Tijdritfietsen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
-
- Forum-lid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 11 feb 2008 16:53
Wat voor zadel is dat:O?
Zoiets zoek ik ook nog.
Zoiets zoek ik ook nog.
Biker-Sander schreef:Wat voor zadel is dat:O?
Zoiets zoek ik ook nog.
Dat is een ISM zadel. E.a. wordt hier besproken.
Fiets is van m'n vriendin. Zat er aan te denken om haar even voor die tijdrit op te geven maar weet niet helemaal zeker of ze me dat wel in dank gaat afnemen
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08
Ik vroeg me af. Wat is nou de meest aerodynamische UCI legale tijdrit fiets?
Dit is wat ik zelf heb bedacht.
Ridley Dean: vanwege de R-Flow technieken, en omdat de voorrem ook enigzins is weg gewerkt, oook de achterrem is weggewerkt.
Trek Speedconcent 9: de voor en achterrem zijn weg gewerkt, en er is geen draadje te zien
Giant Trinity Advanced SL 0: de voor en achterrem zijn weg gewerkt.
Specialized Shiv: Met de kap op de voorkant heel aerodynamisch maar tegenwoordig mag dit niet meer en zit de rem gewoon wind te happen.
Cervelo P4: Iedereen spreekt hier vol lof over, alleen de voor rem zit niet mooi weg gewerkt.
Heeft iemand nog andere tips?
Tips van Casran
Fuji D-6 RC Matt Reed
Scott Plasma 3
Storck Aero 2
Dit is wat ik zelf heb bedacht.
Ridley Dean: vanwege de R-Flow technieken, en omdat de voorrem ook enigzins is weg gewerkt, oook de achterrem is weggewerkt.
Trek Speedconcent 9: de voor en achterrem zijn weg gewerkt, en er is geen draadje te zien
Giant Trinity Advanced SL 0: de voor en achterrem zijn weg gewerkt.
Specialized Shiv: Met de kap op de voorkant heel aerodynamisch maar tegenwoordig mag dit niet meer en zit de rem gewoon wind te happen.
Cervelo P4: Iedereen spreekt hier vol lof over, alleen de voor rem zit niet mooi weg gewerkt.
Heeft iemand nog andere tips?
Tips van Casran
Fuji D-6 RC Matt Reed
Scott Plasma 3
Storck Aero 2
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
Er is absoluut meer dan zomaar een voorrem hoor; veel merken hebben hard gewerkt op aerodynamische fietsen, maar het wegmoffelen van die voorrem gaat vaak gepaard met andere ingrepen (nogal vaak vergrootte afstand voorwiel-onderbuis of breedte voorbouw/vork) die dan weer de aerodynamica onderuit halen. Overigens vergeet je de Scott Plasma 3 in je rijtje, of de Fuji.
En wat vind je van deze Blue: http://lavamagazine.com/gear/lava-first ... z0yGV5nQP1
En wat vind je van deze Blue: http://lavamagazine.com/gear/lava-first ... z0yGV5nQP1
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik denk dat de Shiv het meest aerodynamisch is. Kort gevolgd door Trek, Scott, Giant. Punt van de Giant is de dikke buitenkabel die vol in de wind hangt, terwijl bij de nieuwe Shiv er alleen een binnenkabel loopt en die ook nog eens recht voor 't balhoofd zit. Die Blue heeft een zelfde constructie voor de voorrem. Alleen jammer van dat frame dat de stuurpen niet het verlengde van de bovenbuis is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08
@casran
Ik dacht dat we op het punt waren gekomen dat er niet meer zo veel veranderd kan worden alleen bijvoorbeeld de voorrem of andere kleine puntjes.
Ik dacht dat we op het punt waren gekomen dat er niet meer zo veel veranderd kan worden alleen bijvoorbeeld de voorrem of andere kleine puntjes.
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
Amclassic-fan schreef:Ik denk dat de Shiv het meest aerodynamisch is. Kort gevolgd door Trek, Scott, Giant. Punt van de Giant is de dikke buitenkabel die vol in de wind hangt, terwijl bij de nieuwe Shiv er alleen een binnenkabel loopt en die ook nog eens recht voor 't balhoofd zit. Die Blue heeft een zelfde constructie voor de voorrem. Alleen jammer van dat frame dat de stuurpen niet het verlengde van de bovenbuis is.
Ook nog vergeten: de aerofiets van Storck.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -