Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

eelcoz

eelcoz 02 aug 2010 19:09

Volgens mij is er iets mis met de lader van mijn Edge (of met het apparaat zelf). Gisteren was hij na het fietsen helemaal leeg en ging hij vanzelf uit. Vervolgens heb ik hem aan de lader gelegd, maar dan gaat hij niet meer laden. Hij gaat gewoon aan, en wil niet uit. Als ik 'm van de lader haal, gaat de Edge gelijk uit en wil ook niet meer aan. Hij zal wel gewoon 100% leeg zijn, maar ik vraag me af waarom hij dan ook niet meer op willen laden. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen? Alvast bedankt.

Edit: Hij geeft ook ineens de verkeerde tijd aan. Dit was gisteren tijdens het fietsen nog goed.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 aug 2010 20:42

En met de usb-kabel aan de computer?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 03 aug 2010 00:44

[quote="Amclassic-fan"]En met de usb-kabel aan de computer?[/quote]

Dat werkt prima, maar volgens mij laadt hij dan niet op. Ik begin het vermoeden te krijgen dat de aan/uit-knop kapot is. Als het apparaat aan de lader zit, staat hij aan en werken alle knoppen behalve de aan/uit-knop. Lekker dan, na een half jaar.

rovi
Forum-lid

rovi 03 aug 2010 02:27

Ik heb enkele weken geleden de edge 705 (kaal, zonder kaarten) gekocht, maar wil er nu waarschijnlijk toch CityNavigator Europe NT 2010 DVD bij kopen.

Adviesprijs is 125 euro en die prijs zie je bij de meeste aanbieders ook terug. Echter bij extremediscount.nl staat in mijn ogen exact dezelfde software voor een wel heel veel lagere prijs, namelijk 68 euro. Bij dit soort verschillen wordt ik meestal wat zenuwachtig...

Is er iemand die ervaring heeft met deze aanbieding of iemand die weet of er een vervelend addertje onder het gras zit bij ExtremeDiscount.nl? Dat ga je namelijk al snel vermoeden met zo'n prijsverschil...

Voor de volledigheid de deeplink naar de aanbieding:
http://www.extremediscount.nl/index.php ... _campaign=

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 03 aug 2010 03:03

@RoVi: ik heb ook al slechtere gezien, maar goed is het zeker niet:

http://www.kieskeurig.nl/extremediscoun ... 49003BEBA9

Ik zou er niet kopen behalve als ik er naast woonde en het zelf kon afhalen.
Afbeelding

huubcs
Forum-lid

huubcs 03 aug 2010 11:04

[quote="RoVi"]
Adviesprijs is 125 euro en die prijs zie je bij de meeste aanbieders ook terug. Echter bij extremediscount.nl staat in mijn ogen exact dezelfde software voor een wel heel veel lagere prijs, namelijk 68 euro. Bij dit soort verschillen wordt ik meestal wat zenuwachtig...
[/quote]

lees hier eens

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 03 aug 2010 13:29

Mijn garmin geeft aan dat het geheugen vol is. Als ik op de computer kijk dan heb ik maar 100mb gebruikt en heb ik dus nog ruimte zat over.
Weet iemand hoe dit zit?

madhill
Forum-lid

madhill 03 aug 2010 13:45

Het blijft een apart apparaat zeg.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

huubcs
Forum-lid

huubcs 03 aug 2010 18:11

[quote="gaisdergerman"]Mijn garmin ... [/quote]
welk model ???

[quote="gaisdergerman"]... het geheugen vol is.[/quote]
intern of SD kaart ???

[quote="gaisdergerman"]Als ik op de computer kijk ... [/quote]
waar kijk je ???

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 03 aug 2010 18:20

1. 705 anders zou ik hier niet posten.

2. Ik heb het nu over intern geheugen, ook de sd kaart zit bij lange na niet vol

3. mijn computer, op de g schijf van de garmin en dan eigenschappen

huubcs
Forum-lid

huubcs 03 aug 2010 20:48

[quote="gaisdergerman"]

2. Ik heb het nu over intern geheugen, ook de sd kaart zit bij lange na niet vol

[/quote]

Je weet maar nooit :-])

Intern is er een geheugen van 924 Mb
Via Eigenschappen wordt aangegeven hoeveel hiervan in gebruik is.
Bij jou dus 100Mb --> beschikbaar 824 Mb.

Toch wordt er aangegeven (waar?? wanneer??) op de 705 dat het geheugen vol is.

Als bovenstaande klopt kan ik het niet reproduceren.

alwarrior
Forum-lid

alwarrior 03 aug 2010 21:38

Mijn Edge 705 begint de laatste tijd af en toe rare kuren te vertonen. Als ik een route selecteer blijft het groene "berekenen" balkje een hele tijd op 100 % staan (ca 10 min, maar is vrij normaal blijkt uit het forum hier). Maar soms zet de garmin zichzelf daarna uit.
Of is de route in het kaartvenster te zien, maar de kaart (CN) niet meer. Soms gaat het ook gewoon goed. Iemand die deze problemen herkent? En eventueel een oorzaak of oplossing weet?

Tijdens het fietsen houdt de Garmin vaak op een gegeven moment op met het geven van aanwijzingen. Het route lijntje is nog wel in het kaartscherm te zien. Als ik dan naar de "route aanwijzingen" pagina ga met de mode toets blijkt dat de Garmin is blijven hangen op een punt waar ik al lang voorbij ben. Ik ben dan niet van de route afgeweken. Ik geloof dat ik dit al wel ergens eerder op het forum gelezen heb, maar ik kan het nu niet terug vinden. Maar wellicht weet iemand hier een oplossing voor? - Garmin uit en aanzetten en dan de route opnieuw berekenen is wat mij betreft geen oplossing, want dan sta je toch al snel een kwartier tot 20 min op de Garmin te wachten.
Doorfietsen terwijl de Garmin aan het opstarten is is ook niet handig heb ik laatst gemerkt: de Garmin dacht dat ik de eerste seconde na opstart ongeveer 2000 km had gereden met een gemiddelde snelheid van ik meen 6500 km/h....

Plaats reactie