Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 12 aug 2007 01:25

[quote="Gerardo"]@LVGH: mooi strakke CAAD5! Maar....gezien de hoogte van het zadel vind ik de stuurnok nogal kort? Hoelang ben je en wat is de maat van het frame? Ik heb het idee dat je langer zou moeten zitten? Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Het blijft lastig een foto te beoordelen. Veel plezier met je Kanon![/quote]
Bedankt :) Ik heb 'm al een tijdje, nu zo'n 3500km erop zitten.
Ik ben 1.93m en het is een maat 60, bovenbuislengte 59cm. Standaard zat er een 12 cm stuurpen op maar dat vond ik te lang. Moest m'n armen teveel strekken waardoor ik al snel last kreeg van m'n ellebogen ('op slot'). Deze stuurpen is 10 cm.

@paashaas: klopt, is een FSA, de wing pro compact. Volgens mij reed Di Luca hier even mee in de Giro. Het beste aan dit stuur is de korte reach en ondiepe drop. Ik kan gemakkelijk in de beugels zitten dus ik kan wat meer variëren tijdens het fietsen. De enigszins ronde vorm bevalt me ook goed, dat ergo-ding dat er eerst op zat vond ik niks, het laatste rechte stuk van het stuur was zo smal dat het onbruikbaar was. Met deze FSA kan ik zowel echt in de beugels zitten (dus bij de remgrepen) als op de uiteinden leunen. Ik merk dat ik meer zin heb om lekker snel te dalen of een paar bochtjes te pakken :) De combinatie met de Oval pen (met brede klemsectie) is bijzonder stijf.

De meeste sturen met een echte klassieke bocht en een geringe drop (Deda Newton shallow, WCS Classic e.d.) vallen bovenaan sterk af waardoor het monteren van STI's ertoe leidt dat ze ofwel veel lager zitten dan de bovenzijde van het stuur, ofwel helemaal omhoog steken. De FSA is meer geschikt voor STI's omdat je een vrijwel vlakke overgang naar de remgrepen kunt krijgen. Ik had ze zelf nog iets hoger kunnen plaatsen, maar zo gaat het ook wel. De hoek van de wing-sectie is net niet ideaal: als ik het stuur verder dan dit naar achteren zou kantelen, komt er teveel druk op m'n polsen als ik het winggedeelte vastpak.
Tot slot is de brede oversized middensectie wel handig, meer dan genoeg ruimte om bijvoorbeeld een opzetstuur te monteren (i.t.t. bijvoorbeeld de oversized WCS).

rhannink
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2007 11:13

rhannink 13 aug 2007 11:32

Dames en Heren,

Ik heb de afgelopen dagen mijn nieuwe racefiets opgebouwd:

Frame: D2 (Derks Wielersport OEM van Ridley Boreas) 64 cm, carbon voor- en achtervork
Voorvork: Ridley Mystic carbon voorvork
Wielen: Campagnolo Vento
Groep: Campagnolo Centaur 2008 met carbon compact cranks
Stuur: Ritchey WCS carbon logic 42 cm
Zadelpen: Ritchey WCS carbon 27,2mm x 350mm
Stuurpen: Ritchey WCS 14 cm
Zadel: Ritchey WCS
Banden: Michelin Pro2
Pedalen: Campagnolo Centaur pro-fit
Computer: Polar CS100

[img=http://www.hannink.org/webdav/fiets.jpg]

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 14 aug 2007 00:14

@ LVGH: Mijn mening is het he,,,, Ik vind persoonlijk dat je je stuur net iets tever heb "ingetaped" als je stopt op het stuk waar je stuur plat word, zit het er veel mooier uit, ( als het goed is, waar het FSA logo begint....)
Afbeelding

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 14 aug 2007 00:46

Hier mijn toerfietsje, geen lichtgewicht maar een heerlijk kilometervretertje.

