Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 19 apr 2013 18:41

jules_msk schreef:
niekgeerts schreef:
havana schreef:Mooie wielen, maar die stickers vind ik echt niks. Je gaat toch ook geen GTI-plaatje op de achterklep van je auto plakken?
Maar het zijn wel originele naven hea; ik vond het wel leuk staan. Ze kunnen er altijd nog af.
Met die redenering kan je dus wel ook een GTI plaatje op de achterklep van je auto plakken zodra je een GTI-uitlaat monteert? ;)

Maar zoals Tom zei moet je inderdaad gewoon doen wat je wilt.
+ 1, ik vind het ook niet kunnen, maar doe wat je niet lten kunt.
japiecarbon schreef:Idd, zo staan er diverse namaak Zipp setjes te koop.
Wat ik in dit geval wel leuk zou vinden is wanneer je een eigen merknaam neemt, die qua letters en styling aan het origineel doen denken, maar het dus niet is. In het geval van Zipp wielen, zou ik er Pizz Wielen van maken... ;)
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 apr 2013 21:28

Wat als je de zelfde naaf, dezelfde spaak en de zelfde velg assembleert tot iets waarvan ook een "Echt Merk" heeft gedacht dat het samenvoegen tot een wielset een goed idee is. Mag je dan wel dezelfde stikkers erop plakken? (Niet dat ik dat van plan ben...want ik heb al 2 paar China wielen en die bestaan niet in merkversie)

Maar Ik heb wel bijvoorbeeld een Stuurcombi in China besteld waarvan ik weet dat zowel Deda, Merckx alsook Most hetzelfde stuur in het programma hebben maar dan alleen met lak en logo's erop. Want is dan toegestaan? (Ik denk trouwens dat ik het gewoon zwart laat en dat ik iedereen vertel dat ik de logo's eraf gehaald heb omdat ik dat mooier vind ;) )
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 19 apr 2013 21:32

Waarom zou je dat zeggen? Wil jij stoer doen door te zeggen dat het een merk is?

iichel
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 20 aug 2011 10:20
Locatie: Groningen

iichel 19 apr 2013 22:14

Los van de morale discussie of de stickers wel of niet kunnen:

Mooie wielen, Niek! Staan goed op je nieuwe bike :)
(Binnenkort wel een keer stoppen met nieuwe frames halen, hoor)

tomg88
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 mei 2011 15:55

tomg88 20 apr 2013 16:44

Een eigen merknaam verzinnen met het zelfde lettertype lijkt mij wel komisch en lost het namaak probleem meteen op. Net als die fietser die op zijn chinese fiets "Chinarello" in het lettertype van pinarello heeft geplakt, ik vind dat wel komisch. Met die wielen zou je "Dura Chinees" of "Chinamo" erop kunnen zetten.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1214
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 20 apr 2013 16:55

Goed materiaal heeft geen stickers nodig .
Een discussie of stickers mooi zijn heeft volgens mij niets met de kwaliteit van het product te maken, wel met marketing-hype.

MVG Arno

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 23 apr 2013 15:54

Arno357 schreef:Goed materiaal heeft geen stickers nodig .
Een discussie of stickers mooi zijn heeft volgens mij niets met de kwaliteit van het product te maken, wel met marketing-hype.

MVG Arno
Uiteraard heeft een sticker niks te maken met de kwaliteit van het product.
Maar ik vind de meeste wielen mooier met stickers dan zonder. Net zoals ik een mooi gespoten frame met logo mooier vind dan een volledig kaal frame. Dus wat dat betreft werkt die marketing goed bij mij! ;)
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 23 apr 2013 18:08

tomg88 schreef:Een eigen merknaam verzinnen met het zelfde lettertype lijkt mij wel komisch en lost het namaak probleem meteen op. Net als die fietser die op zijn chinese fiets "Chinarello" in het lettertype van pinarello heeft geplakt, ik vind dat wel komisch. Met die wielen zou je "Dura Chinees" of "Chinamo" erop kunnen zetten.
Inderdaad, zo heeft een maat van mij een neppe Cervelo en herft ie stickers laten maken met Marceló want hij heet Marcel. Ik kan er wel om lachen!

casev
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2009 19:36

casev 25 apr 2013 21:12

Beste forumleden.
Intressant om dit forum eens door te lezen.

Maar nu mijn vraag: Hoelang duurde het bij jullie voordat het pakket door de douane was (schiphol)? Op de track&trace van hongkong post staat er nu al 8 dagen ```pending customs inspection``.......


Het is overigens frame + wielen, of moet ik zeggen Pinarello + Bora wielen..... 8-)
Volgens mij hebben ze er in china een ``lager`` bedrag opgezet, maar ik weet niet of dat ook een geloofwaardig lager bedrag is......

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 25 apr 2013 23:53

Als er echt een merknaam op staat is niet echt slim . . .

In het meest gunstigste geval betaal je slechts enkele tientjes aan Douanerechten.
in het meest ongunstigste geval: krijg je een boete, wordt alles vernietigd, en ben je je aankoopbedrag ook kwijt.

Of omdat er een merknaam op staat betaal je naast Douanerechten ook nog antidumping.

Track en trace info klopt niet altijd en je verteld ook al niet welke douane het thans is, Nederlandse?

zwemcoach1
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2012 20:14

zwemcoach1 26 apr 2013 06:53

GoldenRatio schreef:Als er echt een merknaam op staat is niet echt slim . . .

In het meest gunstigste geval betaal je slechts enkele tientjes aan Douanerechten.
in het meest ongunstigste geval: krijg je een boete, wordt alles vernietigd, en ben je je aankoopbedrag ook kwijt.

Of omdat er een merknaam op staat betaal je naast Douanerechten ook nog antidumping.

Track en trace info klopt niet altijd en je verteld ook al niet welke douane het thans is, Nederlandse?

Laat het duidelijk zijn antidumping rechten hebben totaal niets te maken met of er al dan niet een merknaam op het frame staat. Als er een merknaam opstaat is dit namaak en kan je kader in beslag genomen worden en vernietigd om nog niet te spreken over eventuele vervolging door de echte producent.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 26 apr 2013 09:23

En ze maken de doos zelf nooit open, althans. De dingen die ik besteld heb is het nog nooit gebeurd.

Maar de douane mag er 30 dagen over doen.

Plaats reactie