Pagina 237 van 320
Geplaatst: 22 aug 2010 19:33
door casran
perik schreef:Op weightweenies schijnt alles te werken. Daar zijn 12 spaken in het achterwiel voldoende en kun je met de allerlichtste baantubes ook 10.000km rijden zonder één keer lek.
Nu ik het topic hier her-open doet het me eraan denken. Vorig weekend reed een van de topfavorieten in het EK half-Ironman in Duitsland met een Lightweight voorwiel met 8-spaken... zalig ding!
Geplaatst: 22 aug 2010 19:37
door rezne
jaapieo schreef:@Rezne,
Je zou eens langs het canyon testcentre kunnen gaan om dat te proberen...!
Ik kreeg al vrij vlot een respons van Canyon + foto. Voor de liefhebber: 83cm en hoger is haalbaar
Geplaatst: 23 aug 2010 15:23
door amclassic-fan
C a s r a n schreef:perik schreef:Op weightweenies schijnt alles te werken. Daar zijn 12 spaken in het achterwiel voldoende en kun je met de allerlichtste baantubes ook 10.000km rijden zonder één keer lek.
Nu ik het topic hier her-open doet het me eraan denken. Vorig weekend reed een van de topfavorieten in het EK half-Ironman in Duitsland met een Lightweight voorwiel met 8-spaken... zalig ding!
Voila:
http://www.light-bikes.de/website/new/2 ... r-eurobike
Geplaatst: 23 aug 2010 15:39
door jona91
zannata komt in februari met een erg knappe tijdritfiets, z111, met isp. gelezen in toeristisch boekje maar kan op internet geen foto vinden..
Geplaatst: 23 aug 2010 15:50
door frenkie
Amclassic-fan schreef:C a s r a n schreef:perik schreef:Op weightweenies schijnt alles te werken. Daar zijn 12 spaken in het achterwiel voldoende en kun je met de allerlichtste baantubes ook 10.000km rijden zonder één keer lek.
Nu ik het topic hier her-open doet het me eraan denken. Vorig weekend reed een van de topfavorieten in het EK half-Ironman in Duitsland met een Lightweight voorwiel met 8-spaken... zalig ding!
Voila:
http://www.light-bikes.de/website/new/2 ... r-eurobike
Het zal ongetwijfeld technisch goed zijn doorgerekend, maar ik vind het er maar eng fragiel uit zien
Geplaatst: 23 aug 2010 17:45
door robbebopper
Vreemd hoor. Ze zijn trots op de (maar) acht spaken van het voorwiel, en in het achterwiel tekenen ze er honderd.
Geplaatst: 23 aug 2010 18:29
door chrono
Dat voorwiel is dan alleen maar voor de triathlon'seen' want voor gewone rijdritten zijn toch minstens 16 spaken verplicht? Ik zou ook bang zijn om er op te rijden hoor, en zal ook wel het nodige moeten kosten....
Geplaatst: 23 aug 2010 19:39
door amclassic-fan
Dat voorwiel is ook gewoon voor UCI tijdritten en misschien ook wel voor wegkoersen als het daarvoor wordt goedgekeurd.
@Rob die spaken in 't achterwiel zijn niet getekend, dat is gewoon het carbon. Wat er tussen zit is foam.
Geplaatst: 23 aug 2010 21:29
door robbebopper
Oh, dan is het weer wel "cool".
Wat voor foam is dat dan? Schijnt wel erg door. Is dat om gewicht te besparen?
Geplaatst: 23 aug 2010 22:35
door casran
Amclassic-fan schreef:Dat voorwiel is ook gewoon voor UCI tijdritten en misschien ook wel voor wegkoersen als het daarvoor wordt goedgekeurd.
Voorlopig nog niet. In Wiesbaden (EK half-Ironman) reed toptriatleet Sebastian Kienle ermee... en ik ging nog gaan grappen bij hem voor de start: "Sebastian, iemand heeft spaken weggeknipt uit je LW!". Na de wedstrijd gaf hij mij de uitleg dat LW dit voorwiel ontwikkeld heeft voor Linus Gerdemann maar het niet tijdig door de controles kreeg om het UCI-proof te maken (klopt overigens, want ik ken iemand die alle testen voor de UCI doet; testcentrum is in Luik in België); voor triathlon maakt dat overigens niet uit. Het voorwiel van Sebastian was uiteindelijk 40gr lichter dan het produktiewielset dat er later zal aankomen. De disc op de site is overigens een tekening, in het echt ziet hij er zo uit: foto van Sebastian bij zijn debuut op Ironmanafstand in Roth; nooit eerder deed een triatleet bij zijn debuut op Ironman-afstand zo snel als Sebastian, nl. sub 8u met fietstijd van 4u14 op 180km!!
Geplaatst: 24 aug 2010 15:11
door amclassic-fan
Ik denk dat dit wiel dan geverfd is, want Milram had in de Tour disc wielen die er precies zo uit zien als die studie foto's waarmee LW nu gekomen is.
Geplaatst: 24 aug 2010 15:30
door joeptimmermans
Zie wel niet hoe die foam bijdraagt aan de stijfheid van het wiel. Lijkt alleen een aerodynamisch doel te hebben dus. Vraag me dan af hoe ze dat UCI-legaal praten.