Rose (voorheen Red Bull)
@walter
ik rij tussen de 8 en 10 k per jaar. Rij nu op een Cervelo R3 uit 2011 met Ultegra 6800. Loop tegen de 60 en wil iets comfortabeler gaan fietsen. Eerder op dit forum al gepost dat ik dit jaar tot conclusie ben gekomen dat ik het leuker vind om met mijn vrouw 150 km in de alpen te fietsen op de racer dan 200k in een cyclo mezelf af te beulen. Ik ga dus op zoek naar een ander fiets "modus". Vandaar de zoektocht naar een frame met iets meer stack en kortere reach, die Rose fietsen voldoen daar zeer aan. Ben gecharmeerd van electronisch schakelen en wil de schijfremmen wel uitproberen! De door jou genoemde fiets(linkje) had ik niet gezien omdat ik keek naar de nieuwe 8070 groep. Maar die fiets is zeker ook de overweging waard(hij is er in mijn maat)
ik rij tussen de 8 en 10 k per jaar. Rij nu op een Cervelo R3 uit 2011 met Ultegra 6800. Loop tegen de 60 en wil iets comfortabeler gaan fietsen. Eerder op dit forum al gepost dat ik dit jaar tot conclusie ben gekomen dat ik het leuker vind om met mijn vrouw 150 km in de alpen te fietsen op de racer dan 200k in een cyclo mezelf af te beulen. Ik ga dus op zoek naar een ander fiets "modus". Vandaar de zoektocht naar een frame met iets meer stack en kortere reach, die Rose fietsen voldoen daar zeer aan. Ben gecharmeerd van electronisch schakelen en wil de schijfremmen wel uitproberen! De door jou genoemde fiets(linkje) had ik niet gezien omdat ik keek naar de nieuwe 8070 groep. Maar die fiets is zeker ook de overweging waard(hij is er in mijn maat)
Allard
- leocuypers
- Forum-lid
Rose gaat zijn logo wijzigen op de fietsen
ik ben benieuwd wat het gaat worden, het huidige logo is wel erg Oostblok design.
ik ben benieuwd wat het gaat worden, het huidige logo is wel erg Oostblok design.
-
- Forum-lid
Er wordt volgens een verkoper al lange tijd gewerkt aan een nieuwe website, ook weer met een configurator. De lancering is door problemen meerdere keren uitgesteld. Aan de oude website wordt niets meer gedaan. Er komen ook komende tijd nieuwe fietsen, met en zonder schijven, ook in fancy kleuren zo is mij verteld. Eerst komt de vervanger van de xeon crs en team, ik denk dat dit wellicht de x is waarmee ze momenteel reclame maken. Hopelijk heeft die ook een grotere clearance voor dikkere wielen en banden.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
Ik denk dat de X eerder een soort brug moet maken tussen de huidige 'aero' en 'race' categorie, zoals onderverdeeld op hun website. Hierbij komen dan alle huidige trends vermoed ik, zoals schijfremmen, voldoende clearance voor bredere bandjes.. Al is het mij niet altijd duidelijk wat de verschillen tussen de modellen bij Rose zijn. Op dat vlak kunnen ze (maar ook vele andere merken) nog wat leren van Canyon, waarbij dit zeer duidelijk is. Wat is bv het verschil tussen de X-Lite CRS en de Xeon CRS? Volgens mij is de Xeon vooral een oud model dat vervangen is door de X-lite, gezien het aanbod hiervan nog maar zeer beperkt is.
Hier al een klein voorproefje:
Hier al een klein voorproefje: