Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

frankc
Forum-lid

frankc 13 mar 2011 08:54

Hallo,

Ben nieuw op dit forum en wilde even mijn nieuwe Oltre Nero met jullie delen..

Hoge velgen volgen later..
Frank

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 13 mar 2011 09:33

FrankC schreef:Hallo,

Welkom hier, pracht fiets!

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 13 mar 2011 09:41

Swoosh schreef:alsjeblieft zeg . . . neem bij je wijn pinda's, wat noten of een blokje kaas.
chips zitten vol met transvetten

:rolleye:

Mwah, ben toch niet meer te redden...

:)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 13 mar 2011 09:58

FrankC schreef:Hallo,

Welkom,

regel jij de velgen, doen wij vast plaatje plakken...

[IMG=http://img834.imageshack.us/img834/401/ ... 202176.jpg]

mooie fiets (ik had alleen een zwart stuurlintje gedaan, maar das persoonlijk)

Bianchi via Nirone 7

farelli
Forum-lid

farelli 13 mar 2011 10:09

Swoosh schreef:
Timo 2.0 schreef:Het zal een Bianchi zijn omdat het er opstaat, maar rood/wit met Shimano het doet mij niets.

Volgens jou is een Bianchi alleen maar "echt" als die celeste is en met campa.
Volgens mij ben je met je gedachten ergens blijven steken in het wollenonderbroeken tijdperk. Vanwaar toch die vasthoudende gedachte over kleur en opbouw terwijl andere elementen in de genoemde fiets-evolutie wel je goedkeuring lijken weg te dragen? Persoonlijk vind ik die tweedeling in je gedachten weinig reeël. De logica ontbreekt. Maar misschien kun je het uitleggen?

Denken bestaat uit meer dan ratio. Want volgens mij bedoel je ratio ipv logica.
Bij een merk wat zo aan emotie kan appelleren als Bianchi is het niet meer dan logisch dat niet-rationele elementen een belangrijke rol gaan spelen.
Voor de een meer dan voor de ander.
:)
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 13 mar 2011 11:06

Het probleem zit vooral in begrijpend lezen...
Timo 2.0 schreef:Het zal een Bianchi zijn omdat het er opstaat, maar rood/wit met Shimano het doet mij niets.
LVGH schreef:Jules mag dat toch een overdreven mening/voorkeur vinden? Dat is ook maar een mening.
Uiteraard, maar waarom herdefinieert hij mijn mening?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering

In dit geval:

Ik vind een Bianchi alleen mooi als hij celeste is en met Campagnolo is afgemonteerd

wordt door Jules verandert in

Dat Italiaanse fietsen enkel met Campagnolo mogen worden afgemonteerd is ouderwets, dat vinden de Italianen ook.

Maar zeg ik dan iets over alle Italiaanse fietsen? En doet het er iets toe wat Italianen vinden als ik mijn persoonlijke voorkeuren en smaak omschrijf?

Idem bij "Swoosh"
Swoosh schreef:Alles omtrent de racefiets is geevolueerd. Van frame materialen tot aan kleding toe. Campagnolo gebruikt hedentendage carbon in haar groepen. Kleding is van lycra ipv Merinowol. Wielen zijn steeds vaker carbon. Frames komen tegenwoordig bijna allemaal uit het oosten en zijn ook meer en meer van carbon. En zelfs lakken gaat volgens een moderner procedé. Zo kunnen we nog wel even verder schrijven over wat er allemaal is geevolueerd in de fietsenbranche.
Klopt allemaal, maar is het ter zake? Het lijkt op een lange opbouw naar een drogreden want met de mening die ik verkondig heeft het niets te maken. Om weer even terug te gaan naar de basis:

Ik vind een Bianchi alleen mooi als hij celeste is en met Campagnolo is afgemonteerd

Beantwoord "Swoosh" met een verhandeling over het gebruik van carbon en lycra, om daarna op zijn beurt ook mijn mening te herdefiniëren:
Swoosh schreef:Volgens jou is een Bianchi alleen maar "echt" als die celeste is en met campa.
Let op hoe hij de essentie van mijn boodschap wijzigt

Een rood/witte Bianchi met Shimano afmontage doet mij niets

wordt

Ook "Swoosh" hanteert hier een stropopredenering, want ik zeg alleen dat een rood/witte Bianchi met Shimano mij persoonlijk niets doet, dat ik er niet warm of koud van word.
Swoosh schreef:Volgens mij ben je met je gedachten ergens blijven steken in het wollenonderbroeken tijdperk.
Waar baseert hij dit op?
Swoosh schreef:Vanwaar toch die vasthoudende gedachte over kleur en opbouw terwijl andere elementen in de genoemde fiets-evolutie wel je goedkeuring lijken weg te dragen?
Smaak? Persoonlijke voorkeuren?
Swoosh schreef:Persoonlijk vind ik die tweedeling in je gedachten weinig reeël.
Sinds wanneer is smaak reëel? Of beter: sinds wanneer moet smaak reëel zijn?
Swoosh schreef:De logica ontbreekt. Maar misschien kun je het uitleggen?
De logica van smaak en persoonlijke voorkeuren. Wil jij werkelijk uitleg over iets dat zo subjectief is?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bluebird
Forum-lid

Gebruikersavatar bluebird 13 mar 2011 12:35

@ Supegrover1: kun je mij ff de chips aangeven? ;)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 13 mar 2011 13:45

bluebird schreef:@ Supegrover1: kun je mij ff de chips aangeven? ;)

Komt ie, ik heb alleen nog wat Bolognesechips, de wijn is al op.

(ik durfde geen Japanse mix te nemen, had geen zin in gezeur met de Campabinieri....)

Bianchi via Nirone 7

swoosh
Forum-lid

swoosh 13 mar 2011 19:15

Timo 2.0 schreef:Het probleem zit vooral in begrijpend lezen...
In dit geval:

wordt door Jules verandert in

Dat Italiaanse fietsen enkel met Campagnolo mogen worden afgemonteerd is ouderwets, dat vinden de Italianen ook.

Maar zeg ik dan iets over alle Italiaanse fietsen? En doet het er iets toe wat Italianen vinden als ik mijn persoonlijke voorkeuren en smaak omschrijf?

Idem bij "Swoosh"
Swoosh schreef:Alles omtrent de racefiets is geevolueerd. Van frame materialen tot aan kleding toe. Campagnolo gebruikt hedentendage carbon in haar groepen. Kleding is van lycra ipv Merinowol. Wielen zijn steeds vaker carbon. Frames komen tegenwoordig bijna allemaal uit het oosten en zijn ook meer en meer van carbon. En zelfs lakken gaat volgens een moderner procedé. Zo kunnen we nog wel even verder schrijven over wat er allemaal is geevolueerd in de fietsenbranche.
Klopt allemaal, maar is het ter zake? Het lijkt op een lange opbouw naar een drogreden want met de mening die ik verkondig heeft het niets te maken. Om weer even terug te gaan naar de basis:

Beantwoord "Swoosh" met een verhandeling over het gebruik van carbon en lycra, om daarna op zijn beurt ook mijn mening te herdefiniëren:
Swoosh schreef:Volgens jou is een Bianchi alleen maar "echt" als die celeste is en met campa.
Let op hoe hij de essentie van mijn boodschap wijzigt

wordt

Ook "Swoosh" hanteert hier een stropopredenering, want ik zeg alleen dat een rood/witte Bianchi met Shimano mij persoonlijk niets doet, dat ik er niet warm of koud van word.
Swoosh schreef:Volgens mij ben je met je gedachten ergens blijven steken in het wollenonderbroeken tijdperk.
Waar baseert hij dit op?
Swoosh schreef:Vanwaar toch die vasthoudende gedachte over kleur en opbouw terwijl andere elementen in de genoemde fiets-evolutie wel je goedkeuring lijken weg te dragen?
Smaak? Persoonlijke voorkeuren?
Swoosh schreef:Persoonlijk vind ik die tweedeling in je gedachten weinig reeël.
Sinds wanneer is smaak reëel? Of beter: sinds wanneer moet smaak reëel zijn?
Swoosh schreef:De logica ontbreekt. Maar misschien kun je het uitleggen?
De logica van smaak en persoonlijke voorkeuren. Wil jij werkelijk uitleg over iets dat zo subjectief is?

jaja
Luister ik ben gewoon benieuwd hoe jij tot bepaalde gedachten komt. Als ik nl tracht te analyseren hoe dat bij jou in elkaar steekt, stuit ik op zaken die niet te rijmen vallen.

Jij maar ook anderen hebben vaak in herhaling geschreven dat een Italiaanse fiets Italiaans afgemonteerd zou moeten zijn. Iets anders is vloeken in de kerk. Dat geld ook zo voor de gedachte dat een Gios blauw moet zijn en een Bianchi celeste.

Nu schrijf jij: "Een rood/witte Bianchi met Shimano afmontage doet mij niets"
En nu is waar Jules meekomt ineens fout?
Ik denk het niet. Je geeft nl zelf de ruimte cq je formuleert expres je zin zo dat men een bepaalde richting op gaat denken. Beetje flauw . . . .

Wat betekent dat?
Het doet je niets omdat:
A je vindt dat op een Bianchi geen shimano hoort maar celeste
B je vindt dat een Bianchi niet rood/wit behoort te zijn maar celeste

Als ik dan schrijf: Volgens jou is een Bianchi alleen maar "echt" als die celeste is en met campa. dan wijzig ik je boodschap niet, het is nl precies wat je over wilde brengen , alleen ik verwoord het duidelijker. Of zullen we zeggen eerlijker?

Nogmaals als ik probeer te analyseren hoe jij tot deze gedachten komt en ik ze uit één leg, dan vind ik een rare mix. Ik zie dat op voor een bepaald deel je wél overweg kan met fiets-evolutie maar met bep zaken ben je duidelijk blijven steken in een zelfopgelegd dogma. Het dogma dat een Italiaanse fiets alleen wat is in een bepaalde ouderwetse kleur en een bepaalde merk afmontage. Sailant detail is dat jouw merk afmontage wel met z'n tijd is meegegaan door het gebruik van carbon. Ook het merk fiets is met de tijd meegegaan net als heel de fietsbranche is geevolueerd. Ik wil graag begrijpen waarom een deel van jouw gedachten zo inflexibel is waar het deze bep zaken aangaat. Het strookt niet weet je.

Tenslotte schrijf je:

Achter jouw smaak en voorkeuren zitten bepaalde gedachten. Zoals vooroordelen, jouw geschiedenis, andere aanames die je eerder deed, etc etc Je smaak-gedachte is niet uit het niets verschenen hoor. Smaak wordt gevormd. Analyseer jezelf eens, misschien dat je het dan wél onder woorden kunt brengen. Maar misschien kom je er dan uiteindelijk ook achter hoe onvolledig en tegenstrijdig jouw gedachte omtrent dit Bianchi ding feitelijk is en hoe jij jezelf geindoctrineerd hebt.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 13 mar 2011 19:41

Swoosh schreef:jaja
Luister ik ben gewoon benieuwd hoe jij tot bepaalde gedachten komt. Als ik nl tracht te analyseren hoe dat bij jou in elkaar steekt, stuit ik op zaken die niet te rijmen vallen.
We gaan het zien...
Swoosh schreef:Jij maar ook anderen hebben vaak in herhaling geschreven dat een Italiaanse fiets Italiaans afgemonteerd zou moeten zijn. Iets anders is vloeken in de kerk. Dat geld ook zo voor de gedachte dat een Gios blauw moet zijn en een Bianchi celeste.
Waar heb ik dat geschreven? Ik vind het vervelend dat je mijn specifieke mening vermengt met de ruimere meningen van anderen en daar een soort gemene deler van maakt die dan ook op mijn smaak betrekking zou hebben. Dat zou het zelfde zijn als wanneer jij zou schrijven dat je niet van zoute drop houdt en ik daar dan van zou maken dat jij sowieso niet van drop houdt want anderen hebben aangegeven dat zij niet van drop houden dus daar schaar ik jou met jouw opmerking over zoute drop voor het gemak ook maar even bij. Snap je? :) Overigens heb ik wel in eerdere topics (of eerder in dit topic) geschreven dat ik een celeste Bianchi het mooist vind, een witte of zwarte Bianchi met celeste decals ook nog erg mooi vind maar dat Bianchi's in andere kleuren mij niets doen.
Swoosh schreef:Nu schrijf jij: "Een rood/witte Bianchi met Shimano afmontage doet mij niets"
En nu is waar Jules meekomt ineens fout?
Ik denk het niet. Je geeft nl zelf de ruimte cq je formuleert expres je zin zo dat men een bepaalde richting op gaat denken. Beetje flauw . . . .
Nu doe je het weer, een drogreden opvoeren. Ik heb alleen geschreven dat een rood/witte Bianchi met Shimano mij niets doet. Dat stond er letterlijk. Elke diepere betekenis die jij daaraan verbindt is voor jouw rekening. Het kan toch niet zo zijn dat iemand zich nu ook moet verantwoorden voor allerlei diepere betekenissen die anderen in een simpele, heldere opmerking kunnen vermoeden. Toch? Dit nog los van de vergezochte aanname dat ik een zin met opzet zo formuleer.
Swoosh schreef:Een rood/witte Bianchi met Shimano afmontage doet mij niets
Wat betekent dat?
Het doet je niets omdat:
A je vindt dat op een Bianchi geen shimano hoort maar celeste
B je vindt dat een Bianchi niet rood/wit behoort te zijn maar celeste
Het betekent dat een rood/witte Bianchi met Shimano afmontage mij niets doet. Als ik iets anders bedoelde had ik wel geschreven dat een rood/witte Bianchi met Shimano afmontage niet hoort, niet mag, niet kan of verboden zou moeten worden of iets van die strekking.
Swoosh schreef:Als ik dan schrijf: Volgens jou is een Bianchi alleen maar "echt" als die celeste is en met campa. dan wijzig ik je boodschap niet, het is nl precies wat je over wilde brengen , alleen ik verwoord het duidelijker. Of zullen we zeggen eerlijker?
Nope, al geeft het wel enig inzicht in wat jij in mijn woorden leest. Het zegt dus feitelijk meer over jou dan over mij.
Swoosh schreef:Nogmaals als ik probeer te analyseren hoe jij tot deze gedachten komt en ik ze uit één leg, dan vind ik een rare mix. Ik zie dat op voor een bepaald deel je wél overweg kan met fiets-evolutie maar met bep zaken ben je duidelijk blijven steken in een zelfopgelegd dogma. Het dogma dat een Italiaanse fiets alleen wat is in een bepaalde ouderwetse kleur en een bepaalde merk afmontage.
Daar ga je weer, aldoor blijven herhalen dat ik iets vind maakt niet dat ik het ook echt vind. Ik heb niets tegen Willier, Pinarello, Colnago, Ciöcc, Fondriest, en zo voort, en zo voort, met Shimano of Sram. Dat moeten mensen helemaal zelf weten. Ook een Bianchi met die onderdelen moeten ze zelf weten...alleen mij doet dat niets. Mag dat, of is dat ouderwets? Blijkbaar.
Swoosh schreef:Sailant detail is dat jouw merk afmontage wel met z'n tijd is meegegaan door het gebruik van carbon.
Wat daar saillant (met dubbel-l) aan is ontgaat mij. Nou ja, eigenlijk niet omdat ik ondertussen door heb hoe jij mijn opvattingen verkeerd interpreteert. Moet ik het weerleggen? Ik heb net een jaar besteed aan het opbouwen van een celeste Bianchi met een carbon voorvork, carbon stuur/pen combi, en carbon Campagnolo remgrepen, cranks, derailleurkooien, zadelpen en al aangekondigd dat er binnenkort carbon Campagnolo wielen inkomen. Hoezo ben ik tegen carbon op cq aan een Bianchi? Hoe kom je daarbij? Ik zorg alleen wel dat het Campagnolo is en celeste. Maar dat is mijn opvatting van smaak.
Swoosh schreef:Ook het merk fiets is met de tijd meegegaan net als heel de fietsbranche is geevolueerd. Ik wil graag begrijpen waarom een deel van jouw gedachten zo inflexibel is waar het deze bep zaken aangaat. Het strookt niet weet je.
Hoeveel meer uitleg wil je nog om duidelijk te krijgen dat je mijn "inflexibele" opvattingen totaal verkeerd interpreteert?
Swoosh schreef:Achter jouw smaak en voorkeuren zitten bepaalde gedachten. Zoals vooroordelen, jouw geschiedenis, andere aanames die je eerder deed, etc etc Je smaak-gedachte is niet uit het niets verschenen hoor. Smaak wordt gevormd. Analyseer jezelf eens, misschien dat je het dan wél onder woorden kunt brengen. Maar misschien kom je er dan uiteindelijk ook achter hoe onvolledig en tegenstrijdig jouw gedachte omtrent dit Bianchi ding feitelijk is en hoe jij jezelf geindoctrineerd hebt.

Zorg eerst nou maar eens dat je mijn beeld van Bianchi, Campagnolo, en Italiaanse fietsen in het algemeen duidelijk hebt. Dan praten we verder :)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 13 mar 2011 20:39

Tjonge, tjonge... open een apart Topic om elkaar te analyseren!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

metor
Forum-lid

metor 13 mar 2011 20:41

Bier en chips smaakt goed!
Swoosh, volg je een cursus psychiater ofzo? Smaak willen rationaliseren en Timo hier ontleden :S
IMHO is smaak niet uit te leggen. Dat maakt ons al mens nu zo uniek ;)

Plaats reactie