projectje :timo2.0 schreef:...een dertien-in-een-dozijn titanium...
Titanium fietsen
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Al weer
60 x Ventoux
Sinds vanmiddag ben ik ook in het bezit van een titanium frame: ik heb de Litespeed Siena van LivioLivius overgenomen. Samen met de 3t vork die hij ook te koop had. Opbouw zal wel even duren aangezien ik helemaal niet van plan was om fiets te gaan opbouwen. Maar wilde altijd al een tita frame en dit was een mooie kans. Zodra de opbouw begint (zal wel in de winter zijn) volgen de foto's.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Gaat helemaal goed komenrvane schreef:Sinds vanmiddag ben ik ook in het bezit van een titanium frame: ik heb de Litespeed Siena van LivioLivius overgenomen. Samen met de 3t vork die hij ook te koop had. Opbouw zal wel even duren aangezien ik helemaal niet van plan was om fiets te gaan opbouwen. Maar wilde altijd al een tita frame en dit was een mooie kans. Zodra de opbouw begint (zal wel in de winter zijn) volgen de foto's.
What makes the boat go faster?
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Dank je! Mijn opening was (uiteraard) een beetje sarcastisch bedoeld .robby72 schreef:...Ik schaar dit "projectje" niet onder dertien-in-een-dozijn titanium. Mooi frame!
Voorlopig wordt dit een 'extra fiets'. Op lange (en zware) beklimmingen heb ik vaak de behoefte om wat meer 'rechtop' te kunnen zitten, wat bij de Planet-X door de relatief korte balhoofdbuis niet goed mogelijk is. Dit Lynskey frame heeft duidelijk een veel minder 'racy' geometrie, waarbij ik toch nog redelijk 'gestrekt' zit (beter voor mijn 'oude' rug ), maar minder diep.apexrider schreef:...Komt deze in de plaats van je Planet-X of gewoon een extra fiets voor er bij? Ben ook wel benieuwd hoe je 'm gaat opbouwen en naar de foto's natuurlijk als ie klaar is.
Omdat ik nog een incomplete Campa Chorus groep (modeljaar2009/2010) heb liggen en ik deze, na wat speurwerk, heb kunnen aanvullen tot een complete groep, wordt de fiets daarmee opgebouwd. Zelfde spullen dus als op de Planet-X. Er komen ook weer FSA-componenten op (had ik ook nog wat van 'op de plank' liggen en heb ik verder aangevuld). Wel grappig vind ik bijvoorbeeld dat de rood-witte 'wimpel' op de voorvork ook min of meer herhaald wordt op de zadelpen. Voor de wielen is mijn keus gevallen op DT Swiss R1500's (ik ben een DT Swiss fan vanwege het fraaie en eenvoudig te onderhouden 'ratchet system'). 'Trappen' ga ik doen op Look KEO 2 Max Carbon pedalen. Allemaal niet erg 'spannend' of experimenteel, maar al die componenten bevallen mij goed, zijn degelijk en toch niet al te zwaar en - ook belangrijk - redelijk betaalbaar . Uiteraard komen er t.z.t. weer 'plaatjes' van (hopelijk veel uit Frankrijk ).
60 x Ventoux
Mijn Helix heeft precies dezelfde geometrie en die bevalt mij erg goed, zo op het oog is jouw Lynskey ook een M/L. Oorspronkelijk had ik het idee om m'n carbon racer als extra fiets er bij te houden, maar betrapte me er op dat ik alleen nog maar de Lynskey gebruikte. Uiteindelijk heb ik m'n carbon fiets ingeruild voor een Ti MTB.legrimpeur schreef:Voorlopig wordt dit een 'extra fiets'. Op lange (en zware) beklimmingen heb ik vaak de behoefte om wat meer 'rechtop' te kunnen zitten, wat bij de Planet-X door de relatief korte balhoofdbuis niet goed mogelijk is. Dit Lynskey frame heeft duidelijk een veel minder 'racy' geometrie, waarbij ik toch nog redelijk 'gestrekt' zit (beter voor mijn 'oude' rug ), maar minder diep.
Dat lijkt me een prima afmontage.legrimpeur schreef: Omdat ik nog een incomplete Campa Chorus groep (modeljaar2009/2010) heb liggen en ik deze, na wat speurwerk, heb kunnen aanvullen tot een complete groep, wordt de fiets daarmee opgebouwd. Zelfde spullen dus als op de Planet-X. Er komen ook weer FSA-componenten op (had ik ook nog wat van 'op de plank' liggen en heb ik verder aangevuld). Wel grappig vind ik bijvoorbeeld dat de rood-witte 'wimpel' op de voorvork ook min of meer herhaald wordt op de zadelpen. Voor de wielen is mijn keus gevallen op DT Swiss R1500's (ik ben een DT Swiss fan vanwege het fraaie en eenvoudig te onderhouden 'ratchet system'). 'Trappen' ga ik doen op Look KEO 2 Max Carbon pedalen. Allemaal niet erg 'spannend' of experimenteel, maar al die componenten bevallen mij goed, zijn degelijk en toch niet al te zwaar en - ook belangrijk - redelijk betaalbaar . Uiteraard komen er t.z.t. weer 'plaatjes' van (hopelijk veel uit Frankrijk ).
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Je hebt een prima 'timmermansoog' .apexrider schreef:...zo op het oog is jouw Lynskey ook een M/L...
60 x Ventoux
Hij ziet er dan in ieder geval precies zo uit al alle andere Merlins en in feite ook als alle andere ongelakte titanium frames. Nee, ik denk dat ik qua kleur weer terugga naar hoe hij al was maar dan met een iets andere afmontage...defan schreef:je kan toch niet serieus een 'geschuurde merlin' een dertien-in-een-dozijn titanium fiets vinden,
maar smaken verschillen natuurlijk (gelukkig)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Timo, kun je Brady niet gewoon in vaste dienst nemen? Lijkt me handiger, goedkoper en sneller. ( ).
Lijkt mij geen verkeerde keuze. Op deze foto lijkt het frame door de zwarte kleur nog ranker dan in werkelijkheid.timo2.0 schreef:Hij ziet er dan in ieder geval precies zo uit al alle andere Merlins en in feite ook als alle andere ongelakte titanium frames. Nee, ik denk dat ik qua kleur weer terugga naar hoe hij al was maar dan met een iets andere afmontage...defan schreef:je kan toch niet serieus een 'geschuurde merlin' een dertien-in-een-dozijn titanium fiets vinden,
maar smaken verschillen natuurlijk (gelukkig)