Specialized
Als de afstelling zo goed is dan lijkt de framemaat me eigenlijk perfect!
Identiek aan haar oude frame. Deze was maat 59 (Bianchi). Alle afstanden zijn gelijk. Balhoofd is enkel 5cm langer. Dit wordt gecompenseerd door het afzagen voorvork. Het is een prachtige fiets geworden. Ex. pedalen zit hij nu op 7.06 kg. En dan hebben nog niet eens echt op gewicht gelet.lvgh schreef:Als de afstelling zo goed is dan lijkt de framemaat me eigenlijk perfect!
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
@eelcoz enz: als jullie denken dat Cube net zo goed is als specialized, zeg ik dream on! Specialized krijgt ook heel veel feedback van de rijders en teams die ze sponseren dus mes snijdt aan twee kanten. Specialized is een trent setter en Cube is een volger. Een cube frame is niks bijzonders aan. What the fuck is Cube denken ze buiten Europa.
Trouwens ik moet nog zien of Cavendish op een Pina ook gaat winnen. Kortom de S-works Tarmac en Venge zijn top fietsen en dat heeft niets met marketing te maken. Het is een feit!
Trouwens ik moet nog zien of Cavendish op een Pina ook gaat winnen. Kortom de S-works Tarmac en Venge zijn top fietsen en dat heeft niets met marketing te maken. Het is een feit!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Denk je nu echt serieus dat het iets uitmaakt of Cavendish op een Pina of een S-Works rijdt? Niets, echt helemaal niets zal dat uitmaken.
Waarom denk je dat men Cube niet kent en Specialized wel? Misschien omdat Specialized 3 Protour ploegen sponsort en Cube geen enkele.
Tuurlijk zit er wel verschil tussen Cube en Specialized, maar volgens mij overschat jij dat verschil schromelijk.
Waarom denk je dat men Cube niet kent en Specialized wel? Misschien omdat Specialized 3 Protour ploegen sponsort en Cube geen enkele.
Tuurlijk zit er wel verschil tussen Cube en Specialized, maar volgens mij overschat jij dat verschil schromelijk.
De verschillen tussen diverse frames zijn zo klein dat het echt geen verschil maakt qua overwinningen. Zelfs op een Cube met 105 van 1000 euro had Gilbert al die klassiekers gewonnen en ik durf zelfs te beweren dat Cavendish er sprints op kan winnen.
Let op: hiermee wil ik niet zeggen dat Speci niet beter is dan Cube, dat kan namelijk heel goed. Ik zeg alleen dat het qua overwinningen bij de profs geen zak uitmaakt.
P.S. Weet je trouwens waar Gilbert in zijn tijd bij Lotto het liefst op reed? Een Canyon aluminium frame van 600 euro. Hij heeft er vele overwinningen op geboekt. Canyon was er alleen niet zo blij mee en daarom stapte hij over naar de kartonnen versie.
Let op: hiermee wil ik niet zeggen dat Speci niet beter is dan Cube, dat kan namelijk heel goed. Ik zeg alleen dat het qua overwinningen bij de profs geen zak uitmaakt.
P.S. Weet je trouwens waar Gilbert in zijn tijd bij Lotto het liefst op reed? Een Canyon aluminium frame van 600 euro. Hij heeft er vele overwinningen op geboekt. Canyon was er alleen niet zo blij mee en daarom stapte hij over naar de kartonnen versie.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik lees alles wat los en vast zit in bladen die ik koop (frans, duits, engels en Nederlands) en reviews op het net. De tarmac s-works komt er gewoon heel vaak erg goed weg.
Ik weet ook wel dat er geen slechte fietsen meer worden gemaakt en dat alle serieuze merken goede en stijve fietsen maken. De verschillen zijn klein, maar juist een stijve fiets maken, die licht is, comfort geeft, en heel fijn rijdt (is persoonlijk) is erg moeilijk om te maken. Hier scoort Specialized doorgaans goed op. We gaan het zien of de Pina net zo goed is als de Venge. Ben benieuwd of Cavendish opnieuw succesvol zal zijn dit jaar.
Ik snap jullie redenering wel maar zeggen dat Specialized marketing is, is veel te simpel gedacht. Specialized doet de marketing erg goed, maar ze maken ook top producten over de gehele lijn. Als dat niet zo was, was Specialized nooit zo groot geworden.
Ik weet ook wel dat er geen slechte fietsen meer worden gemaakt en dat alle serieuze merken goede en stijve fietsen maken. De verschillen zijn klein, maar juist een stijve fiets maken, die licht is, comfort geeft, en heel fijn rijdt (is persoonlijk) is erg moeilijk om te maken. Hier scoort Specialized doorgaans goed op. We gaan het zien of de Pina net zo goed is als de Venge. Ben benieuwd of Cavendish opnieuw succesvol zal zijn dit jaar.
Ik snap jullie redenering wel maar zeggen dat Specialized marketing is, is veel te simpel gedacht. Specialized doet de marketing erg goed, maar ze maken ook top producten over de gehele lijn. Als dat niet zo was, was Specialized nooit zo groot geworden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Het valt me trouwens wel op dat Tom Boonen weer begint te winnen sinds hij weer op Specialized rijdt. Of is het nog te vroeg in het seizoen om iets zinnigs over Boonen te zeggen (bijna altijd goed in Qatar)?havana schreef:De verschillen tussen diverse frames zijn zo klein dat het echt geen verschil maakt qua overwinningen. Zelfs op een Cube met 105 van 1000 euro had Gilbert al die klassiekers gewonnen en ik durf zelfs te beweren dat Cavendish er sprints op kan winnen.
Let op: hiermee wil ik niet zeggen dat Speci niet beter is dan Cube, dat kan namelijk heel goed. Ik zeg alleen dat het qua overwinningen bij de profs geen zak uitmaakt.
P.S. Weet je trouwens waar Gilbert in zijn tijd bij Lotto het liefst op reed? Een Canyon aluminium frame van 600 euro. Hij heeft er vele overwinningen op geboekt. Canyon was er alleen niet zo blij mee en daarom stapte hij over naar de kartonnen versie.
Gilbert heeft anders wel zijn beste seizoen tot nog toe achter de rug sinds hij op karton (Aeroad CF) zit. En dat alu frame (Ultimate Al) werd speciaal voor hem gemaakt, omdat hij de geometrie van de Ultimate CF voor hem niet goed vond (balhoofdbuis te hoog); bij carbon heb je dan gelijk andere mallen nodig, vandaar.
Maar goed, het is natuurlijk altijd de vraag of profs dankzij of ondanks bepaald materiaal winnen......
Boonen is blij dat ie niet meer op een Merckx rijdt, waardoor hij P-R verloor. En sommige renners van Lotto-Belisol zijn zelfs al blij om op een Ridley te rijden. Winnen kan op een minder goed frame wel, maar je zult er waarschijnlijk veel meer wedstrijden door verliezen.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik denk dat Boonen heel blij is dat hij op een Specialized mag rijden. Hij heeft veel succes op een Specialized gehad in het verleden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29