Pagina 233 van 277
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 27 sep 2017 00:15
door Wiliertoerist
Het is een endurance road bike, die ze al leveren met een 28mm band. Waarom zou je daar dan 36 of 38m banden mee willen rijden ?
Wanneer je de foto's op de website bekijkt zie je aan de voorvork al dat breder dan 28mm bijna niet mogelijk zal zijn.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 27 sep 2017 08:00
door amclassic-fan
Uit bovenstaande foto is direct duidelijk dat hier echt geen 36 mm band door heen kan. Ongeacht de breedte van de band zou die door de extra hoogte direct vast staan op de zitbuis en de vorkkroon.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 29 sep 2017 16:54
door BramH
Even nagevraagd bij Rose en de limiet op de GF4 is 28mm wat voor mij aan de te smalle kant is helaas. Maar wat een beauty van een fiets.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 29 sep 2017 20:54
door Volvoorgaan
Er zijn wel wat endurance fietsen waar tot 35 mm op kan. Daarboven kom je volgens mij in de gravelracers terecht.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 27 okt 2017 23:42
door WerffM
Ik heb een Red Bull Carbon X-Lite uit 2011. Recent zag ik aanzienlijke breukjes in het Carbon rond het bracket. Ik naar Bocholt, waar de dienstdoende Werkstatt beambte gelijk aangaf het frame kosteloos te willen vervangen. Zelfs voor de upgrade naar een duurder frame kon ik krijgen met alleen bijbetaling van te vervangen onderdelen. Gaaf, ik was blij! Ik heb m’n x-lite laten staan. Na een week geïnformeerd werd mij doodleuk gezegd dat “er nog eens naar gekeken was, maar dat de schade door eigen toedoen was veroorzaakt”.
De draaikonten van Rosé hebben daarna een hele show opgevoerd om maar geen garantie te hoeven verlenen. Ik ben zóó klaar met Rose! Dit bedrijf is niet bezig met klanttevredenheid. Ik voel me echt afgedankt. Koop er nooit meer.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 28 okt 2017 00:30
door Hanz Bé
Post 1, en ontevreden over garantie....
Even los van de benadering, maar Rose geeft 5 jaar garantie op frames. Daar zit je dus buiten. En wat ik hier over het algemeen hoor is dat Rose binnen die 5 jaar probleemloos omruilt. Vervelend dat je frame kapot/beschadigt is, maar de garantie lijkt me duidelijk.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 28 okt 2017 01:04
door Lcsmet
WerffM schreef: ↑27 okt 2017 23:42
..........Ik voel me echt afgedankt. ..................
Bedankt om dit met ons te delen.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 28 okt 2017 08:40
door JayKay.1
Rose heeft me laatst gebeld, ze zijn ook helemaal klaar met jou en wilden je een afdankertje geven
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 28 okt 2017 17:08
door gene
Tot voor kort gaf Rose 10 jaar garantie op frames, nu is dat nog 6 jaar.
Ik heb alvast zeer goede ervaring met hun garantieafhandeling, zelfs buiten de garantieperiode werd alles kosteloos geregeld.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 28 okt 2017 18:16
door mont aigoual
Alles wordt beetje bij beetje aangepast bij Rose. Verkopers zitten bijna niet meer in de fietsenafdeling, daarvoor zijn grote schermen in de plaats gekomen. Je kunt nog wel iemand spreken, maar dan moet je een afspraak maken. Vroeger gaf één van de verkopers nog wel eens wat weg, pedalen, duurder zadel of een wielset tegen een gering bedrag, hierdoor kreeg je het gevoel als klant te worden gewaardeerd, dat is de laatste tijd een stuk minder. Het puntensysteem is in 2016 afgeschaft, er zou een ander klant loyaliteitssysteem voor in de plaats komen, ik heb het nog niet gezien. Bij de onderhoudsafdeling is de zaak zo verbouwd, dat je de mecaniciens die je fiets repareren niet meer kan zien. De garantie-afhandeling is niet meer zo soepel als dat het was, er wordt vaker de discussie opgezocht en dat is natuurlijk lastig in het Duits. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Rose na 10 fietsen in de 10 jaar nu ook een beetje ben verloren in de nieuwe zakelijke formule "de klant op afstand", jammer genoeg. Ben nu weer in de markt voor twee nieuwe fietsen, ben een paar keer binnen gelopen, maar ik twijfel of ik bij Rose weer zaken ga doen.
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 14 nov 2017 23:00
door CKT369
Maandag 13/11 een Rose Pro Cross besteld, bij bestelling kon ik zien, fiets in 1 week leverbaar .. Deze morgen kijk ik bij mijn bestellingen, en daar staat verzenddatum 11/12 ... dadelijk een mailtje gestuurd. Mooi antwoord gekregen : Beste meneer L*****,
helaas is het niet mogelijk de fiets vroeger te leveren waar er zijn nog onderdelen niet leverbar.
Sorry dat er online een fout informatie staat.
Mit freundlichen Grüßen
Mathias Jaeger
Ondertussen staat er echter op de site nog steeds 'fiets leverbaar in 1 week' ...
Re: Rose (voorheen Red Bull)
Geplaatst: 15 nov 2017 00:17
door Ernie C.
Hebben ze eindelijk de spuitschema's op orde, begint het serviceniveau in te kakken.
Ook jammer dat zo ongeveer alles onder de 3000 euro "bike now" fietsen zijn waardoor het moeilijker is om zaken aangepast te krijgen.