Foto's van makenperik schreef:I, wat moet je in 's hemelsnaam met zo'n fiets!?
Titanium fietsen
In deze review zegt Mark Lynskey daar iets over:53x11 schreef:Ik vind de "wokkelbuizen" van Lynskey niet mooi. Ik kan me het voordeel eigenlijk ook niet zo goed voorstellen. Je krijgt hierdoor toch een asymmetrisch frame?
En hier vertelt ie er nog wat meer over:"A basic understanding of shapes and forces tells you that beams are designed to resist bending, and cylindrical shapes do a good job of resisting torsion loads,” Mark says. “Conversely, beams do a poor job with torsion and round shapes don’t resist bending well.
"The down tube and top tube of a bicycle frame have both torsion and bending happening at the same time during a ride. The benefit of the Helix shape is that it’s what could be called a compound shape. This means it’s a good combination of a beam and a cylinder. It resists both bending and twisting very well.”
De achtervork is overigens ook asymmetrisch.Looking at tubing cross-sections in CAD drawings, it became apparent that the compound shape of the Helix tubes were best able to simultaneously deal with the torsion and bending forces normally exacted on the front triangle. Mark says their data showed that where diamond-shaped tubes are about 30 percent stiffer than standard round tubes, the Helix-shaped tubes provide close to an additional 30 percent increase in stiffness.
The Helix is also the first titanium bike we’ve tested that runs with such super small diameter seat stays. Twisted too as they are, Lynskey contends that along with the asymmetrical chainstays, the seat stays help resist vertical forces to enhance sprinting and climbing. Besides the seat tube, only the tapered chainstays aren’t twisted because Lynskey has yet to figure out a way to add twist and a taper to any tube.
Wat een frustratie... Je kan 'm krijgen zoals JIJ het mooi vindt. Dus een beetje kansloos om fietsen van andere mensen de maat te nemen en op basis daarvan het merk af te breken.perik schreef:Ik vind die Baums echt helemaal niks. Typisch een merk voor Amerikaanse tandartsen en gynaecologen. Mooie frames zijn het natuurlijk wel. Maar die imitatie-Mondriaan spuitschema's met meegelakte Enve spulletjes doen me niks. Uiteraard ook de laatste Superrecord of Red groep erop, je wilt tenslotte wel meekomen in je zondagochtendtoergroepje. Ik bedoel, wat moet je in 's hemelsnaam met zo'n fiets!?
+1, imo iedereen zijn smaak maar zo een reactie van elke Amerikaanse Tandarts enzo vind ik kansloos!litespeed schreef:Wat een frustratie... Je kan 'm krijgen zoals JIJ het mooi vindt. Dus een beetje kansloos om fietsen van andere mensen de maat te nemen en op basis daarvan het merk af te breken.perik schreef:Ik vind die Baums echt helemaal niks. Typisch een merk voor Amerikaanse tandartsen en gynaecologen. Mooie frames zijn het natuurlijk wel. Maar die imitatie-Mondriaan spuitschema's met meegelakte Enve spulletjes doen me niks. Uiteraard ook de laatste Superrecord of Red groep erop, je wilt tenslotte wel meekomen in je zondagochtendtoergroepje. Ik bedoel, wat moet je in 's hemelsnaam met zo'n fiets!?
YFood !!!
Uiteraard, iedereen weet dat een zichzelf respecterende tandarts op een Serotta rijdt!csteenbe schreef:+1, imo iedereen zijn smaak maar zo een reactie van elke Amerikaanse Tandarts enzo vind ik kansloos!litespeed schreef:Wat een frustratie... Je kan 'm krijgen zoals JIJ het mooi vindt. Dus een beetje kansloos om fietsen van andere mensen de maat te nemen en op basis daarvan het merk af te breken.perik schreef:Ik vind die Baums echt helemaal niks. Typisch een merk voor Amerikaanse tandartsen en gynaecologen. Mooie frames zijn het natuurlijk wel. Maar die imitatie-Mondriaan spuitschema's met meegelakte Enve spulletjes doen me niks. Uiteraard ook de laatste Superrecord of Red groep erop, je wilt tenslotte wel meekomen in je zondagochtendtoergroepje. Ik bedoel, wat moet je in 's hemelsnaam met zo'n fiets!?
Tsja, bij die hele dure 'Boutique' merken krijg je nogal snel dat de fiets vooral een statussymbool gaat worden. Dat zal bij Baum niet anders zijn, maar ik vind het wel serieus mooie fietsen.
Zelf begin ik steeds meer naar tita te neigen voor mijn volgende fiets (ondanks dat ik er nog steeds een beetje een oude-lullen-imago aan vind hangen), maar dat zal toch geen Baum worden vrees ik!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
+1csteenbe schreef:Schoonheid
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Update van mijn Van Nicholas Chinook.
Frame: Van Nicholas Chinook (maat 62)
Vork: Easton SLX
Stuurpen: Easton EA90 (0 graden)
Stuur: Easton EC70 Wing
Groep: Campagnolo Record 10 speed
Zadelpen: Van Nicholas Titanium
Zadel: Specialized Toupe Titanium
Wielen: Kuiper FCC38
Bidonhouders: Tacx Tao Carbon
Alleen de ketting vergeten op het buitenblad te leggen...
Frame: Van Nicholas Chinook (maat 62)
Vork: Easton SLX
Stuurpen: Easton EA90 (0 graden)
Stuur: Easton EC70 Wing
Groep: Campagnolo Record 10 speed
Zadelpen: Van Nicholas Titanium
Zadel: Specialized Toupe Titanium
Wielen: Kuiper FCC38
Bidonhouders: Tacx Tao Carbon
Alleen de ketting vergeten op het buitenblad te leggen...
Do or Do not.. There is no try
Kom op, een leuke BSNYC-typering moet kunnen op z'n tijd.csteenbe schreef:+1, imo iedereen zijn smaak maar zo een reactie van elke Amerikaanse Tandarts enzo vind ik kansloos!litespeed schreef:beetje kansloos om fietsen van andere mensen de maat te nemen en op basis daarvan het merk af te breken.perik schreef:Typisch een merk voor Amerikaanse tandartsen en gynaecologen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"