Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 01 mar 2016 14:13

alejandro schreef:
sprint100 schreef:Voorbeelden?
Dit is volgens mij momenteel het meest "gedurfde" kleurontwerp in de WIlier collectie, maar om het nu "enorm schreeuwerig" te noemen (in de bewoording van Thom Fonti) gaat wel wat ver.
Afbeelding
Tijden van Ti Raleigh herleven... :D :winkthumb:
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

jer81
Forum-lid

jer81 06 mar 2016 20:19

Sinds vandaag de eigenaar van een Wilier la Triestina modeljaar 2013.
Afgemonteerd met Veloce (gecombineerd met Wilier onderdelen).

Ik ben reuze benieuwd of ik echt verschil ga merken met mijn 2011 Batavus met Shimano 2300.
Hopen dat het komende week wat mooier weer wordt.

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 06 mar 2016 22:47

jer81 schreef: Hopen dat het komende week wat mooier weer wordt.
Het was dit weekend toch prima fietsweer ?
Goed, je fiets ziet er niet uit na een rit, maar dat is met een emmertje sop zo weer opgelost ;)

jer81
Forum-lid

jer81 07 mar 2016 06:35

Dit weekend was het idd best aardig weer. Laten we hopen dat het de hele week zo is.

Велосипед
Forum-lid

Велосипед 22 mar 2016 21:58

Waarschuwing: post van een noob.

Ik overweeg om een Wilier GTR aan te schaffen. Op de website van een winkel hier in de buurt heb ik een aanbieding gevonden: van ca. 1.880 voor ca. 1.525 EUR. Crankstel en derailleur zijn Campagnolo Athena, ketting en cassette zijn Chorus. De wielen zijn Campagnolo Khamsin.

Nu heb ik gelezen dat de carbonkwaliteit van een GTR niet geweldig is. Het is alleen de vraag hoeveel ik daarvan ga merken. Daarnaast ontbreekt er nog wat informatie op de site, zoals bouwjaar en de aantallen tandjes van crankstel en cassette. Zijn er nog andere belangrijke dingen die ik moet weten? Ik rijd nu op een vrij zware en al best oude Batavus (aluminium) en wil graag "hogerop". :)

sillah75
Forum-lid

sillah75 23 mar 2016 02:49

alejandro schreef:
sprint100 schreef:Voorbeelden?
Dit is volgens mij momenteel het meest "gedurfde" kleurontwerp in de WIlier collectie, maar om het nu "enorm schreeuwerig" te noemen (in de bewoording van Thom Fonti) gaat wel wat ver.
Afbeelding

lekker Belgisch

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 23 mar 2016 08:48

Велосипед schreef:Waarschuwing: post van een noob.

Ik overweeg om een Wilier GTR aan te schaffen. Op de website van een winkel hier in de buurt heb ik een aanbieding gevonden: van ca. 1.880 voor ca. 1.525 EUR. Crankstel en derailleur zijn Campagnolo Athena, ketting en cassette zijn Chorus. De wielen zijn Campagnolo Khamsin.

Nu heb ik gelezen dat de carbonkwaliteit van een GTR niet geweldig is. Het is alleen de vraag hoeveel ik daarvan ga merken. Daarnaast ontbreekt er nog wat informatie op de site, zoals bouwjaar en de aantallen tandjes van crankstel en cassette. Zijn er nog andere belangrijke dingen die ik moet weten? Ik rijd nu op een vrij zware en al best oude Batavus (aluminium) en wil graag "hogerop". :)
Define niet geweldig eens. Ik heb er eigenlijk geen klachten over gehoord. Tijdens de introductie werd het carbon van de gran turismo boven dat van de GTR geplaatst. Dat wel.

Велосипед
Forum-lid

Велосипед 23 mar 2016 20:22

RuudRuud schreef:

Define niet geweldig eens. Ik heb er eigenlijk geen klachten over gehoord. Tijdens de introductie werd het carbon van de gran turismo boven dat van de GTR geplaatst. Dat wel.
Ok, dan valt het dus mee. Ik had wat gestruind op dit forum en kwam idd ergens tegen dat het carbon van de GTR algemeen als een verslechtering wordt gezien t.o.v. dat van de Gran Turismo. Maar als het van "heel goed" naar "goed" is teruggevallen, dan is het voor mij geen bezwaar.
Laatst gewijzigd door Велосипед op 24 mar 2016 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Phycenz
Forum-lid

Phycenz 24 mar 2016 11:02

Mooi dat het hier over het verschil tussen GTR en Gran Turismo gaat, want ik mag me sinds een paar dagen trotse eigenaar noemen van die laatste.

Afbeelding

Laatste model Gran Turismo, oorspronkelijk in 2014 aangekocht, met Shimano Ultegra Di2 6770. Had er van tevoren niet veel over gedacht, maar het schakelt toch wel een stukje lekkerder dan gewoon mechanisch!

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 25 mar 2016 18:34

Phycenz een mooie kleurstelling en met een paar hoge moraal wielen ziet er m.i. helemaal strak uit.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Jorio
Forum-lid

Gebruikersavatar Jorio 26 mar 2016 15:23

Gisteravond mijn winter/vakantie/slechtweerfiets opgebouwd. Had hiervoor een La Triestina frame op de kop getikt en heb er een verse 5800 groep op gezet en voor de rest de schuur maar eens opgeruimd. Dus naast een Bianchi Intenso nu nog een Italiaan in de schuur.

Afbeelding

joridebont
Forum-lid

joridebont 29 mar 2016 14:36

Велосипед schreef:
RuudRuud schreef:

Ok, dan valt het dus mee. Ik had wat gestruind op dit forum en kwam idd ergens tegen dat het carbon van de GTR algemeen als een verslechtering wordt gezien t.o.v. dat van de Gran Turismo. Maar als het van "heel goed" naar "goed" is teruggevallen, dan is het voor mij geen bezwaar.
Ik heb geen klachten over mijn GTR. Ben dan ook van een Izoard XP naar een GTR gegaan.
Canyon Aeroad CF SLX 8, Canyon Ultimate CF SLX Ultegra R8050, Cube LTD SL 29 Deore XT

Plaats reactie