VA dat, hij is gewoon niet goed genoeg dit jaar, Thuis waarschijnlijk wat meer gedaan met een hoogzwangere vrouw en alles wat daar bij kan komen kijken, laat die jongen lekker. En natuurlijk kan ie met zijn niveau een etappe winnen. Maar het is niet de VA van afgelopen jaar

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 jul 2023 12:51

Ik vind het bij de AE altijd zo ongemakkelijk dat gast3 soms wel 10 minuten helemaal niks zegt. Gisteren ook weer met Julius.

Plaats reactie