iemand al de Garmin edge 705??
-
- Forum-lid
Afgelopen weekend heb ik een rondje door ZUid Limburg gefietst en na 60Km stond ik ff boven op de Camerig uit te puffen. Toen ik daarna weer verder ging sprong de afstand op mijn Garmijn plotseling naar 1200 km. Ook gaf hij de afstand piepjes achter elkaar. Ik heb nu iets van 1500 km gereden en nog nooit problemen gehad. Is dit een bekend probleem? Of gewoon een toevallige GPS storing?
Ik ben me aan het orienteren op een garmin echter twijfel ik tussen de 500 en de 705. Het apparaat zal worden ingezet voor weg en offroad (mtb/veld) en ook voor gerichte intervaltrainingen. Wat is de precieze meerwaarde van de 705? Wat ik zover uit de forums gebrijp is dat je nog steeds losse kaarten moet aanschaffen en dat offroad routes toch niet te zien zijn op de kaarten. Hoe ervaren jullie de (meerwaarde)waarde van de kaart/ navigatie?
Een aantal pagina's geleden (182) heb jullie hulp gevraagd voor een probleem met foutief opgeslagen data door mijn Garmin, waardoor ik deze niet juist kan inlezen in Garmin Connect...
Nu heb ik er eindelijk de tijd voor om de door HenkV en dvangennip aangedragen ideeen / oplossingen uit te proberen om deze data te 'redden'.
Hieruit komt een enorme lap tekst met data waaruit weinig wijs kan worden. Kan iemand mij verder op weg helpen? Heeft iemand ook wel eens een dergelijk probleem opgelost?
(Om de een of andere reden heeft hij de geschiedenis in plaats van de standaard bestand formaat (bijv. 2010-06-24-17-07-13.tcx) in de map 'Laps' weggeschreven als zijde het bestand data.dat en Lap1.dat, Lap2.dat, etc ...
Voor zover ik me kan herinneren heb ik geen laps opgeslagen tijdens de week. Hooguit dat het per ongeluk eenmaal zou hebben kunnen gebeuren.)
Nu heb ik er eindelijk de tijd voor om de door HenkV en dvangennip aangedragen ideeen / oplossingen uit te proberen om deze data te 'redden'.
Hieruit komt een enorme lap tekst met data waaruit weinig wijs kan worden. Kan iemand mij verder op weg helpen? Heeft iemand ook wel eens een dergelijk probleem opgelost?
(Om de een of andere reden heeft hij de geschiedenis in plaats van de standaard bestand formaat (bijv. 2010-06-24-17-07-13.tcx) in de map 'Laps' weggeschreven als zijde het bestand data.dat en Lap1.dat, Lap2.dat, etc ...
Voor zover ik me kan herinneren heb ik geen laps opgeslagen tijdens de week. Hooguit dat het per ongeluk eenmaal zou hebben kunnen gebeuren.)
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg
Ja...
Het merkwaardige is dat de Garmin geen 'Geschiedenis' meer heeft (behalve de drie nieuwe ritten na het probleem), maar de tcx bestanden wel op de Garmin te zien zien zijn. Het lijkt wel of er een harde reset heeft plaats gevonden. Toen ik mijn bestanden van de DM wilde uploaden moest ik ook alle parameters opnieuw invullen...
Garmin connect geeft in de lijst met ritten van mijn Garmin ook niet het corrupte bestand en de lap-bestanden weer...
Het merkwaardige is dat de Garmin geen 'Geschiedenis' meer heeft (behalve de drie nieuwe ritten na het probleem), maar de tcx bestanden wel op de Garmin te zien zien zijn. Het lijkt wel of er een harde reset heeft plaats gevonden. Toen ik mijn bestanden van de DM wilde uploaden moest ik ook alle parameters opnieuw invullen...
Garmin connect geeft in de lijst met ritten van mijn Garmin ook niet het corrupte bestand en de lap-bestanden weer...
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg
-
- Forum-lid
[quote="lennaert"]Ik ben me aan het orienteren op een garmin echter twijfel ik tussen de 500 en de 705. Het apparaat zal worden ingezet voor weg en offroad (mtb/veld) en ook voor gerichte intervaltrainingen. Wat is de precieze meerwaarde van de 705? Wat ik zover uit de forums gebrijp is dat je nog steeds losse kaarten moet aanschaffen en dat offroad routes toch niet te zien zijn op de kaarten. Hoe ervaren jullie de (meerwaarde)waarde van de kaart/ navigatie? [/quote]
Voor mij ligt de meerwaarde van navigatie in het feit dat ik eigenlijk alleen maar routes van internet haal in het gebied/land waar ik wil gaan fietsen, en deze als koers na rij. Geen gedoe meer met losse papieren kaarten en op bijna iedere hoek stoppen.
Zoals hier al veel en vaak gezegd, met de citynavigator Europe kaart kun je met de racefiets aardig uit de voeten.
Omdat ik ook offroad rij gebruik ik vnl. topokaarten, hiet staan naast de hoogte ook de kronkelpaadjes op.
Ik heb de routeerbare BeNeLux kaart standaard op mijn Edge staan, kom je best een eind mee.
Voor mij ligt de meerwaarde van navigatie in het feit dat ik eigenlijk alleen maar routes van internet haal in het gebied/land waar ik wil gaan fietsen, en deze als koers na rij. Geen gedoe meer met losse papieren kaarten en op bijna iedere hoek stoppen.
Zoals hier al veel en vaak gezegd, met de citynavigator Europe kaart kun je met de racefiets aardig uit de voeten.
Omdat ik ook offroad rij gebruik ik vnl. topokaarten, hiet staan naast de hoogte ook de kronkelpaadjes op.
Ik heb de routeerbare BeNeLux kaart standaard op mijn Edge staan, kom je best een eind mee.
� De toestand in de bergen *
- rielplayer
- Forum-lid
[quote="paashaas"]Heeft iemand ervaring met de installatie van de Edge 705, mapsource en training center op windows 7?
[/quote]
Geen problemen hier met windows 7.
[/quote]
Geen problemen hier met windows 7.
[quote="rielplayer"][quote="paashaas"]Heeft iemand ervaring met de installatie van de Edge 705, mapsource en training center op windows 7?
[/quote]
Geen problemen hier met windows 7. [/quote]
Hier ook niet. Win7 64-Bit
[/quote]
Geen problemen hier met windows 7. [/quote]
Hier ook niet. Win7 64-Bit
Vraagje,
ik wil voor erbij een mini pc (eee PC) aanschaffen. Asus EEE PC1201 PN met windows 7.
Ik wil weten of ik hierop zowel trainingscenter als garmin connect op kan draaien. Ik ga de pc alleen gebruiken thuis internet in de woonkamer en vakantie.
Voor het overige blijf ik mijn laptop gewoon gebruiken.
Ik ben benieuwd naar de reactes.
Mvg. Hans
ik wil voor erbij een mini pc (eee PC) aanschaffen. Asus EEE PC1201 PN met windows 7.
Ik wil weten of ik hierop zowel trainingscenter als garmin connect op kan draaien. Ik ga de pc alleen gebruiken thuis internet in de woonkamer en vakantie.
Voor het overige blijf ik mijn laptop gewoon gebruiken.
Ik ben benieuwd naar de reactes.
Mvg. Hans
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
-
- Forum-lid
Je moet de knop wel iets langer ingedrukt houden. Anders even resetten door de 'mode' en de 'reset/lap' knop samen even ingedrukt te houden.