Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

mda1
Forum-lid

mda1 25 jun 2012 00:31

rodekool schreef:ok maar we spreken hier over Titanium en de eigenschappen zijn bij gebruik voor framebouw licht,sterk,bijzonder goede rijeigenschappen en vooral korrosiebestendig zonder verdere oppervlaktebehandelingen
Dat is carbon ook, en toch zijn de meeste carbon frames best wel beschilderd... En bij alu geldt eigenlijk hetzelfde. De wereld zou er een stuk saaier uitzien als iedereen alleen op blank alu en nude carbon zou rondfietsen omdat het toch al zonder verdere oppervlaktebehandelingen corrosiebestendig is...

Rey953
Forum-lid

Rey953 25 jun 2012 10:05

rodekool schreef:indien je toch geen tips van andere titaniumliefhebbers wenst te aanvaarden,vraag er dan ook niet om
+1

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 25 jun 2012 10:40

Ach ja, wel interessant dat mensen wiens tips ik minder geschikt vond nu gaan klagen dat ik om tips vraag maar niet naar ze luister.Om te beginnen vroeg ik niet om tips, ik meldde slechts dat de witte lak niet goed pakt, dat ik hem daarom weer laat overspuiten maar dat ik nog niet weet of ik hem weer zwart laat spuiten of een andere glanskleur. Dat is een mededeling en gewoon terug te lezen op pagina 185 van dit topic. Maar blijkbaar was dat het startsein om mij allerlei suggesties te doen over stralen, glasparelen, scotchbrite, etc., etc. Moet ik dan werkelijk die tips "aanvaarden" (wat "aanvaarden" in deze context ook mag zijn) terwijl ik al heb aangegeven dat ik hem laat spuiten? De mensen die gewoon gelezen hebben wat ik gepost heb en tips gaven die daarop aansluiten vinden overigens gewoon een luisterend oor dus de suggestie dat ik geen tips "aanvaard" is vergezocht. Even een citaatje van de vorige pagina...
timo2.0 schreef:
rene schreef:Ik zou de fiets door je "kunst - vriendin "laten beschilderen. Dan heb je pas echt iets unieks - en zoals ik op de foto die andere frames zag : Echt iets prachtigs ook.... ziet er een beetje Pegoretti uit. Iets uit de kleurstalen van Baum is ook meestal wel erg netjes en appart.

Affin je zal er vast wel uitkomen zonder ons hulp denk ik ;)
Daar keek ik in eerste instantie overheen en dat spreekt mij inderdaad ook wel aan. Beschilderen en dan met (immers duurzamere) glanslak afwerken.
En nu ben er verder klaar mee. Wat je wel en niet mag posten is aan de moderators en uit die hoek heb ik nog nooit een verzoek gekregen mijn mond te houden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

delsol
Forum-lid

delsol 25 jun 2012 12:05

Timo ,

Is er een verklaring waarom de witte lak niet goed hecht?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 25 jun 2012 15:38

Volgens Brady komt dat doordat matte lak sowieso minder duurzaam is dan glanslak. De ins and outs ken ik niet maar ik weet wel dat de zwarte lak inderdaad probleemloos vier jaar bleef zitten terwijl titanium ansich geen makkelijke ondergrond is voor lak. Al merk ik het wat die witte matte lak betreft ook heel duidelijk bij de stuurpen, het aandraaien van de boutjes en het topkapje is al voldoende voor barstjes en "chippen" terwijl de glanslak op m'n Bianchi stuur geen problemen geeft.

velolove
Forum-lid

velolove 25 jun 2012 16:37

Nouja weer wat geleerd.
ooit allemaal op een Scalpel

natres
Forum-lid

natres 26 jun 2012 08:07

timo2.0 schreef:Ach ja, wel interessant dat mensen wiens tips ik minder geschikt vond nu gaan klagen dat ik om tips vraag maar niet naar ze luister.Om te beginnen vroeg ik niet om tips, ik meldde slechts dat de witte lak niet goed pakt, dat ik hem daarom weer laat overspuiten maar dat ik nog niet weet of ik hem weer zwart laat spuiten of een andere glanskleur. Dat is een mededeling en gewoon terug te lezen op pagina 185 van dit topic. Maar blijkbaar was dat het startsein om mij allerlei suggesties te doen over stralen, glasparelen, scotchbrite, etc., etc. Moet ik dan werkelijk die tips "aanvaarden" (wat "aanvaarden" in deze context ook mag zijn) terwijl ik al heb aangegeven dat ik hem laat spuiten? De mensen die gewoon gelezen hebben wat ik gepost heb en tips gaven die daarop aansluiten vinden overigens gewoon een luisterend oor dus de suggestie dat ik geen tips "aanvaard" is vergezocht. Even een citaatje van de vorige pagina...
timo2.0 schreef:
rene schreef:Ik zou de fiets door je "kunst - vriendin "laten beschilderen. Dan heb je pas echt iets unieks - en zoals ik op de foto die andere frames zag : Echt iets prachtigs ook.... ziet er een beetje Pegoretti uit. Iets uit de kleurstalen van Baum is ook meestal wel erg netjes en appart.

Affin je zal er vast wel uitkomen zonder ons hulp denk ik ;)
Daar keek ik in eerste instantie overheen en dat spreekt mij inderdaad ook wel aan. Beschilderen en dan met (immers duurzamere) glanslak afwerken.
En nu ben er verder klaar mee. Wat je wel en niet mag posten is aan de moderators en uit die hoek heb ik nog nooit een verzoek gekregen mijn mond te houden.
ik pak de chips en het bier vast.......(kan ik het ook een keer zeggen, haha.) :lol:

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 26 jun 2012 23:09

Toch wel grappig, hier drie pagina's buitengewoon positieve reacties, tot en met mensen die hem perfect vinden en zelfs de mooiste van het forum :mrgreen:

http://weightweenies.starbike.com/forum ... &start=105" onclick="window.open(this.href);return false;

HenH
Forum-lid

HenH 26 jun 2012 23:33

Gelukkig verschillen smaken Timo
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 26 jun 2012 23:53

HenH schreef:Gelukkig verschillen smaken Timo
Klopt, anders reed iedereen op deze fiets ;)

HenH
Forum-lid

HenH 27 jun 2012 09:27

En dat zou met een Merlin een probleem worden denk ik:)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 28 jun 2012 20:11

De afgelopen dagen ben ik behoorlijk druk geweest met het opbouwen van mijn nieuwe Lynskey R230. En ja, ik weet dat het voor de foto's 'verboden' is, maar omdat de vakantie voor de deur staat, heb ik de computerhouder en -sensor ook al vast gemonteerd en die staan dus ook op de foto. En nu maar hopen op clementie van de 'stijl'- of weet ik veel wat voor een 'politie' er nog meer op dit forum actief is. Wellicht kan ik aanspraak maken op 'verzachtende omstandigheden' en valt de 'boete' dus nog wel mee (anders hoef ik niet eens meer op vakantie te gaan :mrgreen: ).

De fiets:
Frame: Lynskey R230, maat M/L
Vork: Trigon RC13
Balhoofd: FSA Orbit MX
Onderdelengroep: Campagnolo Chorus Compact (modeljaar 2009/2010, maar wel nieuw)
Wielen: DT Swiss R1500
Stuur: FSA Wing Pro Compact
Stuurlint: Prologo
Stuurpen: FSA OS 115
Zadelpen: FSA SL-240 CSI
Zadel: Selle Italia SLR XP 2012
Pedalen: Look Keo Max2 Carbon
Bidonhouders: Life-Line titanium
Banden: Vittoria Rubino Pro (worden t.z.t. vervangen door Michelin Pro Race3)/Vittoria Ultralite
En voor het gemak (en omdat het 'in' schijn te zijn ;) , ook maar meteen een Rotor chaincatcher gemonteerd :o )

De foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als het nu nog een beetje stabiel zomerweer in Frankrijk wil worden, kan wat ons betreft het feest weer beginnen 8-) !
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 29 jun 2012 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Plaats reactie