Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

radje
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 jun 2011 22:16

radje 26 apr 2013 10:29

Ik bestel elke maand dit soort dozen/spullen, ongeveer de helft maken ze open ....gemiddeld staan mijn dozen/spullen tussen de 2 en 4 weken bij de douane...
Het wordt wel steeds riskanter om op andere bekende merken gelijkende frames te bestellen(controle hierop gaat strenger worden)....Ik bestel altijd frames die niet lijken op wat voor merk dan ook...nog nooit is een pakket tegengehouden en netjes doorgestuurd.
casev schreef:Beste forumleden.
Intressant om dit forum eens door te lezen.

Maar nu mijn vraag: Hoelang duurde het bij jullie voordat het pakket door de douane was (schiphol)? Op de track&trace van hongkong post staat er nu al 8 dagen ```pending customs inspection``.......

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 26 apr 2013 12:23

Het gebeurt inderdaad wel dat er dingen open gemaakt worden, maar uit mijn ervaring lang niet de helft. Ik heb het idee dat ze meer op grote pakketten letten dat op kleine, want bij kleine pakketten heb ik nog nooit "last" gehad. Overigens heb ik het dan over pakketten buiten de EU, niet perse alleen over China.

Ik vraag me ook af hoe ze te werk gaan na het openmaken van een doos, stel ze zien een fietsframe hoe bepalen ze dan de waarde. Als er Pinarello op staat en ze gaan daar op zoeken dan zullen ze wel snel tot de conclusie komen dat het een neppe is met alle gevolgen van dien. Als er niks op staat moet je toch al meer verstand van zaken hebben om er een waarde op te plakken en om te weten dat het een kopie is. Ik heb toch het idee dat dat allemaal nat vingerwerk is, anders zouden ze op elk gebied experts moeten hebben en kost het uitzoeken enorm veel tijd en geld. Of sta ik er nu heel naïef in ?

radje
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 jun 2011 22:16

radje 26 apr 2013 12:35

Grote dozen heb ik het ook over....frames en wielen..de helft daarvan word opengemaakt....meestal krijg ik dan een brief thuis dat ik de factuur moet opsturen.
Ik laat ook altijd de juiste/echte waarde op de doos zetten(om gedoe te voorkomen).... Maar een week of 2 duurt het altijd wel voordat de doos uberhaupt in behandeling genomen word...

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 26 apr 2013 13:30

bij mij meestal redelijk snel, ongeveer 5 dagen. En bij mij is er nog nooit een door tegengehouden.
Ik heb wel het idee dat ze bij houden hoe vaak je iets importeert. Want ik krijg steeds vaker een brief, Vollgende keer maar eens naar het adres van mn ouders laten sturen ;)

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 26 apr 2013 13:49

casev schreef:Het is overigens frame + wielen, of moet ik zeggen Pinarello + Bora wielen..... 8-)
GoldenRatio schreef:in het meest ongunstigste geval: krijg je een boete, wordt alles vernietigd, en ben je je aankoopbedrag ook kwijt.
Als er inderdaad Pinarello en Bora opstaat hoop ik dat de zooi vernietigd wordt!
Je kunt tegenwoordig niet eens meer een gebruikte Pina of Oakley kopen zonder dat je er aan twijfeld of het een origineel product is.
Kun of wil je geen geld uitgeven aan producten die redelijk aan de prijs zijn, koop dan gewoon een merk dat wel binnen je budget ligt. Er Cinarello op zetten is natuurlijk wel een optie maar ja dat is natuurlijk ook weer niet goed voor het ego. :ugeek:
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 26 apr 2013 14:21

deijn schreef:Als er inderdaad Pinarello en Bora opstaat hoop ik dat de zooi vernietigd wordt!
Je kunt tegenwoordig niet eens meer een gebruikte Pina of Oakley kopen zonder dat je er aan twijfeld of het een origineel product is.
Kun of wil je geen geld uitgeven aan producten die redelijk aan de prijs zijn, koop dan gewoon een merk dat wel binnen je budget ligt. Er Cinarello op zetten is natuurlijk wel een optie maar ja dat is natuurlijk ook weer niet goed voor het ego. :ugeek:
+1.
Ik vind het prima dat mensen producten uit China halen en ik twijfel er niet aan dat er niet veel (of misschien zelfs geen) kwaliteitsverschil zit tussen de Chinees en de originele.
Maar als je hem opbouwt of bestickert als een echte Pinarello dan is het je duidelijk enkel om de naam (en dus je ego) te doen, en niet om de vormgeving of kwaliteit. En dat vind ik dan weer een beetje zielig.
Rijd je op een Chinees, prima, maar wees er dan wel zo eerlijk in. Dat is ook wel zo goed voor de tweedehandsmarkt.

(* Geen rechtstreekse kritiek op jou, casev, want uit jouw post is het me niet helemaal duidelijk of het gewoon Pina/Bora look-a-likes zijn of dat ze volwaardige kopieën zijn)
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 26 apr 2013 14:24

Zag op MP ook Nepparello die als echte werd geadverteerd, in de omschrijving stond wel "bijna niet van echte te onderscheiden". Maar hij vroeg voor een frame wat je volgens mij voor 450 uit China kan laten komen iets van 800/900.

