Giant
Verschillende prijzen in verschillende landen is niet zo uniek of crimineel als jij het doet overkomen. Is op zich vrij normaal en logisch (denk aan belastingen, invoerrechten, etc).
Verder is de definitie van een kartel een (prijs)afspraak van verschillende bedrijven om de onderlinge concurrentie te verminderen, het gaat hier toch slechts om 1 bedrijf?
Waar je je fiets wilt kopen hangt af wat voor waarde je aan after sales hecht.
Verder is de definitie van een kartel een (prijs)afspraak van verschillende bedrijven om de onderlinge concurrentie te verminderen, het gaat hier toch slechts om 1 bedrijf?
Waar je je fiets wilt kopen hangt af wat voor waarde je aan after sales hecht.
Nergens geschreven dat ik dat crimineel vind. Merk alleen op dat er slechts 1 prijs is in elk voorbeeld land. En inderdaad, ik hoef geen after sales dus ik wil daar ook niet voor betalen. Maar raar dat de prijzen in de winkel / internet nergens afwijken. Het gaat niet om 1 bedrijf maar om 1 merk dat verkocht wordt in zeer veel verschillende winkels. Dat riekt toch op z'n minst naar prijsafspraken?
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Mantel hanteert meestal andere prijzen in de winkel.henkv schreef:Als ik op de giant site kijk zie ik dat de prijzen per land verschillen (bv propel advanced 0 3199€ in NL, 2999€ in DE). In frankrijk waar ik woon wordt die uitvoering helemaal niet geleverd. Als ik vervolgens op internet ga zoeken vind ik het opvallend dat bij zaken als Westbrook, Mantel, S-tec de giant adviesprijs wordt gehanteerd. Ik vind echt nergens een afwijking (2017 model). Zoek ik niet goed genoeg? Is Giant net als Assos en doen ze aan kartel politiek? Of moet je het internet vergeten en simpelweg in de winkel zijn? Ik hoeg overigens geen koffie als ik een fiets ga kopen...
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 26 jul 2016 15:45
Lijken mij gewoon adviesprijzen. Fm kan zich hieraan houden of korting/accessoires weggeven wat ten koste gaat van zijn marge.
Een hardloper die graag de fiets pakt:
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016
Dagelijks: Koga Full Pro M
Echte werk: Giant Propel SL1 2016
Sinds een week 'overstag' gegaan naar Giant.. via een Wilier Cento1SR naar een CerveloS5 belandt bij een Giant TCR Advanced SL
- Giant TCR Advanced SL (maat M/L)
- Shimano Dura Ace/Ultegra Di2
- ProVibe Stuur/Stuurpen
- Shimano Dura Ace wielen
- Stages Powermeter
- Look Carbon Ti Pro team pedalen
Ik had niet verwacht dat deze fiets zo snel reageert op welke beweging/reactie dan maar ook. Bij de S5 had ik het gevoel dat een deel van de kracht in het frame zou zitten (minder stijf?) terwijl hier de krachten direct op het asfalt terecht kwamen..
Ik trap gemiddeld zo'n 12000km per jaar weg... aankomend jaar wordt een erg leuk jaar...
- Giant TCR Advanced SL (maat M/L)
- Shimano Dura Ace/Ultegra Di2
- ProVibe Stuur/Stuurpen
- Shimano Dura Ace wielen
- Stages Powermeter
- Look Carbon Ti Pro team pedalen
Ik had niet verwacht dat deze fiets zo snel reageert op welke beweging/reactie dan maar ook. Bij de S5 had ik het gevoel dat een deel van de kracht in het frame zou zitten (minder stijf?) terwijl hier de krachten direct op het asfalt terecht kwamen..
Ik trap gemiddeld zo'n 12000km per jaar weg... aankomend jaar wordt een erg leuk jaar...
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Gaaf die fiets!
Maak joe woar
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 23 dec 2011 12:44
Ziet er prima uit. Hoeveel weegt deze ongeveer. Ben wel benieuwd.