Afbeelding
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 14 aug 2007 00:57

[quote="maus_1990"]@ LVGH: Mijn mening is het he,,,, Ik vind persoonlijk dat je je stuur net iets tever heb "ingetaped" als je stopt op het stuk waar je stuur plat word, zit het er veel mooier uit, ( als het goed is, waar het FSA logo begint....)[/quote]
Ja dat was een keuze..ofwel het wingstuk kaal laten of helemaal meetapen, tot aan het ronde middenstuk (12 cm breed). Ik heb voor het laatste gekozen omdat ik zonder handschoenen rijd. Is een stukje comfortabeler en echt lelijk vind ik het niet. Het ziet er eigenlijk gewoon uit als bij een normaal stuur, alleen is het wat dikker..Hier zie je het iets beter:
Afbeelding

airjay
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:23

airjay 15 aug 2007 14:22

Geen bijzondere fiets, maar toch een plaatje ervan. Voor de foto zijn het zadeltasje en de pomp verwijderd maar normaal gesproken zitten deze er wel op.
Overmorgen komen mijn nieuwe bandjes binnen (Continental Grand Prix 4000 goud/zwart) en mijn nieuwe ketting (KMC X10SL Ti-N gold :D). Ondanks dat het een standaard fabrieksfiets is rijdt'ie prima en fiets ik er harder mee dan fietsgenoten op karretjes van ruim het driedubbele bedrag.

[img=http://www.wannadesign.nl/images/batavu ... ition1.jpg]

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 16 aug 2007 00:00

En toch staat je zadel wel erg ver naar voren:/ Mischien een pen zonder setback nemen. Of gewoon het zadel wat verder naar achteren.

heiko
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 jul 2007 11:35

heiko 16 aug 2007 12:24

Na een aantal jaren veel op de mtb gezeten te hebben, werd het maar is tijd om wat breder te kijken... Eerst even rustig rondgekeken en een paar dingen uitgeprobeerd en vervolgens gekozen voor een specialized tarmac.

Kon met een overjarig frameset een heel leuke deal maken en vond het een groot voordeel dat je de rest van de opbouw ook zelf kon bepalen. Heb er al redelijk wat kilometers mee gemaakt en ben er erg blij mee, dat rijdt toch wel even flink anders dan een mtb......

Afbeelding

Afbeelding

shamp
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2006 13:38

shamp 16 aug 2007 19:05

mooie fiets heiko,
vooral de easton's die perfekt matchen bij je frame!

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 16 aug 2007 21:27

Afbeelding

Zo staat de mijne er al een tijdje bij. Sorry voor de brakke pic :(
Chorus derailleur en shifters zijn nieuw, stuur, stuurpen en stuurlint ook, custom made zadeltje...

Er komen binnenkort fulcrum racing 7's aan, de rode... Ik kon ze kopen tegen een goede prijs, deed er een vriend plezier mee en zijn puur op functionaliteit gekocht. Die wielen zijn gewoonweg LELIJK, ik ga proberen er toch nog het beste van te maken :p
Ik dacht alle witte 'accenten' terug zwart te doen in de hoop dat er dan toch iets mooi uitkomt :) Iemand voorstellen?

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 16 aug 2007 22:03

Ik vind het een heel mooie klassiek ogende fiets (geen al te dikke buizen, sober, klassieke stuurbocht)

Ik zou het dan ook zo houden, vind het een mooie balans tussen de 2 kleuren. (edit: of mss zilverkleurige bidonhouders ipv die witte?)

Ipv die Fulcrum's had een mooi handgespaakt setje ook gepast denk ik. Zilverkleurige naven en spaken, zwarte velgen en zwarte banden met een beige zijkant.

Maar dat is mijn mening maar ;)

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 16 aug 2007 23:47

Ben je van oostende? Mooie fiets, ik zou inderdaad de bidonhouders donkerder nemen en de spacers zwart, verder heel schoon machien.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie