Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Wat mij betreft onzin. Het verschil in comfort ga je niet merken alleen in je geldbuidel. Wielen en banden hebben meer impact op comfort.ph schreef:Is er naar comfort een groot verschil tussen de Cannondale Synapse Hi Mod en de Cannondale Supersix Evo ?
Volgens de dealer heb je met de Evo al iets meer comfort dan met de gewone Supersix.
What makes the boat go faster?
+1liviolivius schreef:Wat mij betreft onzin. Het verschil in comfort ga je niet merken alleen in je geldbuidel. Wielen en banden hebben meer impact op comfort.ph schreef:Is er naar comfort een groot verschil tussen de Cannondale Synapse Hi Mod en de Cannondale Supersix Evo ?
Volgens de dealer heb je met de Evo al iets meer comfort dan met de gewone Supersix.
Al dat gelul over comfort is voornamelijk bedoeld om de consument geld uit de zak te kloppen. Het lijkt trouwens wel of ieder topic hier tegenwoordig over 'comfort' gaat. Als ik comfort wil, ga ik wel een middagje op de bank liggen met chips en koud bier binnen handbereik . Een racefiets is niet comfortabel en zal het dat ook nooit worden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
+2 franes zijn nooit comfortabel (een ruitvorm kan maar beperkt bewegen) en zit veel meer in andere zaken zoals vork (beperkt), wielen bandendruk etc.
en als je op een vliegend tapijt wil rijden kun je beter iets anders gaan doen en een standfiets met vering i.p.v. een racer kopen.
en als je op een vliegend tapijt wil rijden kun je beter iets anders gaan doen en een standfiets met vering i.p.v. een racer kopen.
Die zogenaamde "speciale" uitvoeringen zijn echt de beste uitvinden ooit, althans voor de fabrikant. Ze wegen 100 frames en de lichtste noemen ze "Evo". Ander laklaagje erop, mooi marketingverhaaltje erbij over extra stijfheid en comfort en uiteraard een fors prijskaartje eraan. En er zijn vreemd genoeg ook nog mensen die daar extra voor willen betalen...
- Robdebruin
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 29 feb 2012 18:53
- Locatie: Hilversum
Met mijn 50-34 merk ik dat ik dat ik veel op 50-19 of 18 rijdt. Met mijn 12-25 cassette zit je daarmee best onlogisch lijkt me kwa kettinglijn. Aangezien ik graag erg soepel rij 90-100 rpm zou ik een 13 of 14-27 best een aardige cassettevinden. Nu alleen de vraag, past dit in het frame van een SuperSix??
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
Mensen die graag net iets meer comfort wensen op een racefiets, daar is niks mis mee naar mijn mening.ph schreef:Is er naar comfort een groot verschil tussen de Cannondale Synapse Hi Mod en de Cannondale Supersix Evo ?
Volgens de dealer heb je met de Evo al iets meer comfort dan met de gewone Supersix.
Er is inderdaad een verschil in comfort tussen de Synapse en de SS. Dat verschil is vooral te wijten aan de verschillen in de geometrie van de frames. Wat onmiddellijk opvalt bij de Synapse is de (veel) langere balhoofdbuis dan die van de SS (EVO). Een maatje 56 Synapse bijvoorbeeld, heeft een balhoofdbuis die 25 mm langer is dan een 56 SS (EVO). Hogere zithouding = meer comfort. Voorts heeft de Synapse een iets scherpere balhoofdhoek, een fractie kortere bovenbuis, een langere wielbasis en een iets langere achtervork. Ook zou de carbonstructuur en -opbouw zodanig ontworpen zijn, dat deze meer schokken zou opvangen, maar dat kan inderdaad wel een marketingverhaaltje zijn. Nu, wat wel vast staat is dat een een combinatie van al die geometrieverschillen samen van de Synapse een meer comfortabeler rijdende fiets dan de SS (EVO) maken, als beide afgemonteerd zijn met gelijke componenten, spacers,... natuurlijk. Wat ook een feit is, is dat de renners van Liquigas-Cannondale met Synapse frames Parijs-Roubaix rijden.
Uw onderschrift zegt alles.havana schreef:Die zogenaamde "speciale" uitvoeringen zijn echt de beste uitvinden ooit, althans voor de fabrikant. Ze wegen 100 frames en de lichtste noemen ze "Evo". Ander laklaagje erop, mooi marketingverhaaltje erbij over extra stijfheid en comfort en uiteraard een fors prijskaartje eraan. En er zijn vreemd genoeg ook nog mensen die daar extra voor willen betalen...
De EVO is niet enkel een ander laklaagje hoor. Het is een gans ander frame dan de SS Hi-Mod. Niet alleen het gewicht, een gemiddeld EVO frame weegt ongeveer een 150 à 200 gr. minder dan een gemiddeld SS Hi-Mod frame, maar ook de vormgeving en dikte van buizen schelen onderling: http://www.bikerumor.com/2011/08/08/201 ... s-details/" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Zal allemaal best maar volgens mij was die in 2010 bijvoorbeeld niet zo. Dan was de Evo gewoon een licht SS-frame met wat andere lak.jakkel schreef:Uw onderschrift zegt alles.havana schreef:Die zogenaamde "speciale" uitvoeringen zijn echt de beste uitvinden ooit, althans voor de fabrikant. Ze wegen 100 frames en de lichtste noemen ze "Evo". Ander laklaagje erop, mooi marketingverhaaltje erbij over extra stijfheid en comfort en uiteraard een fors prijskaartje eraan. En er zijn vreemd genoeg ook nog mensen die daar extra voor willen betalen...
De EVO is niet enkel een ander laklaagje hoor. Het is een gans ander frame dan de SS Hi-Mod. Niet alleen het gewicht, een gemiddeld EVO frame weegt ongeveer een 150 à 200 gr. minder dan een gemiddeld SS Hi-Mod frame, maar ook de vormgeving en dikte van buizen schelen onderling: http://www.bikerumor.com/2011/08/08/201 ... s-details/" onclick="window.open(this.href);return false;