Pagina 235 van 524

Re: Tubeless

Geplaatst: 13 nov 2020 19:51
door havana
In principe geldt bij dat soort restricties dat het als thuiskomertje WEL mag.

Re: Tubeless

Geplaatst: 13 nov 2020 19:59
door Orlok
Hoe moet ik het dan zien dat het als een thuiskomertje dan wel kan/mag.?

Re: Tubeless

Geplaatst: 13 nov 2020 20:32
door JoostG
Orlok schreef: 13 nov 2020 19:59 Hoe moet ik het dan zien dat het als een thuiskomertje dan wel kan/mag.?
Niet harder dan 80km/u :winkthumb:

Re: Tubeless

Geplaatst: 13 nov 2020 21:02
door havana
Orlok schreef: 13 nov 2020 19:59 Hoe moet ik het dan zien dat het als een thuiskomertje dan wel kan/mag.?
Bijvoorbeeld ENVE zegt: binnenband niet toegestaan als daily driver. Maar rijd je een keer lek onderweg, is het OK om thuis te komen...

Re: Tubeless

Geplaatst: 14 nov 2020 09:02
door TL@
Je wilt dus niet lekrijden bovenop de Selvio of Galibier, want dat wordt dan met dicht geknepen billen naar beneden. Daarom geen hookless voor mij, op de racer. Op de gravelfiets zou ik het misschien nog overwegen

Re: Tubeless

Geplaatst: 14 nov 2020 09:15
door wasbeer2006
Ik rijd al mijn wielset (mid) hookless al drie jaar. Veel gewoon met biba. Enige is dat bij mijn velgen een maximale bandenspanning op 25mm 5.8 Bar is. Nu is dat voor mij ruim voldoende, maar let daarop.

Midhook staat de rand iest schuin naar binnen mtb staat de hook recht.

Re: Tubeless

Geplaatst: 14 nov 2020 13:05
door TL@
Met 80-90kg is 5.8bar (net) genoeg als je tubeless rijdt (25mm banden) maar met binnenband sta je dan binnen de kortste tijd terug lek met een snakebite in je binnenband (zeker in Vlaanderen)

Re: Tubeless

Geplaatst: 14 nov 2020 13:13
door Orlok
JoostG schreef: 13 nov 2020 20:32
Orlok schreef: 13 nov 2020 19:59 Hoe moet ik het dan zien dat het als een thuiskomertje dan wel kan/mag.?
Niet harder dan 80km/u :winkthumb:
Bijvoorbeeld ja, alleen vind ik 80km/h wel veel, maar je zou ook kunnen zeggen met binnenband bij een maximale bandenspanning te gebruiken, anders niet, toch.? ;)

Re: Tubeless

Geplaatst: 16 nov 2020 13:45
door Orlok
Gisteren besloten om de Hutchinson Fusion5 performance 25mm banden van mijn Fulcrum Quattro wielen te halen om daarvoor in de plaats nieuwe banden van de oude versie van de Schwalbe Pro One 23mm banden te monteren. Begin van het jaar ging dat vlekkeloos om nieuwe Fusion5 banden te monteren, echter nu met de Schwalbes veel problemen.

Om de Schwalbes voor de eerste keer te monteren moest ik een bandenlichter gebruiken om de randen met veel moeite over de velgrand te wippen. Daarna kreeg ik met geen mogelijkheid de banden met de compressor opgepompt, wel met het binnenventiel eruit maar niet met het binnenventiel, wat ik ook probeerde en ondanks de zeepsop het lukte niet. Heel vervelend want je denkt dat doe ik even maar niet getreurd er bleef nog een manier over en dat was de velgen te voorzien van nieuw tubelesstape.

Gelukkig had ik nog PET tape liggen welke ik al eens eerder had gebruikt bij mijn carbonwielen dus de oude Schwalbe tubelesstape eraf getrokken en de nieuwe PET tape erop geplakt. Er bleek onder de oude tape toch nog veel witte poeder te zitten zelfs tot aan de randen van de spaakgaten, maar die tape zat er al vanaf het begin (2016) op dus werd het toch tijd voor nieuw tape, één laag PET-tape is voldoende.

Daarna de Schwalbe banden weer gemonteerd en viel mij op dat ik beide zijden nu met hand over de velgrand kon trekken, daarna zonder zeepsop te gebruiken eerst even met het binnenventiel verwijderd de band met de compressor laten ploppen om daarna met het binnenventiel gemonteerd de band zonder probleem te kunnen oppompen, et voila, een fluitje van een cent achteraf.
De banden bleven op druk dus daarna de Schwalbe Doc Blue latex toegevoegd en met de vloerpomp zelfs weer kunnen oppompen. ;)

Re: Tubeless

Geplaatst: 18 nov 2020 13:46
door TL@
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonal DX60L / Schwalbe Pro One TLE / net te doen met de hand / Vloerpomp (met ventiel nog geplaatst
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 5TL-11 all season 23mm / makkelijk (m.b.v. kunststof bandenlichter) / compressor
Carbonspeed C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Carbonspeed 38-25 UST / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (hand) / compressor
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
DT Swiss R460 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (hand) / Tire Booster
DT Swiss R460 / WTB ByWay 34mm / makkelijk (1 bandenlichter maar was achteraf gezien waarschijnlijk niet nodig) / Tire Booster
DT Swiss R460 / Panaracer Gravelking Slick Plus TLC 32mm / makkelijk (hand) / Tire Booster
DT Swiss R470 / Pirelli Cinturato Velo 32mm / makkelijk (hand) / makkelijk (vloerpomp)
DT Swiss R500 disc / Schwalbe One TLE addix 28mm / doenbaar (laatste stuk met bandenknecht) / makkelijk (vloerpomp)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Hutchinson Fusion5 Performance 25mm / makkelijk (compressor)
FFWD Tyro / Schwalbe pro one tle 28mm / makkelijk / makkelijk (vloerpomp bij Schwalbe velglint, compressor of co2 bij velglint ffwd)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen erg moeilijk, ook met compressor (3 extra lagen yellow tape)
H-Plusson The Hydra / Mavic Yksion Pro UST 28mm / montage makkelijk - oppompen makkelijk met vloerpomp
H-Plusson Archetype / Schwalbe Pro One 25mm / monteren strak (bandenknecht) / oppompen makkelijk
H-Plusson Archetype / Vredestein Fortezza Tubeless Ready 25mm / montage makkelijk / oppompen met compressor
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 All Season 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Mavic Aksium / Continental Grand Prix 5000 TL 25mm / niet gelukt
Mavic cosmic carbon pro sl / conti gp 5000 TL / montage niet gelukt.
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Ryde Edge 20 / Maxxis Padrone TR 28mm / zeer moeilijk
Ryde Pulse Comp CSS / Continental GP5000S TL 25mm / onmogelijk: lukte ook fietsenmaker niet
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Scope R4D / Schwalbe pro one tle 28 / makkelijk
Scope R4D / Schwalbe one tle 28 / makkelijk
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk

Re: Tubeless

Geplaatst: 19 nov 2020 14:19
door Kornuit
Nu ik een TLR Farsports 50-25U setje heb wil ik toch wel eens proberen om tubeless te maken. Wat is nou een goede band voor op de racefiets? Liefst 25mm.

Volgens mij kon je zelf een booster maken van een frisdrankfles. Werkt dat een beetje?

Re: Tubeless

Geplaatst: 19 nov 2020 14:36
door TL@
Met Schwalbe One en Pro One TLE heb je in ieder geval geen booster nodig. Gewoon een voetpomp werkt zonder problemen.

Met de One heb ik al wat kilometers gedaan en die bevalt wel. De Pro One ligt nu op mijn nieuwe wielen maar nog niet mee gereden.