Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 14 jun 2012 20:55

Al weer
timo2.0 schreef:...een dertien-in-een-dozijn titanium...
projectje :shock: :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
60 x Ventoux

rvane
Forum-lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 jun 2006 15:56

rvane 14 jun 2012 21:19

Sinds vanmiddag ben ik ook in het bezit van een titanium frame: ik heb de Litespeed Siena van LivioLivius overgenomen. Samen met de 3t vork die hij ook te koop had. Opbouw zal wel even duren aangezien ik helemaal niet van plan was om fiets te gaan opbouwen. Maar wilde altijd al een tita frame en dit was een mooie kans. Zodra de opbouw begint (zal wel in de winter zijn) volgen de foto's.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 14 jun 2012 21:22

rvane schreef:Sinds vanmiddag ben ik ook in het bezit van een titanium frame: ik heb de Litespeed Siena van LivioLivius overgenomen. Samen met de 3t vork die hij ook te koop had. Opbouw zal wel even duren aangezien ik helemaal niet van plan was om fiets te gaan opbouwen. Maar wilde altijd al een tita frame en dit was een mooie kans. Zodra de opbouw begint (zal wel in de winter zijn) volgen de foto's.
Gaat helemaal goed komen :D
What makes the boat go faster?

robby72
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 mei 2006 21:48

robby72 14 jun 2012 21:58

legrimpeur schreef:Al weer
timo2.0 schreef:...een dertien-in-een-dozijn titanium...
projectje :shock: :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik schaarbdit "projectje" niet onder dertien-in-een-dozijn titanium. Mooi frame!

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 14 jun 2012 21:59

legrimpeur schreef:Al weer
timo2.0 schreef:...een dertien-in-een-dozijn titanium...
projectje :shock: :
Komt deze in de plaats van je Planet-X of gewoon een extra fiets voor er bij? Ben ook wel benieuwd hoe je 'm gaat opbouwen en naar de foto's natuurlijk als ie klaar is.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 jun 2012 00:19

Qua kleur wel.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 15 jun 2012 08:21

robby72 schreef:...Ik schaar dit "projectje" niet onder dertien-in-een-dozijn titanium. Mooi frame!
Dank je! Mijn opening was (uiteraard) een beetje sarcastisch bedoeld ;) .
apexrider schreef:...Komt deze in de plaats van je Planet-X of gewoon een extra fiets voor er bij? Ben ook wel benieuwd hoe je 'm gaat opbouwen en naar de foto's natuurlijk als ie klaar is.
Voorlopig wordt dit een 'extra fiets'. Op lange (en zware) beklimmingen heb ik vaak de behoefte om wat meer 'rechtop' te kunnen zitten, wat bij de Planet-X door de relatief korte balhoofdbuis niet goed mogelijk is. Dit Lynskey frame heeft duidelijk een veel minder 'racy' geometrie, waarbij ik toch nog redelijk 'gestrekt' zit (beter voor mijn 'oude' rug ;) ), maar minder diep.
Omdat ik nog een incomplete Campa Chorus groep (modeljaar2009/2010) heb liggen en ik deze, na wat speurwerk, heb kunnen aanvullen tot een complete groep, wordt de fiets daarmee opgebouwd. Zelfde spullen dus als op de Planet-X. Er komen ook weer FSA-componenten op (had ik ook nog wat van 'op de plank' liggen en heb ik verder aangevuld). Wel grappig vind ik bijvoorbeeld dat de rood-witte 'wimpel' op de voorvork ook min of meer herhaald wordt op de zadelpen. Voor de wielen is mijn keus gevallen op DT Swiss R1500's (ik ben een DT Swiss fan vanwege het fraaie en eenvoudig te onderhouden 'ratchet system'). 'Trappen' ga ik doen op Look KEO 2 Max Carbon pedalen. Allemaal niet erg 'spannend' of experimenteel, maar al die componenten bevallen mij goed, zijn degelijk en toch niet al te zwaar en - ook belangrijk - redelijk betaalbaar :) . Uiteraard komen er t.z.t. weer 'plaatjes' van (hopelijk veel uit Frankrijk :D ).
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 15 jun 2012 09:41

legrimpeur schreef:Voorlopig wordt dit een 'extra fiets'. Op lange (en zware) beklimmingen heb ik vaak de behoefte om wat meer 'rechtop' te kunnen zitten, wat bij de Planet-X door de relatief korte balhoofdbuis niet goed mogelijk is. Dit Lynskey frame heeft duidelijk een veel minder 'racy' geometrie, waarbij ik toch nog redelijk 'gestrekt' zit (beter voor mijn 'oude' rug ;) ), maar minder diep.
Mijn Helix heeft precies dezelfde geometrie en die bevalt mij erg goed, zo op het oog is jouw Lynskey ook een M/L. Oorspronkelijk had ik het idee om m'n carbon racer als extra fiets er bij te houden, maar betrapte me er op dat ik alleen nog maar de Lynskey gebruikte. Uiteindelijk heb ik m'n carbon fiets ingeruild voor een Ti MTB.
legrimpeur schreef: Omdat ik nog een incomplete Campa Chorus groep (modeljaar2009/2010) heb liggen en ik deze, na wat speurwerk, heb kunnen aanvullen tot een complete groep, wordt de fiets daarmee opgebouwd. Zelfde spullen dus als op de Planet-X. Er komen ook weer FSA-componenten op (had ik ook nog wat van 'op de plank' liggen en heb ik verder aangevuld). Wel grappig vind ik bijvoorbeeld dat de rood-witte 'wimpel' op de voorvork ook min of meer herhaald wordt op de zadelpen. Voor de wielen is mijn keus gevallen op DT Swiss R1500's (ik ben een DT Swiss fan vanwege het fraaie en eenvoudig te onderhouden 'ratchet system'). 'Trappen' ga ik doen op Look KEO 2 Max Carbon pedalen. Allemaal niet erg 'spannend' of experimenteel, maar al die componenten bevallen mij goed, zijn degelijk en toch niet al te zwaar en - ook belangrijk - redelijk betaalbaar :) . Uiteraard komen er t.z.t. weer 'plaatjes' van (hopelijk veel uit Frankrijk :D ).
Dat lijkt me een prima afmontage.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 15 jun 2012 12:25

apexrider schreef:...zo op het oog is jouw Lynskey ook een M/L...
Je hebt een prima 'timmermansoog' ;) .
60 x Ventoux

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 jun 2012 23:48

defan schreef:je kan toch niet serieus een 'geschuurde merlin' een dertien-in-een-dozijn titanium fiets vinden,
maar smaken verschillen natuurlijk (gelukkig)
Hij ziet er dan in ieder geval precies zo uit al alle andere Merlins en in feite ook als alle andere ongelakte titanium frames. Nee, ik denk dat ik qua kleur weer terugga naar hoe hij al was maar dan met een iets andere afmontage...

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jun 2012 07:45

Timo, kun je Brady niet gewoon in vaste dienst nemen? Lijkt me handiger, goedkoper en sneller. ( ;) ).

robby72
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 mei 2006 21:48

robby72 16 jun 2012 08:00

timo2.0 schreef:
defan schreef:je kan toch niet serieus een 'geschuurde merlin' een dertien-in-een-dozijn titanium fiets vinden,
maar smaken verschillen natuurlijk (gelukkig)
Hij ziet er dan in ieder geval precies zo uit al alle andere Merlins en in feite ook als alle andere ongelakte titanium frames. Nee, ik denk dat ik qua kleur weer terugga naar hoe hij al was maar dan met een iets andere afmontage...

Afbeelding
Lijkt mij geen verkeerde keuze. Op deze foto lijkt het frame door de zwarte kleur nog ranker dan in werkelijkheid.

Plaats reactie