Pagina 236 van 1091

Geplaatst: 06 feb 2008 22:03
door sharkman113
Aparte constructie. Vraag me af hoe dit in de praktijk werkt. Op een tijdritfiets heb je niet heel veel remwerking nodig dus dan is dit een slimme oplossing

Volgens mij nadelen:

Achter loopt de kabel op de cervelo vanuit het frame in een S-bocht wat extra wrijving en sporen op de lak oplevert.
Voor worden de rem armen onder een zeer stijle hoek belast).

Voordelen:

Rem zit achter de vork wat een verbeterde luchweerstand opleverd.

Ben benieuwd hoe de eigenaar van de fiets deze remmen gaat vinden.

Geplaatst: 06 feb 2008 22:18
door -kds-
Ok thx, weeral iets bijgeleerd! ;)

Geplaatst: 06 feb 2008 22:38
door andromeda
Sharkman 1 schreef:Aparte constructie. Vraag me af hoe dit in de praktijk werkt. Op een tijdritfiets heb je niet heel veel remwerking nodig dus dan is dit een slimme oplossing

Volgens mij nadelen:

Achter loopt de kabel op de cervelo vanuit het frame in een S-bocht wat extra wrijving en sporen op de lak oplevert.
Voor worden de rem armen onder een zeer stijle hoek belast).

Voordelen:

Rem zit achter de vork wat een verbeterde luchweerstand opleverd.

Ben benieuwd hoe de eigenaar van de fiets deze remmen gaat vinden.


Ik heb ze inmiddels een paar maanden op mijn Soloist team zitten, weliswaar 2 achterremmen (1 achterrem gemodificeerd om voor te plaatsen) en moet zeggen dat de remwerking gewoonweg goed te noemen is.
Ze grijpen goed aan en zijn zeer goed te doseren. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee.

Geplaatst: 07 feb 2008 08:36
door sharkman113
"Ze grijpen goed aan en zijn zeer goed te doseren. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee"

En da's het belangrijkste (concept lijkt een beetje op een rem uit de jaren 8, kan even niet op de naam komen)

Anazi: die fiets is zeer fraai maar de gele stickers op de Mavics....... (staan alleen maar mooi op een Scott Limited 2008).
Als het je wielen zijn zou ik de stickers verwijderen of er witte voor maken.

Geplaatst: 07 feb 2008 09:44
door casran
Sharkman 1 schreef:Volgens mij nadelen:

Achter loopt de kabel op de cervelo vanuit het frame in een S-bocht wat extra wrijving en sporen op de lak oplevert.
Voor worden de rem armen onder een zeer stijle hoek belast).



Dat is maar omdat blijkbaar voor- en achterrem gewisseld zijn. Bij mijn Oval remmen gaat de kabel achteraan er gewoon langs links in, net als vooraan trouwens.

Geplaatst: 07 feb 2008 10:02
door perik
Sharkman 1 schreef:" (concept lijkt een beetje op een rem uit de jaren 80, kan even niet op de naam komen)


U-brake!

[img=http://www.sheldonbrown.com/images/BR1039.JPG]

Geplaatst: 07 feb 2008 10:04
door speric
Sharkman 1 schreef:Aparte constructie. Vraag me af hoe dit in de praktijk werkt. Op een tijdritfiets heb je niet heel veel remwerking nodig dus dan is dit een slimme oplossing

Volgens mij nadelen:

Achter loopt de kabel op de cervelo vanuit het frame in een S-bocht wat extra wrijving en sporen op de lak oplevert.
Voor worden de rem armen onder een zeer stijle hoek belast).

Voordelen:

Rem zit achter de vork wat een verbeterde luchweerstand opleverd.

Ben benieuwd hoe de eigenaar van de fiets deze remmen gaat vinden.



Dit is niet standaard en die wrijving is niet echt aan de orde. De kabel loopt er net tegen en met remmen komt de kabel iets los. Een sticker ( doorzichtig) eronder en er slijt niks.

De rede is dat als ik de kabel uit de andere kant laat komen de bocht te wijd wordt en er heel stuk kabel uitsteekt, of veel te strak komt te staan.
De kabelinvoer kan je bepalen dus, aan welke kant er in te steken.
Dit is qua aerodynamica en zicht en verloop vd kabel de beste en in mijn ogen mooiste oplossing, ook de meeste praktische.
De remmen voelen goed, direct en sterk. En inderdaad heb je geen superremkracht nodig op een TT fiets....

Geplaatst: 07 feb 2008 18:21
door masterb
Anaszi schreef:Afbeelding


Ik vind het een plaatje...zelfs die wielen inclusief de decalls kunnen door de beugel.

Geplaatst: 07 feb 2008 19:14
door tiest
Rotor stem + Cosmic ultimate zijn beide (Y) Top. Vind het echt een superfiets. Wel K1 zadel monteren:)

Geplaatst: 07 feb 2008 23:20
door arnoud
Zelfs een SLC SL die nog niet helemaal af is, is al prachtig. Nog mooier is het om er op een te rijden....