Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
kobro
- Forum-lid
kobro
10 mar 2011 19:34
SuperGrover1 schreef:Farelli schreef:roblaarhoven schreef:Hierbij een plaatje van nog een wereldfiets
veel fietsplezier
Direct zichtbaar:
Duidelijk celeste zichtbaar op de zadelpen, goedgekeurd door de Bianchi-KEMA..
en niet te vergeten het woordje "to" in C2C-coast-to-coast....
Dit is echt een plaatje
Heel veel plezier met je fiets
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
10 mar 2011 20:23
Het zal een Bianchi zijn omdat het er opstaat, maar rood/wit met Shimano het doet mij niets.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
kobro
- Forum-lid
kobro
10 mar 2011 21:02
ieder zijn smaak toch ?
Ik vind celeste ook het mooist
Maar vind dit ook best een mooie fiets
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3
-
dion
- Forum-lid
dion
10 mar 2011 23:46
Benvdv schreef:Hey luitjes,
Ben zeer gecharmeerd van de Sempre en vroeg me af of jullie Bianchi kenners wat meer weten over de Reparto Corse onderdelen. De 105 heeft zelfs wielen van Bianchi's eigen materiaal. Wat kan ik ervan verwachten en waar is het mee vergelijkbaar?
Dus:
De reparto corse wielen, carbon (wellicht kern van aluminium?) zadelpen en de stuurpen.
Overigens zeer mooie fiets Rob ondanks het gebrek aan Celeste.
Ik kan ook weinig vinden over reparto corse. Ik heb mijn sempre half december besteld. Ik ga hem deze maand krijgen, wanneer precies is nog niet bekend. Het word de 105-kleur maar met ultegra er op.
-
benvdv
- Forum-lid
benvdv
11 mar 2011 00:02
Dion schreef:Benvdv schreef:Hey luitjes,
Ben zeer gecharmeerd van de Sempre en vroeg me af of jullie Bianchi kenners wat meer weten over de Reparto Corse onderdelen. De 105 heeft zelfs wielen van Bianchi's eigen materiaal. Wat kan ik ervan verwachten en waar is het mee vergelijkbaar?
Dus:
De reparto corse wielen, carbon (wellicht kern van aluminium?) zadelpen en de stuurpen.
Overigens zeer mooie fiets Rob ondanks het gebrek aan Celeste.
Ik kan ook weinig vinden over reparto corse. Ik heb mijn sempre half december besteld. Ik ga hem deze maand krijgen, wanneer precies is nog niet bekend. Het word de 105-kleur maar met ultegra er op.
Hey Dion en Dario,
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben met precies dezelfde keuze bezig Dion. Vind het ook nogal een bizar prijsverschil tussen de Ultegra en 105 als je ziet hoe weinig van die componenten erop zitten. Het zal misschien wel in de wielen zitten maar die vervang ik waarschijnlijk toch door mijn Fulcrums. Je hebt wel lang moeten wachten op je fiets zeg. Als het zo lang duurt hoop ik dat ik hem heb voor ik naar Italie ga voor de Dolomieten Marathon. Veel plezier met je Sempre (let wel op de crank, sommigen zijn teruggeroepen eind vorig jaar)
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
-
dion
- Forum-lid
dion
11 mar 2011 18:02
De sempre is voor 2011 dus dan zal het crankprobleem er wel niet meer in zitten. Is inderdaad lang wachten, maar ik wacht nog steeds want ik heb hem nog niet. Ik ga net als jou op andere wielen rijden dan die 'standaard' die er bij zitten. (ffwd past mooi kwa kleuren)
-
jules_msk
- Forum-lid
jules_msk
12 mar 2011 02:34
roblaarhoven schreef:Hierbij een plaatje van nog een wereldfiets
veel fietsplezier
Prachtige fiets!
En de meningen dat er Campagnolo op een Italiaanse fiets moet zitten vind ik altijd een beetje overdreven. Ik rij zelf ook op een Italiaan met Shimano. Ik heb een aantal jaar in Italië gewoond en er is geen Italiaan daar die ervan wakker ligt hoor...
Moet je ook Hankook banden leggen op je Hyundai auto? :p
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
12 mar 2011 10:43
Grappig, het gaat over Bianchi en jij komt met een overtrokken verhandeling over Italiaanse fietsen waarbij je de essentie mist. Het zal mij worst zijn welke banden er onder een Hyundai zitten. en welke kleur of onderdelengroep Pinarello's, Colnago's, Willier's, Ciöcc of welke Italiaanse fiets dan ook hebben laat mij volstrekt koud, zolang een Bianchi maar celeste is en afgemonteerd met Campagnolo. Het merk Bianchi denkt daar anders over gezien de schier onafzienlijke stroom fietsen die zij (tegenwoordig) in alle kleuren van de regenboog fabriceren, maar mag ik geen persoonlijke voorkeuren hebben en op dit forum delen omdat Italianen er anders over denken? Precies waarom ik schreef dat het mij niets doet.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
13 mar 2011 01:14
Timo 2.0 schreef:Grappig, het gaat over Bianchi en jij komt met een overtrokken verhandeling over Italiaanse fietsen waarbij je de essentie mist. Het zal mij worst zijn welke banden er onder een Hyundai zitten. en welke kleur of onderdelengroep Pinarello's, Colnago's, Willier's, Ciöcc of welke Italiaanse fiets dan ook hebben laat mij volstrekt koud, zolang een Bianchi maar celeste is en afgemonteerd met Campagnolo. Het merk Bianchi denkt daar anders over gezien de schier onafzienlijke stroom fietsen die zij (tegenwoordig) in alle kleuren van de regenboog fabriceren, maar mag ik geen persoonlijke voorkeuren hebben en op dit forum delen omdat Italianen er anders over denken? Precies waarom ik schreef dat het mij niets doet.
Jules mag dat toch een overdreven mening/voorkeur vinden? Dat is ook maar een mening.
-
swoosh
- Forum-lid
swoosh
13 mar 2011 01:46
Timo 2.0 schreef:Het zal een Bianchi zijn omdat het er opstaat, maar rood/wit met Shimano het doet mij niets.
Alles omtrent de racefiets is geevolueerd. Van frame materialen tot aan kleding toe. Campagnolo gebruikt hedentendage carbon in haar groepen. Kleding is van lycra ipv Merinowol. Wielen zijn steeds vaker carbon. Frames komen tegenwoordig bijna allemaal uit het oosten en zijn ook meer en meer van carbon. En zelfs lakken gaat volgens een moderner procedé. Zo kunnen we nog wel even verder schrijven over wat er allemaal is geevolueerd in de fietsenbranche.
Volgens jou is een Bianchi alleen maar "echt" als die celeste is en met campa.
Volgens mij ben je met je gedachten ergens blijven steken in het wollenonderbroeken tijdperk. Vanwaar toch die vasthoudende gedachte over kleur en opbouw terwijl andere elementen in de genoemde fiets-evolutie wel je goedkeuring lijken weg te dragen? Persoonlijk vind ik die tweedeling in je gedachten weinig reeël. De logica ontbreekt. Maar misschien kun je het uitleggen?
-
Supergrover
- Forum-lid HC
Supergrover
13 mar 2011 01:52
ik pak ff de chips en een glas wijn erbij.....
-
swoosh
- Forum-lid
swoosh
13 mar 2011 02:08
alsjeblieft zeg . . . neem bij je wijn pinda's, wat noten of een blokje kaas.
chips zitten vol met transvetten
:rolleye: