Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 09 mar 2012 23:29

@jakkel: tsja, daar ga ik je niet tegenkomen dus.

ruudbosch
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:26

ruudbosch 10 mar 2012 14:43

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Caad8 6 Tiagra model 2012?

ph
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2011 17:51

ph 11 mar 2012 07:32

Is er naar comfort een groot verschil tussen de Cannondale Synapse Hi Mod en de Cannondale Supersix Evo ?
Volgens de dealer heb je met de Evo al iets meer comfort dan met de gewone Supersix.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 11 mar 2012 08:55

ph schreef:Is er naar comfort een groot verschil tussen de Cannondale Synapse Hi Mod en de Cannondale Supersix Evo ?
Volgens de dealer heb je met de Evo al iets meer comfort dan met de gewone Supersix.
Wat mij betreft onzin. Het verschil in comfort ga je niet merken alleen in je geldbuidel. Wielen en banden hebben meer impact op comfort.
What makes the boat go faster?

eelcoz

eelcoz 11 mar 2012 08:59

liviolivius schreef:
ph schreef:Is er naar comfort een groot verschil tussen de Cannondale Synapse Hi Mod en de Cannondale Supersix Evo ?
Volgens de dealer heb je met de Evo al iets meer comfort dan met de gewone Supersix.
Wat mij betreft onzin. Het verschil in comfort ga je niet merken alleen in je geldbuidel. Wielen en banden hebben meer impact op comfort.
+1

Al dat gelul over comfort is voornamelijk bedoeld om de consument geld uit de zak te kloppen. Het lijkt trouwens wel of ieder topic hier tegenwoordig over 'comfort' gaat. Als ik comfort wil, ga ik wel een middagje op de bank liggen met chips en koud bier binnen handbereik :lol: :lol: . Een racefiets is niet comfortabel en zal het dat ook nooit worden.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 11 mar 2012 09:30

+2 franes zijn nooit comfortabel (een ruitvorm kan maar beperkt bewegen) en zit veel meer in andere zaken zoals vork (beperkt), wielen bandendruk etc.
en als je op een vliegend tapijt wil rijden kun je beter iets anders gaan doen en een standfiets met vering i.p.v. een racer kopen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28023
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 mar 2012 09:31

Die zogenaamde "speciale" uitvoeringen zijn echt de beste uitvinden ooit, althans voor de fabrikant. Ze wegen 100 frames en de lichtste noemen ze "Evo". Ander laklaagje erop, mooi marketingverhaaltje erbij over extra stijfheid en comfort en uiteraard een fors prijskaartje eraan. En er zijn vreemd genoeg ook nog mensen die daar extra voor willen betalen...

Gebruikersavatar
Robdebruin
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 feb 2012 18:53
Locatie: Hilversum

Gebruikersavatar Robdebruin 11 mar 2012 17:30

Met mijn 50-34 merk ik dat ik dat ik veel op 50-19 of 18 rijdt. Met mijn 12-25 cassette zit je daarmee best onlogisch lijkt me kwa kettinglijn. Aangezien ik graag erg soepel rij 90-100 rpm zou ik een 13 of 14-27 best een aardige cassettevinden. Nu alleen de vraag, past dit in het frame van een SuperSix??
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2558
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 11 mar 2012 18:22

ph schreef:Is er naar comfort een groot verschil tussen de Cannondale Synapse Hi Mod en de Cannondale Supersix Evo ?
Volgens de dealer heb je met de Evo al iets meer comfort dan met de gewone Supersix.
Mensen die graag net iets meer comfort wensen op een racefiets, daar is niks mis mee naar mijn mening.

Er is inderdaad een verschil in comfort tussen de Synapse en de SS. Dat verschil is vooral te wijten aan de verschillen in de geometrie van de frames. Wat onmiddellijk opvalt bij de Synapse is de (veel) langere balhoofdbuis dan die van de SS (EVO). Een maatje 56 Synapse bijvoorbeeld, heeft een balhoofdbuis die 25 mm langer is dan een 56 SS (EVO). Hogere zithouding = meer comfort. Voorts heeft de Synapse een iets scherpere balhoofdhoek, een fractie kortere bovenbuis, een langere wielbasis en een iets langere achtervork. Ook zou de carbonstructuur en -opbouw zodanig ontworpen zijn, dat deze meer schokken zou opvangen, maar dat kan inderdaad wel een marketingverhaaltje zijn. Nu, wat wel vast staat is dat een een combinatie van al die geometrieverschillen samen van de Synapse een meer comfortabeler rijdende fiets dan de SS (EVO) maken, als beide afgemonteerd zijn met gelijke componenten, spacers,... natuurlijk. Wat ook een feit is, is dat de renners van Liquigas-Cannondale met Synapse frames Parijs-Roubaix rijden.

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2558
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 11 mar 2012 18:24

havana schreef:Die zogenaamde "speciale" uitvoeringen zijn echt de beste uitvinden ooit, althans voor de fabrikant. Ze wegen 100 frames en de lichtste noemen ze "Evo". Ander laklaagje erop, mooi marketingverhaaltje erbij over extra stijfheid en comfort en uiteraard een fors prijskaartje eraan. En er zijn vreemd genoeg ook nog mensen die daar extra voor willen betalen...
Uw onderschrift zegt alles. :lol:

De EVO is niet enkel een ander laklaagje hoor. Het is een gans ander frame dan de SS Hi-Mod. Niet alleen het gewicht, een gemiddeld EVO frame weegt ongeveer een 150 à 200 gr. minder dan een gemiddeld SS Hi-Mod frame, maar ook de vormgeving en dikte van buizen schelen onderling: http://www.bikerumor.com/2011/08/08/201 ... s-details/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 mar 2012 19:09

Maar wat 't verschil tussen een high-mod en een mid-mod is?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28023
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 mar 2012 20:29

jakkel schreef:
havana schreef:Die zogenaamde "speciale" uitvoeringen zijn echt de beste uitvinden ooit, althans voor de fabrikant. Ze wegen 100 frames en de lichtste noemen ze "Evo". Ander laklaagje erop, mooi marketingverhaaltje erbij over extra stijfheid en comfort en uiteraard een fors prijskaartje eraan. En er zijn vreemd genoeg ook nog mensen die daar extra voor willen betalen...
Uw onderschrift zegt alles. :lol:

De EVO is niet enkel een ander laklaagje hoor. Het is een gans ander frame dan de SS Hi-Mod. Niet alleen het gewicht, een gemiddeld EVO frame weegt ongeveer een 150 à 200 gr. minder dan een gemiddeld SS Hi-Mod frame, maar ook de vormgeving en dikte van buizen schelen onderling: http://www.bikerumor.com/2011/08/08/201 ... s-details/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal allemaal best maar volgens mij was die in 2010 bijvoorbeeld niet zo. Dan was de Evo gewoon een licht SS-frame met wat andere lak.

Plaats reactie