Geplaatst: 12 aug 2007 01:25
[quote="Gerardo"]@LVGH: mooi strakke CAAD5! Maar....gezien de hoogte van het zadel vind ik de stuurnok nogal kort? Hoelang ben je en wat is de maat van het frame? Ik heb het idee dat je langer zou moeten zitten? Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Het blijft lastig een foto te beoordelen. Veel plezier met je Kanon![/quote]
Bedankt Ik heb 'm al een tijdje, nu zo'n 3500km erop zitten.
Ik ben 1.93m en het is een maat 60, bovenbuislengte 59cm. Standaard zat er een 12 cm stuurpen op maar dat vond ik te lang. Moest m'n armen teveel strekken waardoor ik al snel last kreeg van m'n ellebogen ('op slot'). Deze stuurpen is 10 cm.
@paashaas: klopt, is een FSA, de wing pro compact. Volgens mij reed Di Luca hier even mee in de Giro. Het beste aan dit stuur is de korte reach en ondiepe drop. Ik kan gemakkelijk in de beugels zitten dus ik kan wat meer variƫren tijdens het fietsen. De enigszins ronde vorm bevalt me ook goed, dat ergo-ding dat er eerst op zat vond ik niks, het laatste rechte stuk van het stuur was zo smal dat het onbruikbaar was. Met deze FSA kan ik zowel echt in de beugels zitten (dus bij de remgrepen) als op de uiteinden leunen. Ik merk dat ik meer zin heb om lekker snel te dalen of een paar bochtjes te pakken De combinatie met de Oval pen (met brede klemsectie) is bijzonder stijf.
De meeste sturen met een echte klassieke bocht en een geringe drop (Deda Newton shallow, WCS Classic e.d.) vallen bovenaan sterk af waardoor het monteren van STI's ertoe leidt dat ze ofwel veel lager zitten dan de bovenzijde van het stuur, ofwel helemaal omhoog steken. De FSA is meer geschikt voor STI's omdat je een vrijwel vlakke overgang naar de remgrepen kunt krijgen. Ik had ze zelf nog iets hoger kunnen plaatsen, maar zo gaat het ook wel. De hoek van de wing-sectie is net niet ideaal: als ik het stuur verder dan dit naar achteren zou kantelen, komt er teveel druk op m'n polsen als ik het winggedeelte vastpak.
Tot slot is de brede oversized middensectie wel handig, meer dan genoeg ruimte om bijvoorbeeld een opzetstuur te monteren (i.t.t. bijvoorbeeld de oversized WCS).
Bedankt Ik heb 'm al een tijdje, nu zo'n 3500km erop zitten.
Ik ben 1.93m en het is een maat 60, bovenbuislengte 59cm. Standaard zat er een 12 cm stuurpen op maar dat vond ik te lang. Moest m'n armen teveel strekken waardoor ik al snel last kreeg van m'n ellebogen ('op slot'). Deze stuurpen is 10 cm.
@paashaas: klopt, is een FSA, de wing pro compact. Volgens mij reed Di Luca hier even mee in de Giro. Het beste aan dit stuur is de korte reach en ondiepe drop. Ik kan gemakkelijk in de beugels zitten dus ik kan wat meer variƫren tijdens het fietsen. De enigszins ronde vorm bevalt me ook goed, dat ergo-ding dat er eerst op zat vond ik niks, het laatste rechte stuk van het stuur was zo smal dat het onbruikbaar was. Met deze FSA kan ik zowel echt in de beugels zitten (dus bij de remgrepen) als op de uiteinden leunen. Ik merk dat ik meer zin heb om lekker snel te dalen of een paar bochtjes te pakken De combinatie met de Oval pen (met brede klemsectie) is bijzonder stijf.
De meeste sturen met een echte klassieke bocht en een geringe drop (Deda Newton shallow, WCS Classic e.d.) vallen bovenaan sterk af waardoor het monteren van STI's ertoe leidt dat ze ofwel veel lager zitten dan de bovenzijde van het stuur, ofwel helemaal omhoog steken. De FSA is meer geschikt voor STI's omdat je een vrijwel vlakke overgang naar de remgrepen kunt krijgen. Ik had ze zelf nog iets hoger kunnen plaatsen, maar zo gaat het ook wel. De hoek van de wing-sectie is net niet ideaal: als ik het stuur verder dan dit naar achteren zou kantelen, komt er teveel druk op m'n polsen als ik het winggedeelte vastpak.
Tot slot is de brede oversized middensectie wel handig, meer dan genoeg ruimte om bijvoorbeeld een opzetstuur te monteren (i.t.t. bijvoorbeeld de oversized WCS).