Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

DvanW
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 27 aug 2011 15:25
Locatie: Utrecht

DvanW 12 feb 2017 19:43

bever schreef:mmmmmmm..............en deze ?

https://www.12gobiking.nl/trek-emonda-s ... -showfiets

Bauke heeft er niet op gefietst, maar hij is wel begluurd, bekeken, bespuugd, maar niet bereden...maar om terug te komen op Daniel's post, is 12gobiking serieus te nemen ?
Prima zaak maar groot dus kan erg verschillen met wie je treft. Meestal vlotte communicatie en niet te beroerd om wat aan te passen of te bestellen. Prijzen zijn redelijk scherp en is vaak nog wel over te praten.

bever
Forum-lid
Berichten: 2229
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 12 feb 2017 23:32

Ridley Noah flyer schreef:
bever schreef:mmmmmmm..............en deze ?

https://www.12gobiking.nl/trek-emonda-s ... -showfiets

Bauke heeft er niet op gefietst, maar hij is wel begluurd, bekeken, bespuugd, maar niet bereden...maar om terug te komen op Daniel's post, is 12gobiking serieus te nemen ?

Beschrijving

BB'n'B showfiets: Begluurd, Bekeken, niet Bereden. Dit zijn nieuwe fietsen die op de beurs hebben gestaan. Het kan zijn dat er een krasje op de fiets zit, daarom nu een flinke korting! Let op, de voorraad is beperkt en op is op!

Waaar staat bespuugd ? Zullen we bever ook maar niet te serieus nemen ;)
Ja, was taalgrapje ;)

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 13 feb 2017 06:29

Ja, van mij ook ;). Ik vindt 12go trouwens best goede service hebben hoor (eigen ervaring )

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39576
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 feb 2017 09:09

Ik kom er wel eens als ik echt direct iets nodig heb of als het er voor een goede prijs ligt.
Kennis is bij de meeste mensen veel te laag; als je de merken en spullen verkoopt die 12go in het assortiment heeft, moet je ook de mensen in dienst hebben die weten waar ze het over hebben.
Service kan ik niet over oordelen, nooit mee te maken gehad.
Verder vind ik het een kopieverhaal van bike2build; in de oude situatie een leuk bedrijfje met liefhebber/techneuten die soms hele scherpe leuke aanbiedingen hadden en kennis van zaken. In de nieuwe situatie een log bedrijf zonder passie en met PRO en BBB aan de wand ipv Ritchey, DEDA, oid.
Mooiste antwoord toen ik daar jaren geleden een WCS stuurtje uit de opruimbak haalde; "Ritchey gaat eruit, want mensen willen het niet meer en is inmiddels ingehaald door andere merken" . Sindsdien nooit meer geweest.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 feb 2017 09:16

Het is een dozerschuiver. Fiets van mevrouw havana komt van deze winkel. Werd afgeleverd 2 maten te klein. Is netjes opgelost, maar da's toch heel slordig zoiets. Schijven moest ik zelf opnieuw stellen, want die liepen aan.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 13 feb 2017 09:18

Ben je hier (voorbeeld Havana van de afstelling) inderdaad van bewust. Niets mis mee als je het zelf kunt/wilt doen en als de prijs ernaar is :)

bever
Forum-lid
Berichten: 2229
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 13 feb 2017 18:03

RuudRuud schreef:Ben je hier (voorbeeld Havana van de afstelling) inderdaad van bewust. Niets mis mee als je het zelf kunt/wilt doen en als de prijs ernaar is :)
ik kan redelijk wat zelf, maar niet alles. Voor de echt ingewikkelde dingen ga ik toch naar de LBS die ik vertrouw, niet helemaal naar Moordrecht. Maar even inhoudelijk gezien...

https://www.12gobiking.nl/trek-emonda-s ... -showfiets

Lijkt me toch een mooie fiets voor die prijs. Rijd nu op een Sensa Romagna en daar heb ik jaarlijks toch wel 4 a 5000 km mee gefietst, Dolomieten Marathon, Marmotte en meer van die gekkigheid. Ik wil nu alleen heel graag een keer een Carbon en een compact :)

Heeft iemand persoonlijke ervaring met bovenstaande fiets ?

Gebruikersavatar
Eddy Spaghetti
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 nov 2016 16:34
Locatie: Gem. Utrechtse Heuvelrug

Gebruikersavatar Eddy Spaghetti 16 feb 2017 10:56

Mijn nieuwe Trekkie / klimrek:

Afbeelding
Trek Domane ALR5

Many thanks to DvanW voor het mogen betasten van die van hem. :winkthumb:

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5256
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 18 feb 2017 21:32

Vandaag de Emonda even goed uitgeprobeerd met rondje Limburg.
Fiets beviel goed, lekker stijf en reageerde goed op klimmetjes en afdalingen.

Afbeelding

De direct mount speedstop remmen bevallen ook erg goed vergeleken met de ultregra op m'n andere fietsen.
Flinke remkracht met weinig beweging nodig van remhendels.
Een minpuntje is wel de bevestigingsplek voor bidonhouder, waardoor bidonhouder eigenlijk wat te hoog zit.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39576
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 feb 2017 21:45

Wat een vreemde plek inderdaad voor die bidon. Zit er iets aan het frame waardoor het niet anders kan?
Less is bore

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5256
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 18 feb 2017 21:50

Zit eigenlijk op zelfde hoogte als andere Treks die ik hier afgelopen pagina's heb gezien.
Maar door kleinere framemaat valt het meer op/heb je er last van.

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 19 feb 2017 09:07

Bidon houders monteren waar je bidon zijdelings uit kunt halen,
Loop tegen zelfde probleem aan aangezien mijn frame hoogte maar 52 cm is en graag grotere bidons mee neem.

Plaats reactie