Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

composite
Forum-lid

composite 11 aug 2010 22:40

@Mensma: zo te zien ook een andere maat? Ben je gekrompen? :)
Of ik word blind, kan ook...

PS :RoboXl was me voor zie ik!
Gang is alles!!

mensma
Forum-lid

mensma 11 aug 2010 22:43

Goed gezien, de 62 was wat te groot, pas prima op de 60. Was eerst noodgedwongen, aangezien ze geen 62 meer hadden, maar ben er nu erg blij mee, is mooier en zit beter

@body, damn, die zwarte Canyons van de laatste jaren zijn toch echt een stuk mooier dan mijn witte, zucht. Prachtig ding!

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 12 aug 2010 00:33

De laatste twee fietsen: bruut!

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 12 aug 2010 02:31

body schreef:Het wordt steeds mooier met al die Canyons

Uhum: mag ik dan toch nog m'n "vintage" Canyon er tussen voegen? :)

[img=http://img340.imageshack.us/img340/3287/img2273mr.jpg]

Specs:
Model: Canyon Passione Elite (model 2005)
Frame: F6, triple-butted aluminium (framemaat 64)
Voorvork: Smolik Motivaction Pro 1 1/8"
Balhoofdstel: FSA oversized, geïntegreerd
Wielen: Smolik Roubaix Pro, 28 mm, 24/30
Cassette: Campagnolo Chorus, 10 speed (12-25)
Crankstel: Campagnolo Centaur Grey, 175 mm, 53/42/30
Voorderailleur: Campagnolo Centaur Grey Triple
Achterderailleur: Campagnolo Chorus lange slag
Shifters: Campagnolo Centaur Grey Ergopower, 10-speed
Remmen: Campagnolo Centaur Grey
Pedalen: Look Keo Classic
Zadelpen: Thommson Elite
Zadel: Fi'zik Arione
Stuur: Syntace Racelite 7075, 44 cm (c-c)
Stuurpen: Syntace F99, 120 mm
Banden: Schwalbe Stelvio Evolution, Front (23mm) & Rear (25mm)
Bidonhouders: Patao Elite
Kleur: Anodized Black
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 12 aug 2010 18:16

Op verzoek plaats ik nog een keer deze foto:-)

[IMG=http://a.imageshack.us/img695/6968/dsc0108wn.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 12 aug 2010 19:57

Nou, vind je 3x niet een beetje overdreven?
Niets is wat het lijkt..

krilynck
Forum-lid

krilynck 12 aug 2010 20:00

Even brutaal een vraagje tussendoor waarop waarschijnlijk al ergens in dit topic antwoord gegeven is, maar is het verstandig om een Canyon te bestellen als je geen ervaring hebt met het sleutelen aan je fiets? Het "moeilijkste" wat ik ooit gedaan heb is het verwisselen van de wielen.

Handigheid met zowel het grote werk als de precisieklusjes heb ik wel: kasten, pc's en modelbouwdingetjes zitten zo in elkaar en met mesjes ben ik (op snijzaal en werk) niet onhandig. De handleiding van Canyon ziet er ook best goed uit, maar in hoeverre is die zo uitvoerbaar als het er staat? Zijn jullie tegen problemen aangelopen die niet vermeld worden?

In ieder geval alvast bedankt voor het kijken naar mijn nogal basale vragen. :)

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 12 aug 2010 20:31

JackBrown schreef:
body schreef:Het wordt steeds mooier met al die Canyons

Uhum: mag ik dan toch nog m'n "vintage" Canyon er tussen voegen? :)

Welkom zelfs!
Mooie fiets.
Albert Einstein

dutchdelights
Forum-lid

dutchdelights 13 aug 2010 05:10

Krilynck schreef:Even brutaal een vraagje tussendoor waarop waarschijnlijk al ergens in dit topic antwoord gegeven is, maar is het verstandig om een Canyon te bestellen als je geen ervaring hebt met het sleutelen aan je fiets? Het "moeilijkste" wat ik ooit gedaan heb is het verwisselen van de wielen.

Handigheid met zowel het grote werk als de precisieklusjes heb ik wel: kasten, pc's en modelbouwdingetjes zitten zo in elkaar en met mesjes ben ik (op snijzaal en werk) niet onhandig. De handleiding van Canyon ziet er ook best goed uit, maar in hoeverre is die zo uitvoerbaar als het er staat? Zijn jullie tegen problemen aangelopen die niet vermeld worden?

Is redelijk eenvoudig, zadelpen er in, stuur er op en de wielen, dat is alles. Daarvoor is indien nodig een imbus bij geleverd, om de pedalen er op te zetten heb je wel een steeksleutel nodig, deze wordt niet meegeleverd. Met de bijgeleverde imbus kun je ook het benodigde moment gebruiken zodat je de boel niet kapot draait.
Er staat een filmpje op de canyon site met instructies, als je die volgt is het makkelijk te doen.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 13 aug 2010 09:47

Dutchdelights schreef:
Krilynck schreef:Even brutaal een vraagje tussendoor waarop waarschijnlijk al ergens in dit topic antwoord gegeven is, maar is het verstandig om een Canyon te bestellen als je geen ervaring hebt met het sleutelen aan je fiets? Het "moeilijkste" wat ik ooit gedaan heb is het verwisselen van de wielen.

Is redelijk eenvoudig, zadelpen er in, stuur er op en de wielen, dat is alles. Daarvoor is indien nodig een imbus bij geleverd, om de pedalen er op te zetten heb je wel een steeksleutel nodig, deze wordt niet meegeleverd. Met de bijgeleverde imbus kun je ook het benodigde moment gebruiken zodat je de boel niet kapot draait.
Er staat een filmpje op de canyon site met instructies, als je die volgt is het makkelijk te doen.

Anders vraag je Serge van http://www.bikeparts4u.nl/shop
Die heeft mij ook geholpen!
Albert Einstein

krilynck
Forum-lid

krilynck 13 aug 2010 22:26

Bedankt voor jullie antwoorden! :) Zoals Dutch al zegt klinkt het inderdaad niet heel moeilijk en is het praktisch wat ik ervan verwacht had.

De onduidelijke plaatjes in de online versie van de handleiding deden mij, al eerder, echter een beetje huiveren. Als dat het enige beeldmateriaal is... maar dat is dus niet zo? Ik heb me rotgezocht op de Canyon-site, maar ik kan geen instructievideo vinden. In de FAQ zie ik nergens een verwijzing en onder geen enkele kop bij "Service" en "Over Canyon" staat iets in die richting. Kun je me een beetje sturen?

feysie
Forum-lid

feysie 14 aug 2010 00:28

Heeft Canyon de gewoonte om de laatste maanden van het jaar kortingen te geven op de 'oude modellen'. Moeten we ons daar veel bij voorstellen?

Plaats reactie