Aparte constructie. Vraag me af hoe dit in de praktijk werkt. Op een tijdritfiets heb je niet heel veel remwerking nodig dus dan is dit een slimme oplossing
Volgens mij nadelen:
Achter loopt de kabel op de cervelo vanuit het frame in een S-bocht wat extra wrijving en sporen op de lak oplevert.
Voor worden de rem armen onder een zeer stijle hoek belast).
Voordelen:
Rem zit achter de vork wat een verbeterde luchweerstand opleverd.
Ben benieuwd hoe de eigenaar van de fiets deze remmen gaat vinden.
Cervélo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Sharkman 1 schreef:Aparte constructie. Vraag me af hoe dit in de praktijk werkt. Op een tijdritfiets heb je niet heel veel remwerking nodig dus dan is dit een slimme oplossing
Volgens mij nadelen:
Achter loopt de kabel op de cervelo vanuit het frame in een S-bocht wat extra wrijving en sporen op de lak oplevert.
Voor worden de rem armen onder een zeer stijle hoek belast).
Voordelen:
Rem zit achter de vork wat een verbeterde luchweerstand opleverd.
Ben benieuwd hoe de eigenaar van de fiets deze remmen gaat vinden.
Ik heb ze inmiddels een paar maanden op mijn Soloist team zitten, weliswaar 2 achterremmen (1 achterrem gemodificeerd om voor te plaatsen) en moet zeggen dat de remwerking gewoonweg goed te noemen is.
Ze grijpen goed aan en zijn zeer goed te doseren. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee.
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
"Ze grijpen goed aan en zijn zeer goed te doseren. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee"
En da's het belangrijkste (concept lijkt een beetje op een rem uit de jaren 8, kan even niet op de naam komen)
Anazi: die fiets is zeer fraai maar de gele stickers op de Mavics....... (staan alleen maar mooi op een Scott Limited 2008).
Als het je wielen zijn zou ik de stickers verwijderen of er witte voor maken.
En da's het belangrijkste (concept lijkt een beetje op een rem uit de jaren 8, kan even niet op de naam komen)
Anazi: die fiets is zeer fraai maar de gele stickers op de Mavics....... (staan alleen maar mooi op een Scott Limited 2008).
Als het je wielen zijn zou ik de stickers verwijderen of er witte voor maken.
Sharkman 1 schreef:Volgens mij nadelen:
Achter loopt de kabel op de cervelo vanuit het frame in een S-bocht wat extra wrijving en sporen op de lak oplevert.
Voor worden de rem armen onder een zeer stijle hoek belast).
Dat is maar omdat blijkbaar voor- en achterrem gewisseld zijn. Bij mijn Oval remmen gaat de kabel achteraan er gewoon langs links in, net als vooraan trouwens.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Sharkman 1 schreef:" (concept lijkt een beetje op een rem uit de jaren 80, kan even niet op de naam komen)
U-brake!
[img=http://www.sheldonbrown.com/images/BR1039.JPG]
Sharkman 1 schreef:Aparte constructie. Vraag me af hoe dit in de praktijk werkt. Op een tijdritfiets heb je niet heel veel remwerking nodig dus dan is dit een slimme oplossing
Volgens mij nadelen:
Achter loopt de kabel op de cervelo vanuit het frame in een S-bocht wat extra wrijving en sporen op de lak oplevert.
Voor worden de rem armen onder een zeer stijle hoek belast).
Voordelen:
Rem zit achter de vork wat een verbeterde luchweerstand opleverd.
Ben benieuwd hoe de eigenaar van de fiets deze remmen gaat vinden.
Dit is niet standaard en die wrijving is niet echt aan de orde. De kabel loopt er net tegen en met remmen komt de kabel iets los. Een sticker ( doorzichtig) eronder en er slijt niks.
De rede is dat als ik de kabel uit de andere kant laat komen de bocht te wijd wordt en er heel stuk kabel uitsteekt, of veel te strak komt te staan.
De kabelinvoer kan je bepalen dus, aan welke kant er in te steken.
Dit is qua aerodynamica en zicht en verloop vd kabel de beste en in mijn ogen mooiste oplossing, ook de meeste praktische.
De remmen voelen goed, direct en sterk. En inderdaad heb je geen superremkracht nodig op een TT fiets....
Anaszi schreef:
Ik vind het een plaatje...zelfs die wielen inclusief de decalls kunnen door de beugel.
Zelfs een SLC SL die nog niet helemaal af is, is al prachtig. Nog mooier is het om er op een te rijden....
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;