foto van je fiets
[quote="Gerardo"]@LVGH: mooi strakke CAAD5! Maar....gezien de hoogte van het zadel vind ik de stuurnok nogal kort? Hoelang ben je en wat is de maat van het frame? Ik heb het idee dat je langer zou moeten zitten? Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Het blijft lastig een foto te beoordelen. Veel plezier met je Kanon![/quote]
Bedankt Ik heb 'm al een tijdje, nu zo'n 3500km erop zitten.
Ik ben 1.93m en het is een maat 60, bovenbuislengte 59cm. Standaard zat er een 12 cm stuurpen op maar dat vond ik te lang. Moest m'n armen teveel strekken waardoor ik al snel last kreeg van m'n ellebogen ('op slot'). Deze stuurpen is 10 cm.
@paashaas: klopt, is een FSA, de wing pro compact. Volgens mij reed Di Luca hier even mee in de Giro. Het beste aan dit stuur is de korte reach en ondiepe drop. Ik kan gemakkelijk in de beugels zitten dus ik kan wat meer variëren tijdens het fietsen. De enigszins ronde vorm bevalt me ook goed, dat ergo-ding dat er eerst op zat vond ik niks, het laatste rechte stuk van het stuur was zo smal dat het onbruikbaar was. Met deze FSA kan ik zowel echt in de beugels zitten (dus bij de remgrepen) als op de uiteinden leunen. Ik merk dat ik meer zin heb om lekker snel te dalen of een paar bochtjes te pakken De combinatie met de Oval pen (met brede klemsectie) is bijzonder stijf.
De meeste sturen met een echte klassieke bocht en een geringe drop (Deda Newton shallow, WCS Classic e.d.) vallen bovenaan sterk af waardoor het monteren van STI's ertoe leidt dat ze ofwel veel lager zitten dan de bovenzijde van het stuur, ofwel helemaal omhoog steken. De FSA is meer geschikt voor STI's omdat je een vrijwel vlakke overgang naar de remgrepen kunt krijgen. Ik had ze zelf nog iets hoger kunnen plaatsen, maar zo gaat het ook wel. De hoek van de wing-sectie is net niet ideaal: als ik het stuur verder dan dit naar achteren zou kantelen, komt er teveel druk op m'n polsen als ik het winggedeelte vastpak.
Tot slot is de brede oversized middensectie wel handig, meer dan genoeg ruimte om bijvoorbeeld een opzetstuur te monteren (i.t.t. bijvoorbeeld de oversized WCS).
Bedankt Ik heb 'm al een tijdje, nu zo'n 3500km erop zitten.
Ik ben 1.93m en het is een maat 60, bovenbuislengte 59cm. Standaard zat er een 12 cm stuurpen op maar dat vond ik te lang. Moest m'n armen teveel strekken waardoor ik al snel last kreeg van m'n ellebogen ('op slot'). Deze stuurpen is 10 cm.
@paashaas: klopt, is een FSA, de wing pro compact. Volgens mij reed Di Luca hier even mee in de Giro. Het beste aan dit stuur is de korte reach en ondiepe drop. Ik kan gemakkelijk in de beugels zitten dus ik kan wat meer variëren tijdens het fietsen. De enigszins ronde vorm bevalt me ook goed, dat ergo-ding dat er eerst op zat vond ik niks, het laatste rechte stuk van het stuur was zo smal dat het onbruikbaar was. Met deze FSA kan ik zowel echt in de beugels zitten (dus bij de remgrepen) als op de uiteinden leunen. Ik merk dat ik meer zin heb om lekker snel te dalen of een paar bochtjes te pakken De combinatie met de Oval pen (met brede klemsectie) is bijzonder stijf.
De meeste sturen met een echte klassieke bocht en een geringe drop (Deda Newton shallow, WCS Classic e.d.) vallen bovenaan sterk af waardoor het monteren van STI's ertoe leidt dat ze ofwel veel lager zitten dan de bovenzijde van het stuur, ofwel helemaal omhoog steken. De FSA is meer geschikt voor STI's omdat je een vrijwel vlakke overgang naar de remgrepen kunt krijgen. Ik had ze zelf nog iets hoger kunnen plaatsen, maar zo gaat het ook wel. De hoek van de wing-sectie is net niet ideaal: als ik het stuur verder dan dit naar achteren zou kantelen, komt er teveel druk op m'n polsen als ik het winggedeelte vastpak.
Tot slot is de brede oversized middensectie wel handig, meer dan genoeg ruimte om bijvoorbeeld een opzetstuur te monteren (i.t.t. bijvoorbeeld de oversized WCS).
Dames en Heren,
Ik heb de afgelopen dagen mijn nieuwe racefiets opgebouwd:
Frame: D2 (Derks Wielersport OEM van Ridley Boreas) 64 cm, carbon voor- en achtervork
Voorvork: Ridley Mystic carbon voorvork
Wielen: Campagnolo Vento
Groep: Campagnolo Centaur 2008 met carbon compact cranks
Stuur: Ritchey WCS carbon logic 42 cm
Zadelpen: Ritchey WCS carbon 27,2mm x 350mm
Stuurpen: Ritchey WCS 14 cm
Zadel: Ritchey WCS
Banden: Michelin Pro2
Pedalen: Campagnolo Centaur pro-fit
Computer: Polar CS100
[img=http://www.hannink.org/webdav/fiets.jpg]
Ik heb de afgelopen dagen mijn nieuwe racefiets opgebouwd:
Frame: D2 (Derks Wielersport OEM van Ridley Boreas) 64 cm, carbon voor- en achtervork
Voorvork: Ridley Mystic carbon voorvork
Wielen: Campagnolo Vento
Groep: Campagnolo Centaur 2008 met carbon compact cranks
Stuur: Ritchey WCS carbon logic 42 cm
Zadelpen: Ritchey WCS carbon 27,2mm x 350mm
Stuurpen: Ritchey WCS 14 cm
Zadel: Ritchey WCS
Banden: Michelin Pro2
Pedalen: Campagnolo Centaur pro-fit
Computer: Polar CS100
[img=http://www.hannink.org/webdav/fiets.jpg]
[quote="maus_1990"]@ LVGH: Mijn mening is het he,,,, Ik vind persoonlijk dat je je stuur net iets tever heb "ingetaped" als je stopt op het stuk waar je stuur plat word, zit het er veel mooier uit, ( als het goed is, waar het FSA logo begint....)[/quote]
Ja dat was een keuze..ofwel het wingstuk kaal laten of helemaal meetapen, tot aan het ronde middenstuk (12 cm breed). Ik heb voor het laatste gekozen omdat ik zonder handschoenen rijd. Is een stukje comfortabeler en echt lelijk vind ik het niet. Het ziet er eigenlijk gewoon uit als bij een normaal stuur, alleen is het wat dikker..Hier zie je het iets beter:
Ja dat was een keuze..ofwel het wingstuk kaal laten of helemaal meetapen, tot aan het ronde middenstuk (12 cm breed). Ik heb voor het laatste gekozen omdat ik zonder handschoenen rijd. Is een stukje comfortabeler en echt lelijk vind ik het niet. Het ziet er eigenlijk gewoon uit als bij een normaal stuur, alleen is het wat dikker..Hier zie je het iets beter:
Geen bijzondere fiets, maar toch een plaatje ervan. Voor de foto zijn het zadeltasje en de pomp verwijderd maar normaal gesproken zitten deze er wel op.
Overmorgen komen mijn nieuwe bandjes binnen (Continental Grand Prix 4000 goud/zwart) en mijn nieuwe ketting (KMC X10SL Ti-N gold ). Ondanks dat het een standaard fabrieksfiets is rijdt'ie prima en fiets ik er harder mee dan fietsgenoten op karretjes van ruim het driedubbele bedrag.
[img=http://www.wannadesign.nl/images/batavu ... ition1.jpg]
Overmorgen komen mijn nieuwe bandjes binnen (Continental Grand Prix 4000 goud/zwart) en mijn nieuwe ketting (KMC X10SL Ti-N gold ). Ondanks dat het een standaard fabrieksfiets is rijdt'ie prima en fiets ik er harder mee dan fietsgenoten op karretjes van ruim het driedubbele bedrag.
[img=http://www.wannadesign.nl/images/batavu ... ition1.jpg]
Na een aantal jaren veel op de mtb gezeten te hebben, werd het maar is tijd om wat breder te kijken... Eerst even rustig rondgekeken en een paar dingen uitgeprobeerd en vervolgens gekozen voor een specialized tarmac.
Kon met een overjarig frameset een heel leuke deal maken en vond het een groot voordeel dat je de rest van de opbouw ook zelf kon bepalen. Heb er al redelijk wat kilometers mee gemaakt en ben er erg blij mee, dat rijdt toch wel even flink anders dan een mtb......
Kon met een overjarig frameset een heel leuke deal maken en vond het een groot voordeel dat je de rest van de opbouw ook zelf kon bepalen. Heb er al redelijk wat kilometers mee gemaakt en ben er erg blij mee, dat rijdt toch wel even flink anders dan een mtb......
Zo staat de mijne er al een tijdje bij. Sorry voor de brakke pic
Chorus derailleur en shifters zijn nieuw, stuur, stuurpen en stuurlint ook, custom made zadeltje...
Er komen binnenkort fulcrum racing 7's aan, de rode... Ik kon ze kopen tegen een goede prijs, deed er een vriend plezier mee en zijn puur op functionaliteit gekocht. Die wielen zijn gewoonweg LELIJK, ik ga proberen er toch nog het beste van te maken :p
Ik dacht alle witte 'accenten' terug zwart te doen in de hoop dat er dan toch iets mooi uitkomt Iemand voorstellen?
Ik vind het een heel mooie klassiek ogende fiets (geen al te dikke buizen, sober, klassieke stuurbocht)
Ik zou het dan ook zo houden, vind het een mooie balans tussen de 2 kleuren. (edit: of mss zilverkleurige bidonhouders ipv die witte?)
Ipv die Fulcrum's had een mooi handgespaakt setje ook gepast denk ik. Zilverkleurige naven en spaken, zwarte velgen en zwarte banden met een beige zijkant.
Maar dat is mijn mening maar
Ik zou het dan ook zo houden, vind het een mooie balans tussen de 2 kleuren. (edit: of mss zilverkleurige bidonhouders ipv die witte?)
Ipv die Fulcrum's had een mooi handgespaakt setje ook gepast denk ik. Zilverkleurige naven en spaken, zwarte velgen en zwarte banden met een beige zijkant.
Maar dat is mijn mening maar
Ben je van oostende? Mooie fiets, ik zou inderdaad de bidonhouders donkerder nemen en de spacers zwart, verder heel schoon machien.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;