Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

limburgia
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 aug 2009 18:00
Contact

limburgia 05 mar 2011 19:48

Na achtereenvolgesn een Pina (oud model, beginners fiets), een Rings (helemaal Alu, jaren plezier van gehad) en een Colnago (mooie fiets maar om de een of andere reden niet mijn ding) heb ik vandaag deze afgehaald bij de FM:

[img=http://www.xs4all.nl/~ubaghsjp/bianchi/DSC01445a.jpg]
Wielrennen imiteert het leven zoals het zou zijn zonder de corrumperende invloed van de beschaving

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 05 mar 2011 20:30

@ Limburgia
Heel mooie fiets
Ik heb dezelfde en ik hoop dat je je net zo Happy voelt als ik ermeeVeel mooie kM hiermee
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 05 mar 2011 21:52

@ Limburgia

Gefeliciteerd met je mooie aankoop!
En ook nog bijpassende bidons zie ik. :)
Hoop dat je veel veilige kilometers mag maken zodat je snel de witte banden kunt verruilen voor zwarte.
Zou persoonlijk dan ook nog de rode stickers van de wielen snijden.

cheers


;)
Afbeelding

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 05 mar 2011 22:23

Vandaag mijn mooie blauwe Via Nirone 7 uit 2009 voorzien van nieuwe wieltjes:

Oud:
Afbeelding

Nieuw:
Afbeelding

Nu nog eens bedenken wat ik met de stickers ga doen ;) Heb nog een setje witte stickers liggen ipv van de rode....

nica
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 nov 2010 15:07

nica 06 mar 2011 06:35

Als je het rood uit de wielen haalt zou ik dat ook doen met de bidon houders

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 06 mar 2011 14:14

En de bidondopjes van Limburgia..;)

Zonder gekheid, mooie fiets Limburgia. Ben het wel een beetje eens met de opmerkingen over het rood in de wielen. Veel plezier d'r mee.

En die Vuelta's bij Afrit maken het echt mooier. Als je witte stickers hebt liggen zou ik die er zeker op doen. En inderdaad voor een paar tientjes witte bidonhouders?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

tomasso
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:39

tomasso 06 mar 2011 19:34

Eindelijk, mijn oude/nieuwe Bianchi is af! (Dit wordt een lange post)

Een korte voorgeschiedenis: in 2002 heb ik deze Bianchi gekocht bij Tromm in Amsterdam. Het was een M (alloy pro stond nog op de bovenbuis) en dan een heuse (jawel!) "replica team" versie. Als beginnend wielertoerist voelt dat goed, dus meteen het mooiste Bianchi shirt van het tweede millennium erbij gekocht - die waarin "unser Jan" ook in reed. Gele stickers op het frame en wat andere dingen om het geheel wat flitsender te laten lijken. Met nadruk op lijken, al realiseerde ik mij dat pas veel later. In de loop der jaren heb ik wat zaken gewijzigd; andere wielen, andere groep (wel weer shimano - stom natuurlijk), ander zadel, etc, etc. Tot vorig jaar winter heb ik zeer veel plezier van deze fiets gehad en een lekker aantal km's mee gereden in binnen- en buitenland. Maar. Je wilt toch wel eens iets anders en zo kwam er na lang zoeken een fraaie titanium fiets. (zie: http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=64&TID=16733) Mijn kale Bianchi frame dreigde permanent stof te verzamelen in de kelder en dat was toch ook weer niet de bedoeling.

Dus wat nu te doen? Er een mooi project van maken of gewoon simpel opbouwen als slechtweerfiets? Naast mijn werk, het fietsen (en zeker not least) mijn gezin met twee kleine kinderen kon ik er nog wel een bezigheidstherapie bij hebben... Dus maar besloten om het frame helemaal kaal te schuren en zelf te lakken en vervolgens weer met mooie, maar vooral gebruikte spullen, weer op te bouwen. Doel: celeste, campagnolo en overig zoveel mogelijk italiaans! Ik geef toe dat ik hier en daar geinspireerd ben door het project van Timo2.0, maar hopelijk beschouwt hij dat als een compliment - want dat is het.

Gaandeweg ging ik zover op in het werk dat ik volledig vergeten ben foto's te maken van het proces. Voor sommigen van jullie misschien wel jammer want ik heb mij zelfs gewaagd aan het (zeer voorzichtig) glad maken en plamuren - en weer glad maken - van de lasrupsen. In totaal zitten er 3 lagen grondlak op en vier lagen celeste lak (gewoon acryllak van Motip!!). Decals erop en nog eens 4 lagen blanke lak. Het resultaat is prima, maar eerlijk is eerlijk, de lak is niet erg hard en beschadigt vrij snel. Lakstiftje bestellen dus. Maar wat maakt het eigenlijk uit, ik vond het erg leuk om te doen en in die zin is de bezigheidstherapie geslaagd! Overigens vroeg mijn vriendelijke LBS nog waar ik de fiets had laten spuiten! Kennelijk valt het wel mee met de "amateurlook".

Vandaag voor het eerst op gereden en het reed ... fantastisch, maar als vanouds!! Haha, al die tijd bezig geweest in de verwachting echt van alles anders te doen en vervolgens ook anders te voelen, maar het blijft in de basis (het frame) natuurlijk dezelfde fiets! Maar gelukkig reed het wel erg lekker want de zit is vertrouwd en gewoon goed voor mij, de nieuwe spullen (m.n. de groep) zijn toch wel een verbetering en niet onbelangrijk: het voelt gewoon goed om dit zelf zo gemaakt te hebben en er rijdt nergens op de aarde een zelfde fiets rond! De ellende is wel dat ik nu dus steeds moet kiezen met welk van mijn fietsen ik ga rijden. Waarschijnlijk is de Bianchi meer voor korte mooiweer ritjes en de planet-x voor het langduriger en steviger werk. Die planet-x blijft toch ook wel echt een fantastisch lekkere fiets (tjesus hoor ik sommigen al denken: "het is wel "maar" een fiets hoor" - en dat klopt natuurlijk).

Niet onbelangrijk was natuurlijk het streven om er een tutto italiano fiets van te maken. Dat heb ik op de volgende manier gedaan:

frame: "needless to say"
vork: full carbon van PZ Racing (via marktplaats)
groep: campa record 10s UT compact (met dank aan jeroennl)
wielen: campa eurus (via marktplaats - weet even niet meer wie)
bandjes: vittoria open corsa evo cx (mantel)
stuur: deda newton - met aceton decals verwijderd want pasten qua kleur niet (met dank aan dominic)
stuurpen: deda zero100 (met dank aan martijntijn)
zadel: fizik aliante carbon (had ik nog)
zadelpen: deda ultra - loeizwaar maar wel mooie carbonweving (via bike-components.de. Deda stuurlint, voorderailleur klemband en zadelpenstrop ook via bike-components.de)
pedalen: look keo sprint (via marktplaats)
bidonhouders: carbon no name (met dank aan PilotB)
witte hoods: Token via Kompressor Bikes
kabels: witte BBB (via diezelfde vriendelijke LBS - dat klusje hebik maar uitbesteed, samen met het persen van een nieuw balhoofd - van cane creek overigens)
decals Bianchi: via Ebay
handtekening Eduardo Bianchi: bij BCP Special Paintwork - erg duur, maar ja... (met dank overigens aan Timo2.0 voor de tip)
reparto corse stickertjes: bij frame-stickers.nl

Waar ik schrijf "met dank aan ..." dan betekent dat natuurlijk niet dat ik er niets voor betaald heb! Al met al kan fietsen toch best een dure hobby zijn. Maar wel leuk!

De oplettende lezer heeft al gezien dat volledig italiaans niet is gelukt: pedalen, vork, kabels, balhoofd en binnenbandejes (conti) zijn niet italiaans. Verder heb ik geen idee hoeveel het in totaal weegt en eerlijk gezegd maakt mij dat ook niet veel uit, het zal lichter zijn dan het was en het voelt ook als zodanig. Dat gevoel is voor mij ook het belangrijkste, ik heb er bijvoorbeeld nu ook geen computer op zitten en denk dat ik dat ook maar zo laat. Ik vind het er wel strak uitzien zo. Ben benieuwd naar jullie meningen.

Nou, hopelijk is het gelukt met de foto's uploaden - zit ik steeds weer mee te rommelen. Fingers crossed.

Voor:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Na:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 06 mar 2011 19:47

Mooie fiets in de juiste kleur!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 mar 2011 19:58

Buitengewoon chique! En nu wordt het echt tijd voor een celeste forumrit
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

tomasso
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:39

tomasso 06 mar 2011 20:02

mee eens! Ergens in de buurt van Milaan??

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 06 mar 2011 20:10

Tomasso, chapeau! Ziet er werkelijk fantastisch uit! Knap werk hoor! En jij 'durfde' een goed jaar geleden nog niet je Planet-X zelf op te bouwen:D?! (Ook een compliment voor de mooie foto's. En die kastenwand ken ik toch ergens van;)?).
60 x Ventoux

tomasso
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:39

tomasso 06 mar 2011 20:12

Nou, ik kom inderdaad steeds verder. Alleen balhoofd en kabels heb ik laten doen. Maar wie weet volgt dat bij een volgend projectje!

Maar dank voor de complimenten - en je hebt goed opgelet voor wat die kasten betreft! Maar het viel mij laatst bij iemands anders' post al op dat er meerdere mensen bij ikea spullen kopen...

Plaats reactie