Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 12 feb 2012 14:22

boswielrenner schreef:Je kan het natuurlijk ook pessimistisch bekijken :shock: . Voor Specialized liefhebbers is dit interessant. Daarnaast liever een S-works dan een merk die je op elke hoe van de straat ziet en overal kunt kopen. ;)
Wou je beweren dat je Specialized/S-works niet op elke hoek van de straat ziet?

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 13 feb 2012 13:10

Een s-works zie je zeker niet op elke hoek van de straat en kan je niet overal in de uitverkoop kopen. Cube zie je op elke hoek van de straat. Zelfs pinarello kan je in zwaneburg kopen voor weinig en ik kan me voorstellen dat pinarello daar niet blij van wordt. Ik zou dat als merk absolutt niet willen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 13 feb 2012 13:50

Ik kom ze hier geregeld tegen.. Pas nog tijdens een mtb toertochtje 4 sworks gespot.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 13 feb 2012 15:04

Toertocht telt natuurlijk niet mee want dat is een verzameling van fietsen en fietsers. Over heel nederland bekeken zie je zeker niet op elke hoek van de straat een s-works.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 13 feb 2012 16:46

boswielrenner schreef:Toertocht telt natuurlijk niet mee want dat is een verzameling van fietsen en fietsers. Over heel nederland bekeken zie je zeker niet op elke hoek van de straat een s-works.
Op Marktplaats zoeken op 'S-Works' in Racefietsen resultaat 8 stuks. En zoeken op 'HPC'(top lijn van Cube) slechts 4 resultaten.
Dus op die plek sowieso meer S-Works te zien dan de HPC top lijn van Cube.

Wel petje af voor de marketing afdeling van Specialized. Als je op deze manier je product weet te positioneren.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 13 feb 2012 17:18

Cube maakt erg goede fietsen maar ik zou nooit de HPC van Cube kopen. Veel geld en het toch blijft altijd een Cube. De HPC topmodel van Cube zie je niet zo veel omdat de mensen die Cube kopen doorgaans niet zoveel geld uitgeven aan een fiets. Als je veel geld hebt dan koop je een Audi, BMW, Porsche of een Mercedes en met alle respect geen Opel of een Ford. Althans ik zou dat niet doen. Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat ik Specialized vergelijk met deze premium merken, maar Specialized is toch wel meer premium dan Cube in mijn ogen. Mensen die veel geld willen uitgeven voor een fiets kopen dus doorgaans geen Cube, maar eerder een Cervelo, Specialized, Storck, Cannondale, Parlee, Pinarello, Colnago enz enz. Dit is dus de reden waarom je een S-works meer ziet dan een Cube HPC. Dat Specialized alleen goed in marketing zou zijn, is wel heel simpel gedacht en heb je de afgelopen 5 jaar in een grot geleefd :-) Op een Specialized worden prijzen gewonnen.
Kortom; my 2 cents.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 13 feb 2012 17:35

boswielrenner schreef:Toertocht telt natuurlijk niet mee want dat is een verzameling van fietsen en fietsers. Over heel nederland bekeken zie je zeker niet op elke hoek van de straat een s-works.
Als je het zo letterlijk neemt geldt het voor elke fiets die je maar kunt bedenken. Zelfs een racefiets tout court zie je niet op elke straathoek. :lol:

eelcoz

eelcoz 13 feb 2012 18:16

boswielrenner schreef:Cube maakt erg goede fietsen maar ik zou nooit de HPC van Cube kopen. Veel geld en het toch blijft altijd een Cube. De HPC topmodel van Cube zie je niet zo veel omdat de mensen die Cube kopen doorgaans niet zoveel geld uitgeven aan een fiets. Als je veel geld hebt dan koop je een Audi, BMW, Porsche of een Mercedes en met alle respect geen Opel of een Ford. Althans ik zou dat niet doen. Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat ik Specialized vergelijk met deze premium merken, maar Specialized is toch wel meer premium dan Cube in mijn ogen. Mensen die veel geld willen uitgeven voor een fiets kopen dus doorgaans geen Cube, maar eerder een Cervelo, Specialized, Storck, Cannondale, Parlee, Pinarello, Colnago enz enz. Dit is dus de reden waarom je een S-works meer ziet dan een Cube HPC. Dat Specialized alleen goed in marketing zou zijn, is wel heel simpel gedacht en heb je de afgelopen 5 jaar in een grot geleefd :-) Op een Specialized worden prijzen gewonnen.
Kortom; my 2 cents.
Diezelfde renners zouden op een Cube die prijzen ook wel gewonnen hebben.

Dit is nu exact waarom Specialized zoveel geld uitgeeft aan sponsoring. Namelijk dat mensen gaan denken dat een Specialized beter is dan bijv. een Cube, omdat er door profs prijzen mee worden gewonnen.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 13 feb 2012 21:19

Ach ze sponseren maar 3 prof teams dus ja dan word er wel eens op een spezialized gewonnen! Dat sponsoren betaal je uiteindelijk wel als consument trouwens!
No pain no gain, no guts no glory!

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 13 feb 2012 22:33

En waarom zou Cervélo beter zijn als een Pina of Spec?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 13 feb 2012 22:35

lokker schreef:Afbeelding

Hij is klaar. Een SL3 met Dura Ace 7900 (kabel). Helaas niet voor mij maar voor mijn vrouw :-)
Heel netjes en snel opgebouwd door NoLimitCycling in Zeist. Was mijn eerste kennismaking met de winkel maar die beviel zeker.
Hele mooie fiets, maar is jouw vrouw dan zo groot....
Zo te zien een maat boven de 60centimeter of zie ik dat verkeerd?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

lokker
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2012 10:27

lokker 14 feb 2012 09:30

mikethebike schreef:
lokker schreef:Afbeelding

Hij is klaar. Een SL3 met Dura Ace 7900 (kabel). Helaas niet voor mij maar voor mijn vrouw :-)
Heel netjes en snel opgebouwd door NoLimitCycling in Zeist. Was mijn eerste kennismaking met de winkel maar die beviel zeker.
Hele mooie fiets, maar is jouw vrouw dan zo groot....
Zo te zien een maat boven de 60centimeter of zie ik dat verkeerd?
Ze is inderdaad lang. 1 maatje kleiner had gekund maar kon voor een spotprijs aan dit frame komen.

Plaats reactie