Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 14 feb 2012 09:43

Als de afstelling zo goed is dan lijkt de framemaat me eigenlijk perfect!

lokker
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2012 10:27

lokker 14 feb 2012 10:11

lvgh schreef:Als de afstelling zo goed is dan lijkt de framemaat me eigenlijk perfect!
Identiek aan haar oude frame. Deze was maat 59 (Bianchi). Alle afstanden zijn gelijk. Balhoofd is enkel 5cm langer. Dit wordt gecompenseerd door het afzagen voorvork. Het is een prachtige fiets geworden. Ex. pedalen zit hij nu op 7.06 kg. En dan hebben nog niet eens echt op gewicht gelet.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 17 feb 2012 15:04

@eelcoz enz: als jullie denken dat Cube net zo goed is als specialized, zeg ik dream on! Specialized krijgt ook heel veel feedback van de rijders en teams die ze sponseren dus mes snijdt aan twee kanten. Specialized is een trent setter en Cube is een volger. Een cube frame is niks bijzonders aan. What the fuck is Cube denken ze buiten Europa.
Trouwens ik moet nog zien of Cavendish op een Pina ook gaat winnen. Kortom de S-works Tarmac en Venge zijn top fietsen en dat heeft niets met marketing te maken. Het is een feit!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

eelcoz

eelcoz 17 feb 2012 15:12

Denk je nu echt serieus dat het iets uitmaakt of Cavendish op een Pina of een S-Works rijdt? Niets, echt helemaal niets zal dat uitmaken.

Waarom denk je dat men Cube niet kent en Specialized wel? Misschien omdat Specialized 3 Protour ploegen sponsort en Cube geen enkele.

Tuurlijk zit er wel verschil tussen Cube en Specialized, maar volgens mij overschat jij dat verschil schromelijk.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 feb 2012 15:15

De verschillen tussen diverse frames zijn zo klein dat het echt geen verschil maakt qua overwinningen. Zelfs op een Cube met 105 van 1000 euro had Gilbert al die klassiekers gewonnen en ik durf zelfs te beweren dat Cavendish er sprints op kan winnen.

Let op: hiermee wil ik niet zeggen dat Speci niet beter is dan Cube, dat kan namelijk heel goed. Ik zeg alleen dat het qua overwinningen bij de profs geen zak uitmaakt.

P.S. Weet je trouwens waar Gilbert in zijn tijd bij Lotto het liefst op reed? Een Canyon aluminium frame van 600 euro. Hij heeft er vele overwinningen op geboekt. Canyon was er alleen niet zo blij mee en daarom stapte hij over naar de kartonnen versie.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 17 feb 2012 15:35

Ik lees alles wat los en vast zit in bladen die ik koop (frans, duits, engels en Nederlands) en reviews op het net. De tarmac s-works komt er gewoon heel vaak erg goed weg.
Ik weet ook wel dat er geen slechte fietsen meer worden gemaakt en dat alle serieuze merken goede en stijve fietsen maken. De verschillen zijn klein, maar juist een stijve fiets maken, die licht is, comfort geeft, en heel fijn rijdt (is persoonlijk) is erg moeilijk om te maken. Hier scoort Specialized doorgaans goed op. We gaan het zien of de Pina net zo goed is als de Venge. Ben benieuwd of Cavendish opnieuw succesvol zal zijn dit jaar.
Ik snap jullie redenering wel maar zeggen dat Specialized marketing is, is veel te simpel gedacht. Specialized doet de marketing erg goed, maar ze maken ook top producten over de gehele lijn. Als dat niet zo was, was Specialized nooit zo groot geworden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 17 feb 2012 15:37

havana schreef:De verschillen tussen diverse frames zijn zo klein dat het echt geen verschil maakt qua overwinningen. Zelfs op een Cube met 105 van 1000 euro had Gilbert al die klassiekers gewonnen en ik durf zelfs te beweren dat Cavendish er sprints op kan winnen.

Let op: hiermee wil ik niet zeggen dat Speci niet beter is dan Cube, dat kan namelijk heel goed. Ik zeg alleen dat het qua overwinningen bij de profs geen zak uitmaakt.

P.S. Weet je trouwens waar Gilbert in zijn tijd bij Lotto het liefst op reed? Een Canyon aluminium frame van 600 euro. Hij heeft er vele overwinningen op geboekt. Canyon was er alleen niet zo blij mee en daarom stapte hij over naar de kartonnen versie.
Het valt me trouwens wel op dat Tom Boonen weer begint te winnen sinds hij weer op Specialized rijdt. Of is het nog te vroeg in het seizoen om iets zinnigs over Boonen te zeggen (bijna altijd goed in Qatar)?

Gilbert heeft anders wel zijn beste seizoen tot nog toe achter de rug sinds hij op karton (Aeroad CF) zit. En dat alu frame (Ultimate Al) werd speciaal voor hem gemaakt, omdat hij de geometrie van de Ultimate CF voor hem niet goed vond (balhoofdbuis te hoog); bij carbon heb je dan gelijk andere mallen nodig, vandaar.
Maar goed, het is natuurlijk altijd de vraag of profs dankzij of ondanks bepaald materiaal winnen......
Afbeelding

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 17 feb 2012 15:45

LOL

kennyd
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 feb 2010 15:34

kennyd 17 feb 2012 21:19

Boonen is blij dat ie niet meer op een Merckx rijdt, waardoor hij P-R verloor. En sommige renners van Lotto-Belisol zijn zelfs al blij om op een Ridley te rijden. Winnen kan op een minder goed frame wel, maar je zult er waarschijnlijk veel meer wedstrijden door verliezen.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 17 feb 2012 21:54

Ik denk dat Boonen heel blij is dat hij op een Specialized mag rijden. Hij heeft veel succes op een Specialized gehad in het verleden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 17 feb 2012 22:19

Wat een onzin allemaal

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 17 feb 2012 23:43

Wat een gelul allemaal. Foto's. Mijn nieuwe crossframe!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie