Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 15 nov 2023 11:08

havana schreef: 15 nov 2023 10:55 3 ton netto tien jaar lang is 3 miljoen. Nu geen miljoen hebben betekent dus dat hij in 10 jaar (120 maanden) meer dan 2 miljoen heeft uitgegeven Dat is elke maand 16,6k. Op zich is dat niet onmogelijk. Als je in een duur huis woont, maximaal belastinvrij schenkt aan je kinderen, af en toe wat aan de partij doneert en flink wat goede doelen steunt is dat zo op.

Of je koopt gewoon elke maand een S-Works :D
Iedereen kan t uitgeven. Huisje in Limburg, appartement in Brussel. Chauffeur voor het een en weer pendelen. Ik snap dat natuurlijk. Het gaat mij erom of iemand met geld kan omgaan... en of dat hieruit duidelijk is geworden mag iedereen zelf bepalen... :mrgreen:

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 15 nov 2023 11:11

@Daniel
VVD met PvdA/GL in welke combinatie gaat het nooit worden, uitgesloten.

@kxlight
Timmermans is een mega blunder van de PvdA/GL , sowieso de hele combinatie.
Attje kon het goed vinden met Jesse maar dat was het dan.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 nov 2023 11:11

havana schreef: 15 nov 2023 10:45 Ik moet de man niet, maar als premier denk ik dat hij de beste keuze zou zijn, zeker ook internationaal.
Frans heeft ook hardop gezegd alleen premier te willen worden als zijn partij het grootst wordt. Als VVD grootste wordt moet Dilan het maar gaan doen. Een keer een vrouw is prima, vind dat ze laatste weken goed uit de verf komt alleen mist ze nog statuur en aanzien. Dat zal ze af moeten dwingen, geen idee of ze dat in zich heeft.

Denk dat Frans op BuZa / vice-premier ook veel beter uit de verf zal komen dan op Financieen.
Maar die 2 partijen samen wordt echt hard onderhandelen. VVD zal niet weer het stempeltje willen krijgen dat ze naar de pijpen van links dansen en PvGL zal de huid heel duur verkopen, want 9/10x verliest een coalitiepartner van de VVD zetels.
Less is bore

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 nov 2023 11:13

mao schreef: 15 nov 2023 11:11 @Daniel
1. VVD met PvdA/GL in welke combinatie gaat het nooit worden, uitgesloten.

@kxlight
2. Timmermans is een mega blunder van de PvdA/GL , sowieso de hele combinatie.
Attje kon het goed vinden met Jesse maar dat was het dan.
1. Dom als ego boven landsbelang wordt verkozen.

2. Op dit moment staan ze samen nog steeds hoger gepeild dan de som der delen.
Less is bore

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 15 nov 2023 11:14

havana schreef: 15 nov 2023 11:01 Denk je niet dat Frans liever BuZa zal pakken? Op Financiën zit meestal toch een technocraat.

@EmPeHa onder druk wordt alles vloeibaar en Wilders heeft al aangegeven afstand te willen doen van zijn islamstandpunten.
Ik vind het zelf weinig democratisch dat de PVV geen leden heeft. Omtzigt heb ik daar echter niet over gehoord.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 nov 2023 11:24

Het ging hem om de democratische principes van de rechtstaat, meer specifiek vrijheid van godsdienst. Wilders wil de islam verbieden.

Een ding is zeker, Omtzigt heeft de sleutel. Wat op zich ook terecht is als zij de grootste worden.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 15 nov 2023 11:46

Denk dat Wilders inziet dat dit zijn laatste kans is om invloed uit te oefenen want hij is inmiddels 60 dus over 4 zal hij de kar niet meer gaan trekken voor nog 4 jaar. Als de achterban een mildere Wilders komende jaren toch niet waardeert dan gaat de partij op natuurlijke wijze (vertrekkend electoraat) ter ziele. Als hij nu harde standpunten blijft verkondigen, dan valt hij wederom buiten de boot en zal hij terugkijkend op zn lange politieke carriere misschien toch denken dat hij t standvastig was.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 15 nov 2023 11:50

De andere kant is dat een mildere Wilders misschien andere kiezers trekt.
Hoe hij er tot nu inzit zal ik nooit om hem stemmen omdat ie gewoon haat zaait, waarbij het punt vaak wel terrecht is als je het wat milder zou maken.

Het wordt een hele intressante formatie..... daar gaan nog gekke dingen gebeuren.
Wat als NSC de vis aan Frans voorhoud dat ie premier kan worden, kan is misschien klein dat het gebeurt, als het lekkerbekje groot genoeg is pakt Frans hem wel verwacht is.

Als ik hem zag heeft ie van de 16K netto geen S works gekocht, ook niet 1 :-)

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 15 nov 2023 11:57

en ook geen scheermesjes

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 15 nov 2023 11:58

kxlight schreef: 15 nov 2023 11:46 Denk dat Wilders inziet dat dit zijn laatste kans is om invloed uit te oefenen want hij is inmiddels 60 dus over 4 zal hij de kar niet meer gaan trekken voor nog 4 jaar. Als de achterban een mildere Wilders komende jaren toch niet waardeert dan gaat de partij op natuurlijke wijze (vertrekkend electoraat) ter ziele. Als hij nu harde standpunten blijft verkondigen, dan valt hij wederom buiten de boot en zal hij terugkijkend op zn lange politieke carriere misschien toch denken dat hij t standvastig was.
Gisteren bij Tweebeeke was Wilders milder van mild,
Ik weet niet wat het "strijdplan" van Tweebeeke was, maar die was ook mak, zeker in vergelijking met Omtzigt.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 15 nov 2023 12:01

Tweebeeke was bij Omtzigt gewoon genant. Totale flop. Zij heeft vast moeten inbinden. Heb t gisteren niet gezien. Is t doe moeite waard?

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 15 nov 2023 12:03

"Klaar met oude politiek?" staat op de VVD-poster. Doet me denken aan een tafereel dat zich afspeelde in een supermarkt. Een keurige dame rijdt pardoes voorbij de kassa en wordt staande gehouden door een beveiliger: "Wilt u nog wel even afrekenen?"

Neem nu Omtzigt, die zo'n beetje net als de kindertoeslagenslachtoffers vermorzeld werd door de VVD, in de persoon van Mark Rutte met z'n "functie elders." Continu werd Omtzigt samen met SP'er Renske Leyten met een kluitje in het riet gestuurd, misleid, verkeerd en onvoldoende geïnformeerd. En nu zou dezelfde Omtzigt in zee moeten/willen met de VVD?

Fatsoenlijk Nederland draait zich om in zijn graf (want uitgestorven).

Gesloten