Pagina 232 van 320
Geplaatst: 08 jul 2010 17:25
door pinarelloridley
Is een laag die er al opzat, die ik er nog niet heb afgehaald. Maar om nou alleen te reageren op het stuurlint:P. hehe:D
Geplaatst: 11 jul 2010 15:43
door Supergrover
Geplaatst: 12 jul 2010 14:27
door ironmon
De positie van de armsteunen is allesbehalve laag. Het stuur, dat je normaliter weer zo weinig mogelijk moet vastgrijpen in een TT, staat dan weer belachelijk laag.
Geplaatst: 12 jul 2010 20:43
door Supergrover
ik bedoel uiteraard het (ossekop) stuur en niet het ligstuur.....
Geplaatst: 28 jul 2010 01:38
door hebuist
Ik heb onlangs tweedehands een Trek Hilo gekocht. Deze fiets heeft 26 inch wielen. Graag zou ik willen weten of dit gebruikelijk is bij tijdritfietsen. Tot dusverre heb ik persoonlijk nog weinig verschil gemerkt bij het fietsen, alleen oogt de fiets wat kleiner dan gebruikelijk.
Geplaatst: 28 jul 2010 23:40
door jasperr
hebuist schreef:Ik heb onlangs tweedehands een Trek Hilo gekocht. Deze fiets heeft 26 inch wielen. Graag zou ik willen weten of dit gebruikelijk is bij tijdritfietsen. Tot dusverre heb ik persoonlijk nog weinig verschil gemerkt bij het fietsen, alleen oogt de fiets wat kleiner dan gebruikelijk.
Volgens mij zijn tijdritfietsen met 26 Inch wielen door de UCI niet toegestaan bij wedstrijden.
Het is trouwens ook niet heel gebruikelijk. Vroeger zag je wel eens tijdritfietsen met bijvoorbeeld een 26 Inch voorwiel en een 28 Inch achterwiel om dus lager te kunnen zitten. Maar dit is niet meer toegestaan. Volgens mij heeft het ook weinig effect.
Geplaatst: 28 jul 2010 23:49
door timo2.0
Volgens mij moeten tijdritfietsen twee wielen van gelijke omtrek hebben en dan zou 26" voor en achter wel mogen.
Geplaatst: 29 jul 2010 11:30
door trifox
hebuist schreef:Ik heb onlangs tweedehands een Trek Hilo gekocht. Deze fiets heeft 26 inch wielen. Graag zou ik willen weten of dit gebruikelijk is bij tijdritfietsen. Tot dusverre heb ik persoonlijk nog weinig verschil gemerkt bij het fietsen, alleen oogt de fiets wat kleiner dan gebruikelijk.
1. UCI reglementair omdat in het reglement staat dat beide wielen dezelfde omtrek of diameter moeten hebben.
2. Het gebruik van 26inch wielen bij dit soort fietsen duidt op een triatlongebruik/verleden. D.w.z. halfweg jaren 90 was dit de must-have voor triatleten. vermeende voordelen : lagere luchtweerstand (kleiner opp.) en door het gebruik van andere tandwielverhoudingen (55-56-57) met 12-21 meende men dat de overgang fietsen/lopen vlotter zou gaan. Zo gebruikte Laurent Jalabert bij ONCE verschillende malen 26"(jawel beide wielen dan) bij klimtijdritten. Paula Newby-Fraser kwam zelfs met 24 inch (dacht met een Felt) voor de proppen en duwde vooraan een 64 meende ik. Door toedoen van de opgang van de olympische distance wedstrijden en het gebruik van de racefiets algemeen verdween dit gebruik van 26". begin jaren 2000 kende de non-drafting terug opgang en door toedoen van de nieuwe regelgeving van de UCI sprongen de fabrikanten op 1 segment van tijdrit/triatlonfietsen met 28" wielen. Nu worden de 26" enkel nog gebruikt bij kleine frames voor jeugd en dames.
Dus jouw Trek is er waarschijnlijk eentje van begin de jaren 2000. Niets mis mee als de fiets technisch in orde is natuurlijk. Zal wel moeilijk worden om bandjes e.d. te vinden. Zelf fietste ik een 10-tal jaar met 26" en was daar heel tevreden van (laatste wapenfeit hiermee was de ironman van Zurich in 2003 met een Cannondale caad4 multisport. ter info de 180km in 5u17' -toen kon ik dat nog-
)
Voor de geinteresseerden heb ik nog een Cannondale R900 26" mt58 liggen (frame met kopserie -wel alu voorvork-) ieder bod wordt overwogen
Geplaatst: 02 aug 2010 01:52
door hebuist
dank voor je uitgebreide uitleg.
Ik heb inderdaad al gemerkt dat bandjes niet zo gemakkelijk te verkrijgen zijn, inmiddels wel binnenbandjes gevonden en de buitenbanden kunnen nog even mee..
Dit model zal inderdaad uit die tijd komen. Door een knieblessure heb ik helaas nog weinig kunnen testen met de fiets, en dus ook nog niet kunnen bepalen of het me bevalt.
Geplaatst: 02 aug 2010 13:06
door carabo
650c banden zijn makkelijk te krijgen hoor. Alle grote bandenfabrikanten maken ze.
Zoek op
deze pagina maar eens op "650" bijvoorbeeld.
Geplaatst: 02 aug 2010 19:37
door trifox
Carabo schreef:650c banden zijn makkelijk te krijgen hoor. Alle grote bandenfabrikanten maken ze.
Zoek op
deze pagina maar eens op "650" bijvoorbeeld.
Dat de "grote" merken ze maken lijkt me evident. Maar je zult toch echt je best moeten doen om er te vinden bij de fietsenhandel. Bijna niemand neemt deze op stock. (weinig vraag nog) Zelfs de invoerders van de "grote" merken voeren die maat veelal niet.
Tja, en dan heb je natuurlijk nog altijd de "veelbelovende" internethandel....
Geplaatst: 02 aug 2010 21:31
door h3
Cervelo P2 frameset in de aanbieding, maatje M (54cm) zie aangeboden sectie van dit forum