Cervélo
Vork en frame zijn nu een en ook wel goed dat ze de virk gewoon zwarte gehouden hebben.
-
- Forum-lid
SP eric.
Wat zijn jouw ervaringen met de Soloist Team?
Ik denk eraan om er een aan te schaffen, maar hoor 'geruchten' dat het een slap frame zou zijn. (Ik hoor overigens ook het tegengestelde.)
Wat is waar???
Ik denk eraan om er een aan te schaffen, maar hoor 'geruchten' dat het een slap frame zou zijn. (Ik hoor overigens ook het tegengestelde.)
Wat is waar???
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Maarten-1001 schreef:SP eric.
Wat is waar???
Mijn ervaring is dat het een superstrak frame, dat super scherp stuur, heel stabiel is en.. erg mooi.
Dat slappe komt voort uit de waarde van de torsiestijfheid. De bracketstijfheid daarin tegen is erg hoog en ook de vorkstijfheid.
Dat alles resulteerd dus in een ontzettend strakke bak.
Ik heb nog niemand terug gehad in mijn winkel met de opmerking dat ie niet zo stijf aanvoelde.
Ook een Australisch talent heeft een zwarte team geleend vd zomer en die kwam van de R3. Hij vond de Soloist wat harder, maar niet stijver. Hij had het idee dat het even stijf moest zijn, maar de R3 wel veel comfortabeler, en lichter natuurlijk.
Wat allemaal wel klopt want de bracketstijfheid zou ongeveer gelijk liggen. Ook voor de SLC.
Dat is mijn ervaring en kennis, maar er zijn er hier veel op het forum met een Soloist team.
Wellicht kunnen zij melden wat hun ervaringen zijn. Hoe meer hoe beter. Toch ?
-
- Forum-lid HC
Vork is mooi (dit zijn de graphics van 3t en daar is niets aan te doen) en in ieder geval een heel stuk fraaier (optisch dan) dan de Alpha vork die met de Slc's wordt geleverd (maar lak weegt ook wat).
En wat betreft die Soloist frames: over het gewicht kun je discussieren en het zijn niet de stijfste frames op de markt (hoeft ook niet) maar degene die beweerd dat ze slap zijn moet eens op een Alu Cinelli of een Trek 2300 stappen dan praten we verder....
En wat betreft die Soloist frames: over het gewicht kun je discussieren en het zijn niet de stijfste frames op de markt (hoeft ook niet) maar degene die beweerd dat ze slap zijn moet eens op een Alu Cinelli of een Trek 2300 stappen dan praten we verder....
-
- Forum-lid HC
SpEric schreef:De RS ziet er er goed uit moet ik zeggen, hoewel ik de R3 wel mooier vind.
Ik zal de boel eens wegen. De 3T vork zit hier al bij. Erg stoer ding.
In welk opzicht is de R3 mooier, ik zie weinig verschil zo op het eerste gezicht!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
Achtervork (goed vergelijken) en optisch ziet dit er aan de voorzijde wat minder strak uit (mijn mening) maar als een R3 je niet past en je bent toerder.... (pijn in je rug is erger).
Die vork scheelt niet zo heel veel hoor in vorm, ik zal ze wel eens naast elkaas leggen.
De RS is aan alle kanten iets slanker. Zadelpen is 27.2 bijv. De R3 is iets robuster zal ik maar zeggen.
De RS lijkt nog het meest op de R3-SL met een gebogen achtervork die iets platter is.
De RS is aan alle kanten iets slanker. Zadelpen is 27.2 bijv. De R3 is iets robuster zal ik maar zeggen.
De RS lijkt nog het meest op de R3-SL met een gebogen achtervork die iets platter is.
-
- Forum-lid
Anaszi schreef:
Hey Anaszi, wat is het gewicht van jouw fiets zo met deze afmontage en wielen?
reclame