Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

Rick.1968
Forum-lid

Gebruikersavatar Rick.1968 30 dec 2016 13:26

Klopt Marc alhoewel ik het idee heb dat de huidige generaties carbon wielen dit inmiddels een stuk beter doen. De reviews voor de Zipps zijn in ieder geval veelbelovend!
In de bergen gebruik ik normaal gesproken een setje Ksyrium SLR's lekker licht en alu dus betrouwbaar maar misschien dat ik het er komend jaar op ga wagen met de Zipps. ;-)

Ik zal begin komend jaar wel weer een berichtje posten over m'n ervaringen.
-----------------------------------------------
Wilier Cento1 Air
Bianchi Sempre.
Koga beachracer.

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 30 dec 2016 20:26

Veel mensen hebben een tweede setje wielen, en dat heb ik ook gehad. Alleen vind ik dat het wisselen van wielen om aan te passen aan de omstandigheden niet het juiste is. Imho moeten ze het onder alle omstandigheden goed doen. Vandaar mijn interesse naar goed remmende Carbon wielen . Want ik vind Carbon hoepels wel mooier dan hoepels met alu remrand.

Ben dus benieuwd naar je ervaringen
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

jan44
Forum-lid

jan44 01 jan 2017 11:30

Hoi
Ik overweg een Willer gtr team aan te kopen
Heb iemand ervaring met deze fiets
En waar moet ik opletten het wordt mijn eerste echte racefiets
Denk aan 105 of een ultra afmontage
Hoop iemand die zijn ervaring met deze fiets wil delen :winkthumb:

raiju
Forum-lid

raiju 01 jan 2017 22:50

Niet met deze specifiek, ik had het model hiervoor en dat was een heel fijne fiets. Stuurde fijn, op snelheid stabiel. (elke trap was raak) Alleen de ruimte rond de band was wat krap voor een band van 25mm. Dat is volgens mij aangepast.

Verder wil wilier nog eens een andere crank of remmen monteren. Daar staat dan geen Shimano 105 maar alleen shimano. Dat word dan het model GTR 105 2.0 genoemd. Daar zou je op kunnen letten. Goed op laten meten en met de juiste maat de deur uit gaan. Je hebt ook een endurance versie met een iets andere geometrie (minder steile stuur- en zadelbuis hoek.

Kijk even op de site voor de juiste afmontage en bijbehorende prijs.

Volledig 105 is al een erg goede groep. Die paar grammen meer daar tov een Ultegra groep merk je niet zo. De werking is ook gewoon goed. Het frame is ook al wat zwaarder dan het GTR SL frame, ook dat ga je niet merken.

buddo
Forum-lid

buddo 07 feb 2017 10:14

Zo... hier dan ook maar eens een foto van mijn Wilier. Hij staat op de foto zoals hij er meestal bij staat, vies... maar daar is het dan ook mijn winterfiets voor ;)

Afbeelding

De specificaties weet ik zo snel niet allemaal uit mijn hoofd, maar het is een Wilier Izoard (modeljaar 2010 dacht ik) afgemonteerd met Campagnolo Centaur (dubbel) en Most Duel wielen. Zadelpen Ritchey, stuurpen Easton, stuur Deda en bidonhouders Elite.

hayes

hayes 07 feb 2017 11:48

Mooie winterfiets :winkthumb:
Fiets proper houden is momenteel gewoon niet te doen. Ik heb alleszins geen zin om elke dag te kuisen. Dus winterfietsje ziet wat meer af... Ik probeer wekelijks toch even alles te poetsen.
Met de nadruk op "probeer" ;)

sauerlaender
Forum-lid

sauerlaender 11 feb 2017 15:02

Na het overleiden van mijn oude frame heb ik een nieuw Wilier GTR team frame gekocht en door de FM voorzover mogelijk de oude componenten (ultegra 6700 triple groep en fulcrum 7 wielen) laten overzetten. Dit is het resultaat. Na de eerste ritten ben ik er zeer tevreden mee. Past me beter dan het oude frame en is duidelijk comfortabler, met name op getegelde paden. De hoogte van het stuur is misschien nog niet ideaal. Nog even wat meer kms.

Afbeelding

Sent from my iPad using Tapatalk

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 13 feb 2017 08:45

Aangezien ik geen haast heb met een nieuwe fiets ben ik heel erg rustig aan het rondkijken naar iets nieuws...

Mijn Wilier Gran Turismo bevalt goed dus ook maar eens bij Wilier kijken.

Zero 7: de reviews zeggen dat dit frame in de grotere maten (192/92cm dus XXL (stack/reach komen ook perfect uit)) bij hogere gewichten aan de voorkant niet stijf genoeg zijn (flex bij aanremmen en insturen). Klinkt dit als een bekende eigenschap?

Zero 9: niet meer te vinden in een mooie kleurstelling

GTR SL: wat zou het voordeel zijn tov de Gran Turismo die ik nu heb anders dan iets nieuws kopen? :) De race-geometry zou me passen.

Cento1/10 Air: ik wil geen aero-racer. Heb een vergelijkbare fiets (Canyon Aeroad CF SLX) de deur gewezen ;)

Cento1 SR: ik weet niet goed waar ik deze moet plaatsen. De meeste merken hebben een endurance, aero en klim-fiets in het assortiment. Met wat voor iets zou ik deze kunnen vergelijken? Wilier heeft namelijk al de GTR/Air/ZeroX...

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 13 feb 2017 09:26

Als ik dit zo lees kan je beter je huidige fiets houden 8-)
( en koop van het geld een set mooie (hoge) wielen en/of een mooie groep)

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 13 feb 2017 10:56

Jaap Telder schreef:Als ik dit zo lees kan je beter je huidige fiets houden 8-)
( en koop van het geld een set mooie (hoge) wielen en/of een mooie groep)
Daar heb je zeker gelijk in ;) ratio negeer ik maar bewust sinds een aantal fietsen :roll:

Wielsets te over (38mm carbon en 24mm alu), groep en afmontage van de GT zijn meer dan voldoende dus daar is het niet om te doen.

Versleten is de fiets ook evenmin. Dus dat is ook niet de reden.

Ik wil weer iets te knutselen hebben. ;)

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 13 feb 2017 11:05

RuudRuud schreef:
...... Ik wil weer iets te knutselen hebben. ;)
Zelf spuitschematje bedenken, groepje zoeken, fiets demonteren en frame naar BCP of UC (o.i.d) sturen. Als ie weer thuis komt nieuwe groep monteren. Nieuwe fiets én geknutseld! ;)

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 13 feb 2017 20:27

@RuudRuud, waarom de aerofiets weggedaan?

Plaats reactie