De grote wielren quiz!
Wellicht een (te) gemakkelijke, wegens gebrek aan tijd en inspiratie, maar vooruit:
Felice - Eddy - Bernard - Alberto
Ofwel staat in dit rijtje een naam te weinig: welke?
Ofwel staat er een te veel: welke?
(en waarom?)
Felice - Eddy - Bernard - Alberto
Ofwel staat in dit rijtje een naam te weinig: welke?
Ofwel staat er een te veel: welke?
(en waarom?)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Te weinig: Jacques
Teveel: Alberto.
Gimondi, Merckx, Hinault, Contador en Jacques Anquetil wonnen Giro, Tour en Vuelta.
Gimondi, Merckx en Hinault wonnen bij hun debuut de Tour.
Maar dat deed Anquetil ook, en waarschijnlijk nog meer renners.
Kom ik in de buurt?
Gimondi, Merckx, Hinault, Contador en Jacques Anquetil wonnen Giro, Tour en Vuelta.
Gimondi, Merckx en Hinault wonnen bij hun debuut de Tour.
Maar dat deed Anquetil ook, en waarschijnlijk nog meer renners.
Kom ik in de buurt?
Er zijn dus niet meer namen bij betrokken?
Te weinig: Jacques
Gimondi, Merckx en Hinault waren wereldkampioen.
Zo beter?
Gimondi, Merckx en Hinault waren wereldkampioen.
Zo beter?
Perfect: met Jacques erbij had je inderdaad het selecte kransje renners die alle drie grote rondes op hun naam wisten te schrijven; zonder Alberto kwam je aan het nog selectere drietal die daarbovenop ook nog eens wereldkampioen zijn geworden! Was blijkbaar toch minder eenvoudig dan ik gevreesd had, stel ik niet zonder voldoening vast
Farelli is weer aan zet!
Farelli is weer aan zet!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
OK, wederom een citaat.
Over wie gaat het?
............. kon eigenlijk alles als wielrenner. Hij was veldrijder, pistier en routier, werd gevreesd als sprinter en tempobeul, reed een goede tijdrit en kon zelfs klimmen, zolang de bergen niet te hoog waren.
Over wie gaat het?
............. kon eigenlijk alles als wielrenner. Hij was veldrijder, pistier en routier, werd gevreesd als sprinter en tempobeul, reed een goede tijdrit en kon zelfs klimmen, zolang de bergen niet te hoog waren.
Zo wordt het wel een tennispartijtje.
Ik neem aan dat je Roger bedoeld?
Ik neem aan dat je Roger bedoeld?
Dat is 'm.
Komt uit:
De beurt is weer aan jou.
Komt uit:
De beurt is weer aan jou.