Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

21st-century
Forum-lid

21st-century 30 jan 2008 22:28

HenkV schreef:21th, let goed op met die bidonhouders. Ik heb zelf maatje 54 SLC met Taxc bidonhouders maar zeer veel grote (in de lengte) bidons passen niet meer. Krijg ze gewoon niet tussen het frame. Dat zal bij jou 51er nog lastiger zijn. Eventueel zijn er van die houders die je van de zijkant kunt vullen. Die gebruik ik ook op de VTT omdat daar met al die dempers helemaal geen plaats meer is.

Klopt HenkV, ik heb ook gemerkt dat er geen 750 ml in de houder van de staande buis past. In de andere bidonhouder past hij net dus dat moet verder geen groot probleem zijn. Dat wordt dus rijden met een 500 en een 750 ml gelukkig staat mijn vrouw bijna overal langs de kant tijdens de meeste tochten die kan mij dan mooi bevoorraden :D
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bikebaron
Forum-lid

bikebaron 30 jan 2008 22:59

21st-century schreef: Dat wordt dus rijden met een 500 en een 750 ml gelukkig staat mijn vrouw bijna overal langs de kant tijdens de meeste tochten die kan mij dan mooi bevoorraden :D

Of je kan de "kleine" sponser of isostar bidons gebruiken. Die passen in een 51 cm frame en er kan ruiim 600 ml in één bidon. De wit/rode sponser bidon staat ook nog eens mooi bij mijn R3.

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 31 jan 2008 07:08

ook bij de slc-sl zitten de biddon houders dicht op elkaar
ik heb hier een foto van mijn fiets neer gezet om te laten ziet hoe het daar op zit :rolleye:
plus ik heb een paar kleine veranderingen door gevoerd
andere wielen en zadel
misschien nog wit stuur lint, ik heb gelezen dat het goed afwasbaar is

ik heb op deze fiets de ram bidon houders, bevallen prima
ik heb met zipp's vlaanderen gereden, nou niet één keer mijn bidon verloren, ik moet er wel bij vertellen dat ik niet met 750 ml rij, misschien licht het daar aan.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

alexandertcr
Forum-lid

alexandertcr 31 jan 2008 12:45

@ 21st century! Schitterende machine! Heel erg veel mooie kilometers toegewenst! Moet geen probleem zijn denk ik

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 01 feb 2008 23:35

Deze week de R3 weer wat gekieteld met een Oval R910 Aergo stuur en bijpassende R900 stuurpen.
En niet te vergeten een Nokon kabelset.
Afbeelding
Afbeelding
"Try not. Do or do not......there is no try"

kikkie
Forum-lid

kikkie 02 feb 2008 00:26

gaaf zeg! zou ns een totaal shot willen zien. ben benieuwd hoe die voorgevormde handgrepen rijden. volgens mij rijd ik bv iets meer met gesloten vuist.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 02 feb 2008 01:46

Totaalshot komt binnenkort, wacht nog op de Oval zadelpen en mijn crank is eruit omdat die krom bleek te zijn :-(

Maar gaat opgelost worden door Speric.

Ik weet dus ook nog niet hoe het rijdt, maar met een gesloten vuist rijden wordt moeilijk met dit stuur, het is erg breed en het is denk ik fijner rijden met de handen op het stuur en je duim gewoon bovenop als je begrijpt wat ik bedoel.

Het is (momenteel) in ieder geval een unieke combinatie aangezien er nog geen combi van SRAM en dit stuur gemaakt was (volgens Morgan van Oval). Ik heb het dan ook in overleg met hem op deze manier gedaan.

Uitboren van de kabeluitgangen bij de stuurpen en modificeren van de SRAM shifters, in dit geval betekende dat het "bijvijlen" van de kabeluitgangen in de shifter.
Aangezien de uitgangen bij SRAM naar de zijkant gericht staan en de uitsparing in het stuur bovenop zit en in de lengte heb ik de uitgangen wat veranderd....je moet wat....

Maar het eindresultaat mag er zijn, naar mijn mening, geen kabel los te zien rond het stuur alleen bij de uitgangen naast de stuurpen.
"Try not. Do or do not......there is no try"

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 02 feb 2008 08:21

andromeda schreef:Deze week de R3 weer wat gekieteld met een Oval R910 Aergo stuur en bijpassende R900 stuurpen.
En niet te vergeten een Nokon kabelset.
Afbeelding
Afbeelding

heb jij er geen last van dat die nokon kabels gaan krakken'
ik heb ze op een andere fets gehad, ik werd er gek van, ik heb ze er ook af gegooit
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 02 feb 2008 11:24

Mooi stuur, ik heb er zelf ooit eens een dag mee mogen rijden ik vond zelf dat het stuur wat te "scherp" in de handen aanvoelde.
En inderdaad met een gesloten vuist rijden lukt niet, daar is het stuur net wat te breed voor.

Hoop dat dit niet als spam gezien wordt, maar ik zag deze nog staan, mocht het net je maat zijn en er naar op zoek zijn, sneller leverbaar kan haast niet.
http://www.pliegersport.nl/index.php?pa ... uct_id=190
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 02 feb 2008 11:36

colnagofreak schreef:Mooi stuur, ik heb er zelf ooit eens een dag mee mogen rijden ik vond zelf dat het stuur wat te "scherp" in de handen aanvoelde.
En inderdaad met een gesloten vuist rijden lukt niet, daar is het stuur net wat te breed voor.

Hoop dat dit niet als spam gezien wordt, maar ik zag deze nog staan, mocht het net je maat zijn en er naar op zoek zijn, sneller leverbaar kan haast niet.
http://www.pliegersport.nl/index.php?pa ... uct_id=190
Het is in elk geval geen maat 52, eerder een 56! (cfm. bovenbuisaanduiding die cervelo hanteert)
Groet,
Mike

21st-century
Forum-lid

21st-century 02 feb 2008 14:13

Mijn R3 SL is nu helemaal af, nieuwe FSA K-Force zadelpen zit er in, vork (stuurbuis) is afgezaagd en aluminium insert is ingelijmd, spacer toren is dus verdwenen. Ziet er erg strak uit nu !! Binnenkort wat nieuwe foto`s.
Ben nog steeds heel erg enthousiast over deze fiets ook qua uiterlijk maar vooral door het enorme hoge comfort van deze fiets, echt niet normaal.
Wat mij betreft echt elke euro waard deze Cervélo. Eind van het jaar ga ik zeer waarschijnlijk een Cervélo soloist Team aanschaffen als tweede fiets, als je de reviews leest over deze fiets dan is ook deze Cervélo de aanschafprijs meer dan waard.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

daveke
Forum-lid

daveke 02 feb 2008 14:44

Ik vind het stuurtje erg apart, in positieve zin, maar die ovale sticker doet een beetje goedkoop aan..
Science of Performance!

Plaats reactie