Jackpirate
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2013 23:49

Jackpirate 26 apr 2013 23:59

Net zoals de meeste mensen op dit forum ben ik ook bezig met het bestellen van een racefiets uit china.
Nu heb ik alles al op een rijtje staan behalve het frame zelf, wat toch wel een belangrijk onderdeel is.
Ik heb alleen geen idee welk frame ik moet nemen.
Er staan er niet zo gek veel online (vooral gekeken op http://www.shop-yishunbike.com/" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.flyxi.com" onclick="window.open(this.href);return false;) maar ik heb eigenlijk een maatje 60 nodig. Helaas gaan de frames maar tot 58 en vraag ik me dus af of ik wel op zo'n fiets pas. Ik heb mezelf laten opmeten en daar kwamen de volgende maten uit:

Top-tube lengte : 602
Seat-tube lengte: 607
Stack: 614
Reach: 419

Voor welk frame is gekozen door andere lange (1.91 cm, lengte benen 93,5) wielrenners? En welk frame is het meest geschikt?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 apr 2013 07:44

Uitmeten zegt niks. Als je je laat uitmeten bij 3 verschillende winkels, krijg je doorgaans 3x een compleet verschillend resultaat. Een meting zonder balhoofdbuislengte is al helemaal niks waard.

"maatje 60" zegt zo mogelijk nog minder. Van Diesel heb ik een 32 nodig van Levi's een 34. Welke maat spijkerbroek is draag is dus per merk verschillend.

Afijn, ik zou op dit moment zonder twijfel voor de FM066SL gaan. De grootste maat heeft een bovenbuis van 59 cm en een balhoofdbuis van 19,5 cm.

Of die past kun je het beste bepalen aan de hand van je huidige fiets (als die goed zit).

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 27 apr 2013 08:36

is er ook een "Chidley Noah" frame? die heb ik nog niet gezien.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 27 apr 2013 13:08

zwemcoach1 schreef:
GoldenRatio schreef:Als er echt een merknaam op staat is niet echt slim . . .

In het meest gunstigste geval betaal je slechts enkele tientjes aan Douanerechten.
in het meest ongunstigste geval: krijg je een boete, wordt alles vernietigd, en ben je je aankoopbedrag ook kwijt.

Of omdat er een merknaam op staat betaal je naast Douanerechten ook nog antidumping.

Track en trace info klopt niet altijd en je verteld ook al niet welke douane het thans is, Nederlandse?

Laat het duidelijk zijn antidumping rechten hebben totaal niets te maken met of er al dan niet een merknaam op het frame staat. Als er een merknaam opstaat is dit namaak en kan je kader in beslag genomen worden en vernietigd om nog niet te spreken over eventuele vervolging door de echte producent.
Er is al veel eerder over antidumping geschreven, misschien moest je even zoeken in dit topic.
De Douane hanteert voor Chinees carbon meerdere methoden. Je mag inderdaad geen nepartikelen invoeren, dat is strafbaar en kan een boete tot gevolg hebben en daarnaast in beslagname en vernietiging. Echter bij bepaalde producten waar ze niet 1,2,3 de echtheid van kan bepalen, gebruikt men heel vaak gewoon de antidumping regel. In dit geval doet het merk er dus wel degelijk toe.

De antidumping regels zijn daar om grijze import van, oa maar niet alleen, merkartikelen zo te belasten dat het niet rendabel is om ze in te voeren. Producten (van bijv een bep merk) kunnen in de ene regio in de wereld anders van prijs zijn dan ergens anders. Door extra heffingen als antidumping trekt men de prijzen meer gelijk en wordt grijze import ontmoedigd. Anti-dumping is een maatregel tegen oneerlijke concurrentie.

Hier in het geval van fietsen met genepte merknamen is het merk dus wel degelijk van belang.
Een nep Pina zal al heel gauw in aanmerking komen daar waar exact hetzelfde frame zonder naam meestal geen problemen geeft.

Tot zover Nederland.
In België schijnt de Douane er toch weer wat strenger mee om te gaan en is schijnbaar de antidumping maatregel voor Chinees carbon in algemeenheid behoorlijk aangescherpt . . .

http://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-dumpingrechten" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kvk.nl/ondernemen/internatio ... heffingen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ec.europa.eu/trade/policy/access ... i-dumping/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ntidumping" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 apr 2013 13:49

sjoerdth schreef:Zag op MP ook Nepparello die als echte werd geadverteerd, in de omschrijving stond wel "bijna niet van echte te onderscheiden". Maar hij vroeg voor een frame wat je volgens mij voor 450 uit China kan laten komen iets van 800/900.
Als je alle ervaringen hier leest en je kan een "China foil, rello, s5" kopen in Belgë of Nederland vind ik 800/900 heel erg schappelijk.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie