Wilier
-
- Forum-lid
Allemacht Raven, wat een fiets!!!
Maak joe woar
Enorm vette bak !
- thestudent
- Forum-lid HC
Tijdritfietsen zijn meestal niet mooi, maar deze wel! Wat een topding, met mooi opvallende accenten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Mooie bak. Zou nog wel even wat lucht in de banden brengen voordat je weer wegrijdt.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- TheTourist
- Forum-lid
Wat is het soms toch oneerlijk verdeeld...raven14 schreef: Nog niet serieus gebruikt eigenlijk...
Het is een beauty!
Canyon Aeroad CF SLX 7.0
Sinds eind 2014 mijn troetelkind, hij mag zelfs in de woonkamer slapen . Afgelopen seizoen zo'n 8000 kilometer gemaakt en sinds vorige week voorzien van nieuwe wielen. Errug blij mee.
Specs:
- Willier Cento1 Air
- Groep: SRAM Red 22
- Stuur 3T Aeronova Team carbon
- Wielen: ZIPP 404 NSW met Conti's GP-4000
- Pedalen Look Keo Blade (Titanium/carbon)
- Gewicht ongeveer 7,2 kilogram.
Let maar niet op de casette, is bergverzet. Wegcassette zit nog op de winterfiets
-----------------------------------------------
Wilier Cento1 Air
Bianchi Sempre.
Koga beachracer.
Wilier Cento1 Air
Bianchi Sempre.
Koga beachracer.
Hoe remmen/rijden de nwe ZIpp's?Rick.1968 schreef: Sinds eind 2014 mijn troetelkind, hij mag zelfs in de woonkamer slapen . Afgelopen seizoen zo'n 8000 kilometer gemaakt en sinds vorige week voorzien van nieuwe wielen. Errug blij mee.
Specs:
- Willier Cento1 Air
- Groep: SRAM Red 22
- Stuur 3T Aeronova Team carbon
- Wielen: ZIPP 404 NSW met Conti's GP-4000
- Pedalen Look Keo Blade (Titanium/carbon)
- Gewicht ongeveer 7,2 kilogram.
Laatst gewijzigd door MarcFaFo op 29 dec 2016 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Hi MarcFafo, ik kan het je nog niet zeggen. De wielen zijn nog zo nieuw dat ik na het monteren van de wielset en remblokjes etc. alleen nog maar een klein rondje door de wijk heb gefietst. Heb ze gekocht bij Hopmans in Bergen op Zoom. Heel scherp geprijsd!
Hiervoor zaten er Mavic Cosmic Carbone's onder met de Exalith-2 remrand. Deze remden prima maar de geanodiseerde exalith rand was gaan slijten. Hebben het een aantal keren flink te verduren gehad met slecht weer en door zand en blubber was het alu erdoor gekomen waardoor ook de remkracht wat afnam. De Mavics gebruik ik nu op m'n winterfiets en die krijgt momenteel de meeste buitenspeel tijd
Ondanks het korte ritje heb ik het gevoel dat de Zipps minstens zo goed remmen (de NSW's hebben een iets verbeterde remrand t.o.v. de normale 404's) Wel even wennen aan het geluid bij remmen, de Mavics zoemen en Zipps maken een iets meer schurend geluid. Waarschijnlijk ook eerst even goed inremmen.
De Zipps lijken me ook stijver dan de Mavics, daar had ik met aanzetten regelmatig dat de velg lichtjes tegen de remblokken aanliep. Dat hebben de Zipps volgens mij niet, of minder maar zoals gezegt, om er echt iets van te kunnen zeggen moet ik er eerst een paar honderd kilometer op hebben gefietst! Qua looks echter is er geen twijfel mogelijk, de Zipps! Met vlag en wimpel
Hiervoor zaten er Mavic Cosmic Carbone's onder met de Exalith-2 remrand. Deze remden prima maar de geanodiseerde exalith rand was gaan slijten. Hebben het een aantal keren flink te verduren gehad met slecht weer en door zand en blubber was het alu erdoor gekomen waardoor ook de remkracht wat afnam. De Mavics gebruik ik nu op m'n winterfiets en die krijgt momenteel de meeste buitenspeel tijd
Ondanks het korte ritje heb ik het gevoel dat de Zipps minstens zo goed remmen (de NSW's hebben een iets verbeterde remrand t.o.v. de normale 404's) Wel even wennen aan het geluid bij remmen, de Mavics zoemen en Zipps maken een iets meer schurend geluid. Waarschijnlijk ook eerst even goed inremmen.
De Zipps lijken me ook stijver dan de Mavics, daar had ik met aanzetten regelmatig dat de velg lichtjes tegen de remblokken aanliep. Dat hebben de Zipps volgens mij niet, of minder maar zoals gezegt, om er echt iets van te kunnen zeggen moet ik er eerst een paar honderd kilometer op hebben gefietst! Qua looks echter is er geen twijfel mogelijk, de Zipps! Met vlag en wimpel
-----------------------------------------------
Wilier Cento1 Air
Bianchi Sempre.
Koga beachracer.
Wilier Cento1 Air
Bianchi Sempre.
Koga beachracer.
Hi Rick, Inderdaad qua looks geen twijfel mogelijk . Ik vind de ZIPPs erug mooi maar mijn ervaring met Carbon en remmen is niet altijd even top. Voor mij blijven alu remranden (tot nu toe) wel een zeer betrouwbaar gevoel geven in afdaling of rijden in de regen.
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.