Sensa
@Zjoske : je koopt iets, en je controleert niet eens wat je koopt binnen 30 dagen. Beetje nalatig van je eigen ook vindt je niet ??! Een stuurpen verschil tussen 90mm en 110mm ziet elke serieuze fietser.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
@Rene, wat een belachelijke opmerking.
Ik heb vanwege het weer en andere redenen niet heel veel kunnen fietsen in die periode. Ik dacht gewoon dat het een kwestie van gewenning zou zijn, want nieuwe fiets. De maten kwamen overeen met mijn oude fiets.
Ik mag er toch vanuit gaan dat geleverd wordt wat zou moeten en waar ik op heb proef gereden? De lengte van het stuur controleren was echt niet het eerste dat in me op kwam. Dit is pas de 3e fiets die ik koop in 20 jaar tijd.
Daarbij was het niet een stuurpen waar je van bovenaf de maat meteen ziet staan, maar een cockpit waar de maat ergens verborgen stond onder het stuur (hier kwam ik na navraag pas achter).
Ik heb vanwege het weer en andere redenen niet heel veel kunnen fietsen in die periode. Ik dacht gewoon dat het een kwestie van gewenning zou zijn, want nieuwe fiets. De maten kwamen overeen met mijn oude fiets.
Ik mag er toch vanuit gaan dat geleverd wordt wat zou moeten en waar ik op heb proef gereden? De lengte van het stuur controleren was echt niet het eerste dat in me op kwam. Dit is pas de 3e fiets die ik koop in 20 jaar tijd.
Daarbij was het niet een stuurpen waar je van bovenaf de maat meteen ziet staan, maar een cockpit waar de maat ergens verborgen stond onder het stuur (hier kwam ik na navraag pas achter).
Ik snap best dat zo’n ander maat stuur je op een nieuwe fiets niet opvalt…
Maar knudde service en gekke afhandeling. Met 525 betaal je ook echt de volle pond voor een nieuw stuur, heb je de oude dan wel mogen houden? Kan je daar nog best wat voor vangen.
Vermoed dat er best wel markt voor is met mensen die nu nog een integrale cockpit hebben op hun gf/evo en dit wel willen.
Maar knudde service en gekke afhandeling. Met 525 betaal je ook echt de volle pond voor een nieuw stuur, heb je de oude dan wel mogen houden? Kan je daar nog best wat voor vangen.
Vermoed dat er best wel markt voor is met mensen die nu nog een integrale cockpit hebben op hun gf/evo en dit wel willen.
Hardloper die ook wel eens fietst
De maten kwamen overeen met je oude fiets. Je hebt 3 fietsen gekocht de afgelopen 20 jaar. Dan mag ik dus hieruit concluderen dat je nooit fijn hebt gefietst op je oude fiets ?!
Trouwens een 110mm stuurpen is helemaal niet gek op een kleinere fiets ook. Ik fiets met mijn 54cm fiets(en) ook met 110mm stuurpen.
Dat Mantel na de verkoop, en buiten de 30 dagen retour mogelijkheid niet meewerkt is minder, maar waarschijnlijk staan ze in hun recht. Dat ze zelf fietsen opbouwen vind ik raar. Meestal komt het gewoon zo van de fabriek ( Scott - Koga ) en wellicht andere merken ook en schuiven ze de dozen zo door. Misschien dat Mantel assembleert wat er binnenkomt van Sensa, maar dat ze van Sensa losse onderdelen binnenkrijgen om een fiets te monteren klinkt mij raar in de oren. Mijn zoon zijn Scott ( ook van Mantel ) was gewoon perfect geleverd.
Dat je remschijven meedraaien bij remmen wat je ook nog meldt .. onmogelijk, of de remschijf boutjes ontbreken alle 12 !!
Ik heb prima gefietst op mijn oude fiets. De maten van deze komen in de buurt maar zijn niet exact gelijk. Verder zit er een ander zadel op, met wellicht net een andere stand of hoek, zijn de shifters iets anders gekanteld. Dan kan het toch gewoon zijn dat ik wat minder fijn op de fiets zit, probeer daar aan te wennen en zodra dat niet lukt ga kijken of er een andere oorzaak is? Helaas na 30 dagen pas.
Mantel krijgt van Sensa inderdaad de onderdelen binnen en bouwt ze zelf op zo is mij verteld door zowel Sensa als Mantel.
