Wilier
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Nou dat heb ik met mijn vakantiewerk straks ook niet bij mekaar gespaard...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maak joe woar
-
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 13 nov 2014 12:59
Ik heb grote interesse in de Wilier Cento 1 air (mat zwart met grijs) welke met Campa Chorus afgemonteerd is en Mavic Cosmic Elite wielen (zwarte letters) bevat. Echter rij ik al m'n hele leven met Shimano waardoor ik overweeg om de fiets met Ultegra te laten afmonteren (dezelfde prijs). Sommige zullen zeggen dat een Italiaanse fiets ook een Italiaanse groep moet hebben maar mijn gevoel neigt toch naar de Ultegra.
Kwa wielen vind ik de Cosmic Elite voorlopig wel prima. Veel duurdere wielen zitten er momenteel niet in, eventueel wielen die 200 euro duurder zijn mogelijk nog wel. Liever geen wielen met opvallende witte letters. Jullie nog ideeën?
Daarnaast twijfel ik ook nog over de Bianchi Oltre XR1 (mat zwart met Celeste belettering en lijnen) met dezelfde wielen en Ultegra afgemonteerd. Echter deze is weer 400 euro duurder dan de Cento 1 Air.
Lastig...
Kwa wielen vind ik de Cosmic Elite voorlopig wel prima. Veel duurdere wielen zitten er momenteel niet in, eventueel wielen die 200 euro duurder zijn mogelijk nog wel. Liever geen wielen met opvallende witte letters. Jullie nog ideeën?
Daarnaast twijfel ik ook nog over de Bianchi Oltre XR1 (mat zwart met Celeste belettering en lijnen) met dezelfde wielen en Ultegra afgemonteerd. Echter deze is weer 400 euro duurder dan de Cento 1 Air.
Lastig...
Hier is een spreekwoord voor: wat de boer niet kent, dat eet hij nietlochtejans schreef:Echter rij ik al m'n hele leven met Shimano waardoor ik overweeg om de fiets met Ultegra te laten afmonteren (dezelfde prijs).
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Waarom zou je niet de Chorus afmontage nemen? Die is normaal duurder maar in dit geval kost hij hetzelfde. Beide 2 x 11 compact neem ik aan. Campa onderdelen slijten minder hard / gaan langer mee (eigen ervaring, hier in huis fietsen met Campa en Shimano) en het loopt super.
Over de wielen, de Mavics zijn redelijk zwaar. Je kunt overwegen om bijvoorbeeld Campagnolo Zonda (bij de Chorus groep) te nemen of Fulcrum Racing 3 (bij de Shimano groep).
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
of vice versa (van met campa wielen in een shimano afgemonteerde fiets rijden ga je echt niet dood en fulcrum is gewoon ook campabuddo schreef:lochtejans schreef:Over de wielen, de Mavics zijn redelijk zwaar. Je kunt overwegen om bijvoorbeeld Campagnolo Zonda (bij de Chorus groep) te nemen of Fulcrum Racing 3 (bij de Shimano groep).
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
ik zou ook altijd de chorus groep boven de ultegra groep verkiezen (alleen al omdat de marktwaarde gewoon hoger is, dus als je voor dezelfde prijs een chorusgroep zou kunnen krijgen zou ik het snel weten)
Campa is natuurlijk wel duurder als je stukken moet vervangen.
Een Chorus cassette kost 90-120 euro. Een Ultegra cassette 50-90 euro. Vraag is natuurlijk of dat op lange termijn je gaat storen. Ik stak op m'n 105 afgemonteerde Bulls een Ultegra cassette (10 euro verschil). Ik wilde bij het vervangen van m'n huidige Campa Veloce cassette ook een Centaur steken. Het verschil was al 30-40 euro ipv 10 euro.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik liever met Campa rij. Ook die thumbshifters vind ik heerlijk rijden.
Een Chorus cassette kost 90-120 euro. Een Ultegra cassette 50-90 euro. Vraag is natuurlijk of dat op lange termijn je gaat storen. Ik stak op m'n 105 afgemonteerde Bulls een Ultegra cassette (10 euro verschil). Ik wilde bij het vervangen van m'n huidige Campa Veloce cassette ook een Centaur steken. Het verschil was al 30-40 euro ipv 10 euro.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik liever met Campa rij. Ook die thumbshifters vind ik heerlijk rijden.
Het is ook mijn ervaring is dat Campa Chorus ketting/cassette langer meegaat dan die van Shimano Ultegra. En mocht je daar gevoelig voor zijn, van Carbon ipv Alu wat imho een mooie uitstraling heeft.buddo schreef:Waarom zou je niet de Chorus afmontage nemen? Die is normaal duurder maar in dit geval kost hij hetzelfde. Beide 2 x 11 compact neem ik aan. Campa onderdelen slijten minder hard / gaan langer mee (eigen ervaring, hier in huis fietsen met Campa en Shimano) en het loopt super.lochtejans schreef:Echter rij ik al m'n hele leven met Shimano waardoor ik overweeg om de fiets met Ultegra te laten afmonteren (dezelfde prijs).
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Ik rij ook liever Campa. Mijn Wilier is uitgerust met de instapgroep Veloce. Voor hetzelfde geld (of minder waarschijnlijk) kon ik een 105 groep krijgen. Maar ik vind de duimschakelaars heerlijk werken, vind de groep optisch mooier en vind het gewoon leuk om wat anders te hebben dan de rest van het peloton.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
De Cento 1 uit 2011/2012, daarna kwam de Cento 1 SR.
Hier staat de juiste geometrie tabel: https://www.racycles.com/product/detail/5681
Hier staat de juiste geometrie tabel: https://www.racycles.com/product/detail/5681
5 cm zou nog moeten kunnen versteld worden met je zadelklem die op de isp zit toch?
*edit: ik ben verkeerd 5cm zal niet lukken, 3 a 4 cm verstelling als max missch wel nog al hangt dat van je fiets af, en als je het al geprobeerd hebt zal je wss al daar op je max hoogte zitten...
wat ik ook al eens heb zien voorbij komen is de isp verlengen door een specialist die weet wat hij doet, misschien een carbon repair center al weet ik niet waar je er één kan vinden
imo vind ik om deze reden een isp niet zo handig
*edit: ik ben verkeerd 5cm zal niet lukken, 3 a 4 cm verstelling als max missch wel nog al hangt dat van je fiets af, en als je het al geprobeerd hebt zal je wss al daar op je max hoogte zitten...
wat ik ook al eens heb zien voorbij komen is de isp verlengen door een specialist die weet wat hij doet, misschien een carbon repair center al weet ik niet waar je er één kan vinden
imo vind ik om deze reden een isp niet zo handig