Pagina 238 van 320

Geplaatst: 24 aug 2010 15:42
door amclassic-fan
Dat vond de UCI bij de oude wielen van ze ook goed. Al het witte in die willen is gewoon foam.

Geplaatst: 24 aug 2010 20:40
door rezne
Hmm, nooit geweten dat dat foam was. Zou de UCI het wel weten? ;)

Geplaatst: 24 aug 2010 20:41
door elboutero
Nieuwe brommer voor de patser des huizes:

Afbeelding

Stevens Crono met Ultegra afmontage

Geplaatst: 24 aug 2010 21:28
door robbebopper

Geplaatst: 24 aug 2010 23:28
door biker-sander
Wat voor zadel is dat:O?

Zoiets zoek ik ook nog.

Geplaatst: 24 aug 2010 23:35
door corniel
Biker-Sander schreef:Wat voor zadel is dat:O?

Zoiets zoek ik ook nog.


Dat is een ISM zadel. E.a. wordt hier besproken.

Geplaatst: 25 aug 2010 01:50
door elboutero
Robbebopper schreef:Mooi hoor! MTR meedoen?

http://www.tijdrijden.nl/monstertijdrit/


Fiets is van m'n vriendin. Zat er aan te denken om haar even voor die tijdrit op te geven maar weet niet helemaal zeker of ze me dat wel in dank gaat afnemen :D

Geplaatst: 12 sep 2010 19:47
door martijnblaas
Ik vroeg me af. Wat is nou de meest aerodynamische UCI legale tijdrit fiets?
Dit is wat ik zelf heb bedacht.
Ridley Dean: vanwege de R-Flow technieken, en omdat de voorrem ook enigzins is weg gewerkt, oook de achterrem is weggewerkt.
Trek Speedconcent 9: de voor en achterrem zijn weg gewerkt, en er is geen draadje te zien
Giant Trinity Advanced SL 0: de voor en achterrem zijn weg gewerkt.
Specialized Shiv: Met de kap op de voorkant heel aerodynamisch maar tegenwoordig mag dit niet meer en zit de rem gewoon wind te happen.
Cervelo P4: Iedereen spreekt hier vol lof over, alleen de voor rem zit niet mooi weg gewerkt.

Heeft iemand nog andere tips?
Tips van Casran
Fuji D-6 RC Matt Reed
Scott Plasma 3
Storck Aero 2

Geplaatst: 12 sep 2010 19:54
door casran
Er is absoluut meer dan zomaar een voorrem hoor; veel merken hebben hard gewerkt op aerodynamische fietsen, maar het wegmoffelen van die voorrem gaat vaak gepaard met andere ingrepen (nogal vaak vergrootte afstand voorwiel-onderbuis of breedte voorbouw/vork) die dan weer de aerodynamica onderuit halen. Overigens vergeet je de Scott Plasma 3 in je rijtje, of de Fuji.

En wat vind je van deze Blue: http://lavamagazine.com/gear/lava-first ... z0yGV5nQP1

Geplaatst: 12 sep 2010 22:38
door amclassic-fan
Ik denk dat de Shiv het meest aerodynamisch is. Kort gevolgd door Trek, Scott, Giant. Punt van de Giant is de dikke buitenkabel die vol in de wind hangt, terwijl bij de nieuwe Shiv er alleen een binnenkabel loopt en die ook nog eens recht voor 't balhoofd zit. Die Blue heeft een zelfde constructie voor de voorrem. Alleen jammer van dat frame dat de stuurpen niet het verlengde van de bovenbuis is.

Geplaatst: 12 sep 2010 22:46
door martijnblaas
@casran
Ik dacht dat we op het punt waren gekomen dat er niet meer zo veel veranderd kan worden alleen bijvoorbeeld de voorrem of andere kleine puntjes.

Geplaatst: 12 sep 2010 23:32
door casran
Amclassic-fan schreef:Ik denk dat de Shiv het meest aerodynamisch is. Kort gevolgd door Trek, Scott, Giant. Punt van de Giant is de dikke buitenkabel die vol in de wind hangt, terwijl bij de nieuwe Shiv er alleen een binnenkabel loopt en die ook nog eens recht voor 't balhoofd zit. Die Blue heeft een zelfde constructie voor de voorrem. Alleen jammer van dat frame dat de stuurpen niet het verlengde van de bovenbuis is.



Ook nog vergeten: de aerofiets van Storck.