Dat van die remschijven is het verhaal dat van de dealer kwam. Ik heb geen ervaring met remschijven, altijd met velgremmen gereden dus ik nam dat gewoon aan.
Mantel krijgt van Sensa inderdaad de onderdelen binnen en bouwt ze zelf op zo is mij verteld door zowel Sensa als Mantel.
Dat van die remschijven is het verhaal dat van de dealer kwam. Ik heb geen ervaring met remschijven, altijd met velgremmen gereden dus ik nam dat gewoon aan.
Bij Sensa moet je aanvinken welke configuratie jij wilt bestellen.Alles custom wielen,banden,zadel,stuur-stuurpen of combo-etc maar dat heb jij dus niet gedaan begrijp ik?en wat staat er op de offerte?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Dat klopt, de dealer configureert de fiets, in dit geval Mantel dus.
Zij hebben hem als volgt te koop staan op hun website:
https://www.mantel.com/sensa-giulia-gf
Daar wordt niet gesproken over een bepaalde lengte stuur, maar als je navraag doet komen ze met het antwoord 90
De dealer ( Mantel) configureerde de fiets ?? Ik neem aan dat je dat toch zelf gedaan hebt ? Zo heb je keus in ; wielen - banden - stuur , stuurpen lengte etc. zoals Nijkie zegt….. zo wordt het wel een raar verhaal.
Op de geometry chart staat inderdaad GEEN stuurpen lengte, dus dan gaan ze toch uit wat de klant aangeeft ?!
Op de geometry chart staat inderdaad GEEN stuurpen lengte, dus dan gaan ze toch uit wat de klant aangeeft ?!
-
- Forum-lid
Mantel krijgt die fietsen compleet gebouwd binnen, die hoeven de fiets alleen uit de doos te halen, stuur recht zetten en de aangedraaide boutjes checken.
Op de configuratiesite van Sensa kun je idd vanalles aanvinken, maar die heeft Mantel dus niet.
Een langere stuurpen merk je meteen wanneer je op de fiets gaat zitten, zeker die 2cm, jammer dat je dat niet gemerkt hebt.
Bij Mantel betaal je overal voor wanneer je veranderingen aan de standaard fiets wil, itt de "kleine" fietsenmaker!
Op de configuratiesite van Sensa kun je idd vanalles aanvinken, maar die heeft Mantel dus niet.
Een langere stuurpen merk je meteen wanneer je op de fiets gaat zitten, zeker die 2cm, jammer dat je dat niet gemerkt hebt.
Bij Mantel betaal je overal voor wanneer je veranderingen aan de standaard fiets wil, itt de "kleine" fietsenmaker!
Ik snap het gebash op Zjoske niet zo goed. Mantel geeft toe dat ze een fout hebben gemaakt maar verschuilt zich achter de 30-dagen bedenktijd. Dat is waar de discussie over zou moeten gaan, niet of Zjoske na ontvangst van de fiets met liniaal en waterpas alle nagemeten heeft.
Als je bij een fietsenmaker een fiets ziet en zegt ‘ik wil deze’ mag je er toch vanuit gaan dat je exact die krijgt? En niet dat er afwijkingen zitten in de testfiets en de geleverde fiets.
Bovendien is het helemaal niet raar dat je pas na 30 dagen merkt dat je toch niet lekker zit.
Als je bij een fietsenmaker een fiets ziet en zegt ‘ik wil deze’ mag je er toch vanuit gaan dat je exact die krijgt? En niet dat er afwijkingen zitten in de testfiets en de geleverde fiets.
Bovendien is het helemaal niet raar dat je pas na 30 dagen merkt dat je toch niet lekker zit.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ben ik het mee eens.Se7en schreef: ↑25 nov 2024 07:56 Ik snap het gebash op Zjoske niet zo goed. Mantel geeft toe dat ze een fout hebben gemaakt maar verschuilt zich achter de 30-dagen bedenktijd. Dat is waar de discussie over zou moeten gaan, niet of Zjoske na ontvangst van de fiets met liniaal en waterpas alle nagemeten heeft.
Van een firma als Mantel mag je toch echt beter verwachten.
Mantel maakt een fout, geeft deze ook toe en stuurt de klant dan wandelen.
Ik vind dat niet kunnen, maar ik koop dan ook niet bij Mantel.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend