Politiek
Ben heel benieuwd naar de eerste peiling nu Omtzigt officieel gaat meedoen. Ik geloof niet dat hij 40+ zetels pakt, zoals nu wordt voorspeld. Maar 30 oid wel moet lukken en daarmee wordt hij (waarschijnlijk) de grootste.
Ik denk dat hij heel graag wil regeren. Maar geen premier wil worden. VVD zal hij niet mee willen samenwerken. Met Franske denk ik wel, en dan kan Franske mooi premier worden. Franske wil natuurlijk niet met VVD en BBB. Daarmee wordt Omtzigt + Franske + D66 en indien nodig nog 1 of 2 linkse splinters het nieuwe kabinet. Voor mij een gruwel, maar ik zie het niet anders gaan.
VVD, BBB, PVV, ze staan buiten spel. Kan zo maar ook de reden zijn dat Rutte er mee stopt. Vooruitziende blik. Die gaat zich niet branden aan een ruk naar links.
Ik snap de move van de VVD naar Wilders wel. Ze zijn samen de twee rechtse blokken die hoog in de peilingen staan. BBB wil daar denk ik ook wel bij. Maar ik zie geen van deze 3 de grootste worden (want dat gaat denk ik Omtzigt worden) en daarmee dus geen recht op een eerste poging tot het vormen van een kabinet.
Ik denk dat hij heel graag wil regeren. Maar geen premier wil worden. VVD zal hij niet mee willen samenwerken. Met Franske denk ik wel, en dan kan Franske mooi premier worden. Franske wil natuurlijk niet met VVD en BBB. Daarmee wordt Omtzigt + Franske + D66 en indien nodig nog 1 of 2 linkse splinters het nieuwe kabinet. Voor mij een gruwel, maar ik zie het niet anders gaan.
VVD, BBB, PVV, ze staan buiten spel. Kan zo maar ook de reden zijn dat Rutte er mee stopt. Vooruitziende blik. Die gaat zich niet branden aan een ruk naar links.
Ik snap de move van de VVD naar Wilders wel. Ze zijn samen de twee rechtse blokken die hoog in de peilingen staan. BBB wil daar denk ik ook wel bij. Maar ik zie geen van deze 3 de grootste worden (want dat gaat denk ik Omtzigt worden) en daarmee dus geen recht op een eerste poging tot het vormen van een kabinet.
Laatst gewijzigd door marsman op 21 aug 2023 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid HC
Benieuwd ben ik ook..... zeker
VVD moet wel, maar kan wel eens van een koude kermis thuiskomen als Wilders niet wil.
Omtzigt, ja lastig, de ervaring leert dat even een partij opstarten toch lastig is, maar ik denk dat het BBB van de provinciale verkiezingen word.
Goeie vent in een toeslagen affaire, maar voor de rest kennen we hem eigenlijk niet.......
Ik hoop dat het niet uit rancune is wat ie gaat doen, maar omdat het ie leuk vind en goed kan, maar daar twijfel ik.
VVD moet wel, maar kan wel eens van een koude kermis thuiskomen als Wilders niet wil.
Omtzigt, ja lastig, de ervaring leert dat even een partij opstarten toch lastig is, maar ik denk dat het BBB van de provinciale verkiezingen word.
Goeie vent in een toeslagen affaire, maar voor de rest kennen we hem eigenlijk niet.......
Ik hoop dat het niet uit rancune is wat ie gaat doen, maar omdat het ie leuk vind en goed kan, maar daar twijfel ik.
-
- Forum-lid
Dat probleem speelt over de hele wereld, min of meer ingezet door Reagan. Het ís een probleem maar Den Haag had dat niet kunnen voorkomen of oplossen, triest genoeg. Dezelfde prijsstijgingen hebben veel mensen veel rijker gemaakt, op papier dan. En het probleem speelt bij starters, en dan helemaal bij starters zonder welvarende (lees: huisbezitters met bijna geen hypotheek meer) ouders.
En het is schier onmogelijk om op te lossen. Dwing je de prijzen naar beneden, dan kraaien de huiseigenaren natuurlijk alarm. De inkomens kunnen ook niet genoeg stijgen. Renteaftrek en jubelton waren sympathiek maar dreven de prijzen verder op, net als aflossingsvrije hypotheken. En met elke ingreep stijgen de prijzen verder.
Samen fulltime werken en geen huis kunnen kopen. Triest. Wie een oplossing weet mag het zeggen.
Bij huizen is de verhouding tussen vraag en aanbod gewoon helemaal zoek. Dan krijg je dit. Over het hoe en waarom zijn de meningen natuurlijk verdeeld. De welvaart is sinds 1970 echt wel een pak hoger, gemiddeld genomen dan.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid
Klopt. Maar ook dat kan bijna niet opgelost worden. Stel: morgen staan er ineens een half miljoen woningen. Dan kelderen de prijzen. Dan is elke huiseigenaar de pineut. Dus gaat dat nooit gebeuren. De enige die zullen instemmen zijn mensen die een eerste woning willen kopen. En die leggen het af tegen de belangen van de woningbezitters, de banken, aannemers en projectontwikkelaars.
De woningnood: het probleem dat niemand écht wil oplossen.
Het zal mij echt jeuken als mijn huis plots een ton aan waarde keldert. Het is toch al grotendeels afbetaald. Verkopen? en dan? Idioot veel geld en geen woning of veel geld en geen woning. Allebei geen optie.
Ik blijf toch wel wonen waar ik nu woon. Of de huizenprijzen nu kelderen/stijgen of niet. Ja,..... tenzij ik er plots 3 miljoen voor krijg en per direct kan gaan rentenieren in Spanje in een leuk huis daar max 5 ton kost of zo.
Ik blijf toch wel wonen waar ik nu woon. Of de huizenprijzen nu kelderen/stijgen of niet. Ja,..... tenzij ik er plots 3 miljoen voor krijg en per direct kan gaan rentenieren in Spanje in een leuk huis daar max 5 ton kost of zo.
Live fast; die young. mijn blog
Alleen,
welvaart ≠ welzijn
Daar bestaat behoorlijk wat onderzoek over: dat er een behoorlijke stijging van welzijn ervaren wordt van arm naar middelmatige welvaart klopt maar dat bij verdere stijging het welzijn niet evenredig toeneemt en soms zelfs afneemt is ook vastgesteld.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik hoop zo enorm dat je ongelijk gaat krijgen. Ik ga alvast de mogelijkheden voor een winterslaap van 4 jaar onderzoeken, want dat zou echt vreselijk zijn.marsman schreef: ↑21 aug 2023 13:37
Gelukkig betwijfel ik het nog of hij wel met Frenske wil. Volgens mij is dat nu juist het type bestuurder waar PO niks mee heeft en ik ga er vanuit dat hij vooral op de inhoud zal willen formeren. Dat kan onze redding zijn. Gezien de recente samenwerking met BBB gooi ik dat nog niet helemaal weg. Laat ze het maar eens proberen met heel veel nieuwe mensen. Zal ook geen ideale situatie opleveren, maar als het nooit geprobeerd wordt zal er nooit iets veranderen.
En overall: vergis je niet in de strategische stemmers. Die kunnen ineens heel anders gaan stemmen dan je in eerste instantie verwacht.
Less is bore
Met Omtzigt, BZB en nog wat splinterpartijen uit christelijke hoek erbij, krijg je een soort van mega-CDA. Ik vrees dat het land daar ook niet mee geholpen is.
Wat dat betreft liever over links maar nog beter als de VVD er ook bij blijft.
Wat dat betreft liever over links maar nog beter als de VVD er ook bij blijft.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, centrum recht/links is imho het beste.
Less is bore
-
- Forum-lid
Ik denk soms met weemoed aan paars terug. Maar goed, die hadden in het begin de wind ook wel erg in de rug. Oh die onbezorgde jaren 90. Een glimlach in een tranendal. Vredesdividend en hoop, wat zich vertaalde in de economie. Maar het bleek uiteindelijk maar een korte adempauze. Er waren geen puinhopen van paars. Maar sinds die kreet, puinhoop genoeg. En nee, niet door die kreet hoor, ik bedoelde het moment in tijd.